نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ 145، طبقه 5، واحد 18- مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ- تماس: 66097851 (7 خط), 66030825-021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

داغ شدن بدنه یخچال سامسونگ از چیست؟ و راههای جلوگیری از آن

اصلی‌ترین علت داغ شدن بدنه یخچال سامسونگ را می‌توان در شکل طراحی این یخچال جستجو کرد. در طراحی یخچال های جدید، کندانسور یخچال فریزر در جایی قرار گرفته که سبب گرم شدن بدنه یخچال می‌گردد. در یخچال های جدید بخشی از لوله‌های کندانسور از کنار و دور درب یخچال می‌گذرند و همین موضوع سبب شده تا در بسیاری مواقع در و بدنه یخچال گرمای شدیدی را تجربه کنند.

این شکل از طراحی به دلیل آن صورت گرفته که گرمای  تولید شده مانع از تشکیل رطوبت بر روی دیواره های داخل و نزدیک درب یخچال و فریزر گردد. اگر از کاربران یخچال های سامسونگ هستید بد نیست بدانید که توجه به برخی نکات می‌تواند تأثیر بسزایی در کاهش میزان داغ شدن بدنه یخچال سامسونگ خواهد داشت. (این نکات در بخش‌های آتی شرح داده خواهد شد). در صورتی که میزان داغ کردن یخچال و دیواره‌های آن از نظر شما نگران‌کننده به نظر می‌رسد توصیه می‌شود از طریق تماس با کارشناسان تعمیرات یخچال درخواست بررسی و تعمیر در محل یخچال سامسونگ را ثبت نمایید.

راه‌هایی جهت رفع مشکل داغ شدن بدنه یخچال سامسونگ

اگر متوجه شده‌اید احتمالا استفاده از راهکارهای ساده‌ی ارائه شده در بخش زیر بتواند برای رفع این مشکل به شما کمک کند. البته روش‌های ارائه شده در این بخش مختص یخچال های سامسونگ نیست و کاربران دیگر برندهای یخچال نیز می‌توانند از آنها استفاده کنند. در صورت تداوم مشکل داغ شدن بدنه یخچال توصیه می‌شود حتما با یکی از مراکز مجاز تعمیر یخچال سامسونگ تماس گرفته و درخواست بررسی یخچال و عملکرد آن را مطرح نمایید.

  1. به میزان حجم ورودی مواد غذایی به یخچال توجه کنید

یکی از عللی که سبب داغ شدن بیش از اندازه یخچال و دیواره‌های آن می‌گردد، وارد شدن حجم بالایی از مواد غذایی به این دستگاه به صورت یکباره است. اتفاقی که در این شرایط می‌افتد کار کردن های بی‌وقفه‌ی کمپرسور جهت خنک کردن مواد غذایی است. این موضوع در نهایت سبب تولید گرمای بیشتر توسط لوله‌های کندانسور و در نتیجه داغ شدن بدنه یخچال سامسونگ می‌شود.

از همین رو توصیه می‌شود به میزان حجم ورودی مواد غذایی به یخچال توجه داشته باشید. به علاوه از باز نگه داشتن‌های طولانی درب یخچال خودداری کنید. باز نگه داشتن های طولانی درب یخچال سبب از دست رفتن سرمای داخل یخچال و در نهایت کار کردن‌های دوچندان یخچال می‌گردد. توصیه می‌شود تا رسیدن به دمای نرمال و خاموش شدن اتوماتیک یخچال تا حد امکان درب ها را باز نکنید.

  1. فاصله مناسب میان دیوار پشت و یخچال را حفظ کنید

یکی دیگر از عللی که سبب داغ شدن بدنه یخچال سامسونگ می‌گردد عدم رعایت فاصله مناسب میان یخچال و دیوار پشت آن است. همانگونه که می‌دانید لوله های کندانسور  که در پشت یخچال قرار دارند در فرایند گردش گاز بسیار گرم می شوند. برای خنک شدن کویل های کندانسور باید گردش و جریان هوا بصورت مطلوب وجود داشته باشد، اگر یخچال از طرفین و پشت خیلی به دیوار و کابینت چسبیده باشد گردش هوا برای خنک شدن کندانسور به خوبی انجام نشده و این موضوع در نهایت گرم شدن بیش از اندازه یخچال را در پی خواهد شد.

از همین رو اکیدا توصیه می‌شود فاصله استاندارد میان یخچال و دیوار پشت آن رعایت شود. این فاصله حداقل ۱۵ سانتی متر از پشت و از طرفین ۴ سانتی متر است.

  1. سرویس‌های دوره‌ای کندانسور یخچال را جدی بگیرید

کثیفی کندانسور یخچال علت دیگری است که می‌تواند داغ شدن بدنه یخچال سامسونگ را سبب گردد. این احتمال وجود دارد که کندانسور در گذر زمان و به سبب انباشت گردوغبار دچار کثیفی گردد و توان خود برای تبادل گرما و خنک‌سازی را از دست بدهد.  در این شرایط آنچه که اتفاق خواهد افتاد داغ شدن بیش از حد کندانسور و لوله دور درب یخچال است. از همین رو توصیه می‌شود در بازه‌های زمانی مشخص کویل های کندانسور سرویس و کاملاً تمیز شوند. (نکته: این کار به دلیل تخصصی بودن بهتر است توسط کارشناسان تعمیرات لوازم خانگی انجام شود).

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × سه =