نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ 145، طبقه 5، واحد 18- مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ- تماس: 66097851 (7 خط), 66030825-021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

راهکارهای رفع خاموش شدن ناگهانی تلویزیون

برای تعمیر تلویزیون سامسونگ که صفحه سیاه را نشان می‌دهد، کانکتورهایی را که تلویزیون شما استفاده می‌کند، از جمله برق و دستگاه‌های خارجی، سه بار بررسی کنید. اگر به نظر کار نمی‌آید، می‌توانید به دستگاه ورودی مناسب بروید یا تلویزیون را دوباره راه‌اندازی کنید. به خواندن ادامه دهید تا متوجه شوید که چگونه تنظیم مجدد یا راه اندازی مجدد تلویزیون می تواند به مشکلاتی مانند صفحه سیاه کمک کند.

۱۵

اتصالات خود را بررسی کنید

همه اتصالات به تلویزیون شما باید به درستی وصل شوند تا تلویزیون کار کند، از جمله برق و دستگاه های ورودی شما. به پشت تلویزیون خود بروید و مطمئن شوید که هیچ یک از اتصالات شل یا از درگاه های خود جدا نشده اند.

ورودی های صدا و تصویر مانند HDMI را بررسی کنید و به یاد داشته باشید که انتهای کانکتورها را نیز برای هر گونه آسیب بررسی کنید.

طول تمام کابل ها را بررسی کنید و در صورت نیاز آنها را تعویض کنید. برای کابل‌های HDMI، من یک کابل HDMI از Belkin را توصیه می‌کنم، که دارای اتصالات انتهایی با روکش طلایی است که طول عمر بیشتری نسبت به کابل‌های HDMI معمولی دارد.

کابل برق را نیز باید تا انتها به برق وصل کنید و قبل از بررسی اینکه آیا تلویزیون را تعمیر کرده اید، سایر پریزهای برق را امتحان کنید.

تغییر ورودی ها

اگر فقط رابط تلویزیون را می بینید و هیچ تصویری از ورودی وجود ندارد، ورودی ها را تغییر دهید و سایر پورت های HDMI را بررسی کنید.

ممکن است ورودی را به پورت دیگری وصل کرده باشید، بنابراین سعی کنید بین ورودی‌ها سوئیچ کنید و ببینید آیا تلویزیون شروع به نمایش چیزی می‌کند یا خیر.

هر پورت با یک عدد در انتهای خود برچسب گذاری می شود، بنابراین بررسی کنید که دستگاه را به کدام پورت در پشت تلویزیون وصل کرده اید و تلویزیون را به آن ورودی تغییر دهید.

دستگاه ورودی خود را بررسی کنید

همچنین ممکن است لازم باشد دستگاهی را که به تلویزیون وصل کرده‌اید بررسی کنید و ببینید آیا روشن است و کار می‌کند، که به معنای جعبه کابل یا کنسول بازی شما است.

در صورت نیاز دستگاه را مجددا راه اندازی کنید و سعی کنید از یک پورت ورودی دیگر برای اتصال دستگاه استفاده کنید.

اگر کار نکرد، ممکن است لازم باشد دستگاه را ریست کنید.

پورت های پشت دستگاه را بررسی کنید و مطمئن شوید که سالم به نظر می رسند.

اگر به نظر می رسد خورده شده یا با گرد و غبار مسدود شده است، آنها را با یک پارچه خشک تمیز کنید.

تلویزیون را دوباره راه اندازی کنید

اگر تلویزیون سامسونگ همچنان یک صفحه سیاه را به شما نشان می‌دهد، اما همه ورودی‌های شما درست به نظر می‌رسند، ممکن است لازم باشد تلویزیون را دوباره راه‌اندازی کنید تا مشکل را برطرف کنید.

برای انجام این:

  • تلویزیون را خاموش کنید.
  • تلویزیون را از پریز دیواری جدا کنید.
  • قبل از اینکه تلویزیون را دوباره وصل کنید حداقل ۴۰ ثانیه صبر کنید.
  • تلویزیون را روشن کنید.

وقتی تلویزیون دوباره روشن شد، بررسی کنید که آیا مشکل صفحه سیاه دوباره ظاهر می شود یا خیر.

اگر اولین تلاش تفاوتی نداشت، چند بار دیگر تلویزیون خود را راه اندازی مجدد کنید.

تنظیم مجدد کارخانه تلویزیون

بازنشانی به تنظیمات کارخانه تنها در صورتی انجام می شود که بتوانید به منوهای تلویزیون خود دسترسی داشته باشید و انجام این کار تلویزیون را به تنظیمات پیش فرض کارخانه باز می گرداند.

این بدان معناست که از سیستم همه برنامه‌های تلویزیون خارج می‌شوید و هر برنامه‌ای که بعد از راه‌اندازی تلویزیون نصب کرده‌اید نیز حذف می‌شود.

برای تنظیم مجدد تلویزیون ال جی:

  • کلید هوشمند را روی کنترل از راه دور فشار دهید.
  • نماد چرخ دنده را در بالا سمت راست انتخاب کنید.
  • به قسمت General > Reset to Initial Settings بروید.

پس از اتمام تنظیم مجدد و راه اندازی مجدد تلویزیون، مراحل نصب را طی کرده و تلویزیون را به Wi-Fi وصل کنید.

همه برنامه‌هایی را که نیاز دارید نصب کنید، به آن‌ها وارد شوید و بررسی کنید که آیا مشکل صفحه سیاه دوباره برمی‌گردد یا خیر.

همچنین در صورت نیاز می‌توانید تلویزیون سامسونگ خود را بدون ریموت آن با استفاده از دکمه‌های کنار تلویزیون ریست کنید.

شاید این مقاله را دوست داشته باشید: ۴ دلیل نشت مایعات تلویزیون سامسونگ

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − 4 =