نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ 145، طبقه 5، واحد 18- مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ- تماس: 66097851 (7 خط), 66030825-021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

راهکارهای رفع مشکل توقف دوربین گوشی سامسونگ

توقف دوربین گوشی سامسونگ / اگر از یک دستگاه سامسونگ استفاده می کنید و پیام دوربین ناموفق گوشی خود را دریافت کرده اید، تنها شما نیستید، زیرا بسیاری از کاربران با این مشکل مواجه شده اند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که مراحل ساده عیب یابی را دنبال کنید و هشدار خرابی دوربین در دستگاه سامسونگ شما برطرف می شود.

توقف دوربین گوشی سامسونگ

راه حل ۱: دوربین را مجددا راه اندازی کنید

گاهی اوقات، این خطا زمانی رخ می دهد که دوربین برای مدت طولانی استفاده می شود، بنابراین نیازی به عیب یابی چیزی در دستگاه خود ندارید. ۳۰ ثانیه صبر کنید و دوباره روی نماد دوربین ضربه بزنید تا اپلیکیشن دوربین راه اندازی شود.

راه حل ۲: دستگاه خود را مجددا راه اندازی کنید

اگر در حال گرفتن عکس هستید و دوربین به طور ناگهانی با یک پیام خطا خاموش می شود، راه اندازی مجدد دستگاه بهترین راه برای حل این مشکل است.

راه اندازی مجدد دستگاه می تواند مشکلات اساسی را به سرعت برطرف کند، اما این احتمال وجود دارد که حتی پس از راه اندازی مجدد نیز متوجه همان مشکل شوید. اگر خیلی مکرر اتفاق می افتد، باید راه حل های دیگر را برای رفع دائمی مشکل دنبال کنید.

راه حل ۳: حافظه پنهان و داده های دوربین را پاک کنید

حافظه پنهان و فایل های داده برنامه دوربین شما، برنامه را کارآمدتر می کند. فایل‌های حافظه پنهان به دوربین اجازه می‌دهند به سرعت باز شود، در حالی که فایل‌های داده اطلاعات مربوط به انتخاب شخصی حالت‌ها و گزینه‌های برنامه دوربین را ذخیره می‌کنند. به یاد داشته باشید که پس از پاک کردن فایل های داده، تمام تنظیمات اصلاح شده در برنامه را از دست خواهید داد و به تنظیمات پیش فرض برمی گردند.

  • به تنظیمات بروید
  • روی Apps ضربه بزنید
  • برنامه دوربین را جستجو کنید
  • روی Storage ضربه بزنید.
  • در پایین صفحه، روی Clear Cache یا/و Clear Data (در زیر بخوانید) ضربه بزنید.

توقف دوربین گوشی سامسونگ

بررسی کنید که آیا برنامه دوربین پس از پاک کردن حافظه پنهان شروع به کار می کند یا خیر. اگر مشکل شما برطرف شد، لازم نیست داده ها را پاک کنید و تمام تنظیمات شما می توانند به همان شکلی که هستند باقی بمانند.

با این حال، اگر مشکل حل نشد، به برنامه دوربین در Applications Manager برگردید و روی دکمه Clear data ضربه بزنید. برای تأیید اینکه می‌خواهید داده‌ها را پاک کنید، ضربه بزنید، دستگاه خود را مجدداً راه‌اندازی کنید و بررسی کنید که آیا هشدار خرابی دوربین در دستگاه سامسونگ شما از بین رفته است یا خیر.

راه حل ۴: کش گالری و داده ها را پاک کنید

برنامه‌های دوربین و گالری در کنار هم کار می‌کنند، بنابراین به هم متصل می‌شوند. بسیاری از مشکلات دوربین به دلیل برنامه گالری رخ می دهد. اگر فایل‌های برنامه گالری خراب شوند، ممکن است دوربینی داشته باشید که شروع به کار می‌کند. بنابراین مطمئن شوید که حافظه پنهان گالری و فایل های داده مشکل ایجاد نمی کند.

  • به تنظیمات بروید
  • روی Apps ضربه بزنید
  • برنامه گالری را جستجو کنید
  • روی Storage ضربه بزنید.
  • در پایین صفحه، روی Clear Cache and Clear Data ضربه بزنید.

