نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ 145، طبقه 5، واحد 18- مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ- تماس: 66097851 (7 خط), 66030825-021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

راهکارهای رفع مشکل روشن نشدن لپ تاپ سامسونگ

بنابراین شما تصمیم گرفتید لپ تاپ سامسونگ خود را تعمیر کنید. ما فهرستی از متداول‌ترین دلایلی که لپ تاپ سامسونگ خانگی شما راه‌اندازی نمی‌شود و دقیقاً چگونه سریع و آسان آن‌ها را حل کنید، گردآوری کرده‌ایم.

روشن نشدن لپ تاپ سامسونگ

اصلا هیچ اتفاقی نمی افتد

این ممکن است ضعیف‌کننده‌ترین مشکل تعمیر رایانه شخصی باشد، زیرا وقتی رایانه شما روشن نمی‌شود، کار زیادی برای انجام دادن ندارید. با این حال، این واقعیت که هیچ اتفاقی نمی افتد به خودی خود یک سرنخ است. جایی در طول زنجیره فشار دادن دکمه پاور و انتقال برق به قطعات، مشکلی وجود دارد و محتمل ترین آنها این است که چیزی به درستی وصل نشده است.

بنابراین، اول چیزها. آیا کابل برق به دیوار و سر دیگر آن به منبع تغذیه شما وصل شده است؟ آیا پریز دیواری و PSU روشن هستند؟ هر انتها را دوبار بررسی کنید تا مطمئن شوید همه چیز به درستی وصل شده است. همچنین ارزش این را دارد که بررسی کنید که مادربرد و کابل های برق CPU شما به درستی وصل شده باشند.

اگر با فشار دادن دکمه روشن/خاموش هنوز چیزی دریافت نمی‌کنید، ببینید که آیا مادربرد شما دارای چراغ‌های نشانگر بی‌حرکتی است تا مطمئن شوید که مادربرد قطعاً برق دریافت می‌کند یا خیر. اگر نه، ممکن است به یک منبع تغذیه جدید نیاز داشته باشید. پیشنهاد می‌کنیم کابل برقی را که استفاده می‌کنید عوض کنید، و احتمالاً قبل از رفتن به آن جاده، یک سوکت دیواری دیگر را امتحان کنید.

اگر برق مادربرد خود را دریافت می کنید، نکته بعدی که باید بررسی کنید این است که دکمه پنل جلویی شما به درستی وصل شده باشد. برای هر موردی متفاوت است، اما بیشتر آنها یک سری کابل نازک دارند که از پانل جلویی شما (شامل دکمه روشن/خاموش، LED های نشانگر و هر پورت ورودی/خروجی پانل جلویی) اجرا می شود و به نقطه ای که معمولاً در پایین قرار دارد متصل می شود.

پانل کناری کیس خود را بردارید و آن کابل را پیدا کنید. مطمئن شوید که روی مادربرد اجرا می شود و به خوبی متصل است. محل و چیدمان پین بسته به کیس و مادربرد متفاوت خواهد بود، اما باید مانند یک ردیف پین دو عریض به نظر برسد که معمولاً در جعبه بیرونی پلاستیکی محصور شده است.

انتهای کابل ها به عنوان مثال “HDD LED” یا “PWR” نوشته می شود و برخی از آنها دارای تماس های مثبت و منفی هستند. مطمئن شوید که اینها کاملاً روی پین مربوطه خود قرار دارند که یا در کنار پین‌های روی مادربرد یا در اسناد مادربرد شما مشخص شده است. اگر شک دارید، آنها را بیرون بکشید و دوباره وصل کنید.

سر و صدا یا چراغ وجود دارد، اما چیزی روی صفحه ظاهر نمی شود

اگر سیستم شما راه اندازی شد اما بوت نشد، بخش مربوطه را در زیر جستجو کنید. اما اگر وقتی دکمه پاور را فشار می‌دهید، فن‌ها بالا می‌روند و چراغ‌ها روشن می‌شوند در حالی که چیزی روی صفحه نمایش ظاهر نمی‌شود، احتمالاً یک نوع مشکل سخت‌افزاری است.

قبل از اینکه شروع به کندوکاو در سیستم کنیم تا بفهمیم چه چیزی اشتباه است، مطمئن شوید که تا جایی که می‌توانید از ایجاد استاتیک محافظت می‌شوید. این شامل کار بر روی یک سطح صاف و غیر رسانا مانند یک میز چوبی یا پلاستیکی است. پوشیدن کفش، اگر روی فرش هستید، ایده بدی هم نیست.