توقف دوربین گوشی سامسونگ

راه حل ۵: Smart Stay را خاموش کنید

استفاده از ویژگی اقامت هوشمند بسیار عالی است، اما بسیاری از کاربران سامسونگ گزارش داده‌اند که این مشکل هنگام استفاده از Smart Stay ظاهر می‌شود. Smart Stay از دوربین جلوی دستگاه استفاده می‌کند و این احتمال وجود دارد که وقتی می‌خواهید عکس بگیرید، با برنامه دوربین تداخل پیدا کند. اگر از گزینه Smart Stay زیاد استفاده نمی‌شود، یا می‌خواهید یک برنامه دوربین فعال بیشتر از ویژگی Smart Stay داشته باشید، باید Smart Stay را غیرفعال کنید.

  • به تنظیمات بروید
  • روی Advanced Features ضربه بزنید.
  • حرکات و ژست ها را انتخاب کنید
  • Smart Stay Off را روشن کنید

توقف دوربین گوشی سامسونگ

هنگامی که Smart Stay خاموش است، دستگاه خود را مجددا راه اندازی کنید و سعی کنید از دوربین استفاده کنید تا بررسی کنید که آیا مشکل برطرف شده است یا خیر.

راه حل ۶: راه اندازی مجدد در حالت ایمن

گاهی اوقات، برنامه‌ای روی دستگاه که از ویژگی‌ها و مجوزهای دوربین استفاده می‌کند می‌تواند مقصر باشد. مشخص کردن اینکه آیا مشکل ممکن است مربوط به یک برنامه شخص ثالث باشد که نصب کرده اید یا خود نرم افزار دوربین دشوار است.

پس از راه اندازی مجدد دستگاه در حالت ایمن، همه برنامه های شخص ثالث غیرفعال خواهند شد. این به شما کمک می کند تشخیص دهید که آیا مشکل در یکی از برنامه های شخص ثالث نصب شده روی دستگاه شما است یا خیر.

  • دکمه روشن/خاموش را روی دستگاه خود فشار دهید و نگه دارید تا منوی Power را ببینید > روی Power Off ضربه بزنید
  • دکمه های پاور و کاهش صدا را همزمان فشار داده و نگه دارید تا دستگاه روشن شود.
  • هنگامی که لوگوی سامسونگ روی صفحه ظاهر شد، می توانید دکمه پاور را رها کنید. مطمئن شوید که دکمه کاهش صدا را نگه دارید
  • اکنون Safe Mode در پایین سمت چپ صفحه ظاهر می شود.

نحوه خروج از حالت ایمن (۳ راه):

  1. دکمه پاور را حداقل ۶ ثانیه فشار داده و نگه دارید، سپس روی Restart ضربه بزنید.
  2. دکمه های پاور + کاهش صدا را برای حداقل ۵ ثانیه فشار داده و نگه دارید
  3. انگشت خود را از بالای صفحه به پایین بکشید تا به پنل اعلان دسترسی پیدا کنید، سپس روی «حالت ایمن روشن است» ضربه بزنید تا غیرفعال و راه‌اندازی مجدد شود.

بررسی کنید که آیا دوربین در حالت ایمن کار می کند یا خیر. لطفاً اجازه دهید تلفن شما چند ساعت در این حالت بماند و سعی کنید تا آنجا که ممکن است از دوربین استفاده کنید تا بررسی کنید که آیا مشکل دوباره رخ می دهد یا خیر.

اگر مشکل برطرف شد، مقصر یک برنامه شخص ثالث است. گوشی را ریستارت کنید تا به حالت عادی برگردید.

سپس برنامه های اخیرا نصب شده را غیرفعال کنید. اگر نمی توانید برنامه ای را که ممکن است باعث ایجاد مشکل شده است شناسایی کنید، می توانید دستگاه را به تنظیمات کارخانه بازنشانی کنید. با این حال، در نهایت با انجام این کار تمام داده ها را از دست خواهید داد.

دلایل خاموش شدن گوشی سامسونگ

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + 18 =