در حالت ایده‌آل، یک مچ بند ضد الکتریسیته ساکن در دست خواهید داشت، اما در غیر این صورت، مطمئن شوید که PSU سیستم شما خاموش است (به هر حال باید زمانی باشد که روی آن کار می‌کنید) و به طور دوره‌ای قاب را لمس کنید تا خود را زمین کنید.

کدهای تشخیصی و بوق

اگر بدانید کجا باید نگاه کنید و/یا گوش دهید، بسیاری از مادربردهای مدرن به شما ایده می‌دهند که چه چیزی اشتباه است. اگر خاموش کردن سیستم شما یک سری بوق های خاص به شما می دهد، یا مادربرد شما نمایشگری روی آن دارد که کد خطای خاصی را نشان می دهد، از دفترچه راهنمای مادربرد خود برای تشخیص مشکل استفاده کنید.

برخی از آنها می توانند به همان اندازه که فراموش کرده اید کابل برق را وصل کنید، پیش پا افتاده باشند، در حالی که برخی دیگر به شما می گویند که CPU شما آسیب دیده است و نیاز به تعویض دارد. هر سازنده از نشانگرهای مختلفی استفاده می کند تا به شما بگوید مشکل چیست، بنابراین برای ترجمه کد خطا در دستگاه خود باید به اسناد خود مراجعه کنید.

چه سیستم شما یک کد خطای مفید به شما بدهد یا نه، با این حال، هنوز چند راه حل مختلف وجود دارد که می توانید سعی کنید مشکل را برطرف کنید.

چیزی کوتاه است؟

اگر سیستم شما روشن شود، فن ها بچرخند، چراغ ها روشن شوند، و بعد از نیم ثانیه همه چیز خاموش شود، فقط برای اینکه در یک حلقه بی پایان تکرار شود، ممکن است چیزی فلزی سیستم را در جایی کوتاه کند.

کوتاه زمانی اتفاق می افتد که یک جزء در یک سیستم یک اتصال الکتریکی نامناسب بین اجزا ایجاد کند. به عنوان مثال، ممکن است یک سیم فرسوده در حال برس زدن مادربرد باشد یا بخشی از کیس ممکن است با یک قطعه تماس داشته باشد. پیچی پشت مادربرد انداختی؟ مطمئن شوید که همه سیم‌ها سالم هستند، هیچ بخشی از کیس مستقیماً با PCB در معرض تماس تماس نداشته باشد، و مادربرد روی کیس روی پایه‌هایی نصب شده باشد که آن را از سطح کیس بلند می‌کند.

تشخیص این مشکل دشوار است، به خصوص از دیدگاه ما، اما اگر سیستم شما این علائم را دارد، احتمالاً باید کوتاهی کنید.

بهترین راه برای اطمینان از اینکه اینطور نیست این است که همه چیز را بیرون بیاورید و خارج از کیس دوباره بسازید، اما این یک اقدام افراطی است. اگر فکر می کنید ممکن است یک پیچ اشتباه در جایی وجود داشته باشد که باعث ایجاد مشکل می شود، کج کردن کیس از این طرف به آن طرف می تواند به شما کمک کند تا بفهمید کجاست.

CMOS را ریست کنید

ممکن است به جای مشکل سخت افزاری، با مشکل سازگاری عجیب یا خطای تنظیمات در بایوس سیستم خود مواجه شوید. این کدی است که قبل از راه اندازی سیستم عامل شما اجرا می شود و به پیکربندی رایانه برای استفاده کمک می کند. اگر این باعث ایجاد مشکل شده است، یک راه حل نسبتا آسان است.

اگر مادربرد شما دارای سوئیچ یا دکمه تنظیم مجدد CMOS است، از آن استفاده کنید — برای دستورالعمل‌های بهترین استفاده از آن به کتابچه راهنمای مادربرد خود مراجعه کنید.

در غیر این صورت، می خواهید کابل برق را از رایانه شخصی خود جدا کنید، سپس باتری تخت و نقره ای را روی خود مادربرد قرار دهید. آن را بردارید، دکمه روشن/خاموش را روی رایانه شخصی خود به مدت ۳۰ ثانیه فشار دهید و نگه دارید و سپس باتری و کابل برق را دوباره وصل کنید و دوباره امتحان کنید.

اگر مادربرد شما قدیمی‌تر از CPU شما باشد، ممکن است مشکلات سازگاری کوچکی نیز داشته باشد که از راه‌اندازی لپ تاپ سامسونگ شما جلوگیری می‌کند. اگر به نظر می رسد که این مشکل وجود دارد، باید روی به روز رسانی کامل بایوس کار کنید.

شاید این مقاله را دوست داشته باشید: نمایش صفحه خالی در لپ تاپ سامسونگ

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + 18 =