نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ 145، طبقه 5، واحد 18- مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ- تماس: 66097851 (7 خط), 66030825-021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

راهکارهای رفع سیاهی ناگهانی مانیتور سامسونگ

در این مقاله قصد داریم روش های سیاهی ناگهانی مانیتور سامسونگ را به شما معرفی کنیم. اگر با رایانه خود کار می کنید و مانیتور سامسونگ اداری شما به طور ناگهانی سیاه می شود، می تواند یکی از ناامید کننده ترین چیزها باشد. دقیقاً چه چیزی باعث می شود مانیتور سامسونگ این کار را انجام دهد و چگونه آن را برطرف کنید؟ خوب، اینها برخی از مواردی است که ما اکنون به آنها نگاه خواهیم کرد. اگرچه در برخی موارد رفع این مشکل یک راه حل آسان است، اما در موارد دیگر همه چیز کمی پیچیده تر است. با این حال، شناسایی مشکل اصلی اولین کاری است که باید انجام دهید تا این مشکل را حل کنید. بنابراین، بیایید به برخی از دلایل سیاه شدن مانیتور سامسونگ شما نگاه کنیم.

سیاهی ناگهانی مانیتور سامسونگ

چرا مانیتور سامسونگ برای چند ثانیه سیاه می شود؟

دلیل اصلی سیاه شدن مانیتور سامسونگ شما برای چند ثانیه این است که مشکلی در کابل های اتصال آن به رایانه شما وجود دارد. این مشکل معمولاً زمانی پیش می‌آید که مانیتور سامسونگ شما فقط برای چند ثانیه سیاه شود و بعداً روشن شود.

اولین کاری که باید انجام دهید این است که مطمئن شوید همه کابل های شما به درستی در پشت مانیتور سامسونگ و همچنین دستگاهی که به آن متصل است (لپ تاپ یا کامپیوتر و غیره) وارد شده است.

مطمئن شوید که هیچ آسیبی به پورت های پشت مانیتور سامسونگ شما وارد نشده است، زیرا این می تواند یکی از دلایل رایج سیاه شدن صفحه نمایش باشد. همچنین باید سوکت دوشاخه و دوشاخه مانیتور سامسونگ را بررسی کنید، زیرا هر گونه آسیبی که به آن وارد شود نیز می تواند منبع مشکل شما باشد.

پس از اینکه کابل ها را برای هر گونه آسیب بررسی کردید، در یک سناریوی ایده آل، مانیتور سامسونگ را با یک کابل جایگزین نیز بررسی خواهید کرد. اگر کابل HDMI دیگری دارید (اگر این همان چیزی است که استفاده می کنید)، مطمئناً می خواهید آن را با دستگاه های خود نیز بررسی کنید.

اگر پورت های دیگری دارید که می توانید بر روی مانیتور سامسونگ خود استفاده کنید، پس ارزش آن را دارد که این را نیز امتحان کنید. فقط ممکن است مشکلی در پورت های مانیتور سامسونگ شما باشد و اگر کابل خود را به پورت اتصال دیگری وصل کنید ممکن است کار کند.

با این حال، اینها تنها مواردی نیستند که می خواهید بررسی کنید که آیا صفحه نمایش شما سیاه می شود یا خیر. ممکن است چیز دیگری باعث این مشکل شود، و در اینجا چند مورد دیگر وجود دارد که ممکن است باعث این مشکل شود.

گرمای بیش از حد داخلی

اگرچه اکثر اوقات مشکل مانیتور سامسونگ مربوط به کابل ها است، سناریوی محتمل بعدی که من پیدا کردم این است که شما در واقع با خود مانیتور سامسونگ مشکل دارید. همچنین ممکن است ناشی از گرم شدن بیش از حد قطعات در لپ تاپ یا رایانه شما باشد، اما متأسفانه تشخیص آن دشوار است.

مانیتور سامسونگ گرمای بیش از حد می تواند نتیجه چند چیز باشد که علت اصلی آن عدم تهویه به اجزای داخل آن است. این می تواند ناشی از تجمع گرد و غبار یا نوعی انسداد باشد که اجازه نمی دهد هوا از طریق مانیتور سامسونگ جریان یابد.

بنابراین، قبل از راه اندازی مجدد، مطمئن شوید که مانیتور سامسونگ را کاملا تمیز کرده اید. اگر چند ساعت به آن فرصت دهید تا خنک شود و سپس کامپیوتر خود را مجددا راه اندازی کنید، باید به طور معمول کار کند.

درایورهای گرافیک

مشکل احتمالی دیگر مشکل درایورهای کارت گرافیک شما است. اگر فکر می کنید که ممکن است این مشکل در دستگاه شما باشد، بهترین کار برای شما این است که آنها را به روز کنید. در اینجا یک راهنمای خوب در مورد اینکه چگونه می توانید به راحتی درایورهای گرافیک خود را به روز کنید، آورده شده است.

اگر از ویندوز ۱۰ استفاده می کنید، باید درایور نمایشگر خود را بررسی کنید. شما می توانید این کار را با مراجعه به مدیر دستگاه خود و پیدا کردن آن به راحتی انجام دهید.

اگرچه احتمال کمی وجود دارد، اما ممکن است GPU شما مسیر خود را طی کرده باشد و در حال مرگ باشد. این مورد در یک دستگاه جدید صدق نمی کند، اما اگر لپ تاپ یا رایانه قدیمی مخصوصاً به مانیتور سامسونگ وصل شده اید، باز هم این امکان وجود دارد. در این صورت ممکن است لازم باشد کارت گرافیک خود را تعویض کنید.

همچنین حتما کابل ها را بررسی کنید

نکته دیگری که باید بررسی کنید این است که حالت ذخیره انرژی یا حالت شب را در رایانه یا لپ تاپ خود فعال ندارید. اگرچه این نباید مشکلی ایجاد کند، اما مواردی وجود دارد که صرفه جویی در مصرف انرژی با خود مانیتور سامسونگ کار نمی کند، که ممکن است باعث سیاه شدن متناوب آن شود.

اگر به تازگی نرم افزاری را روی دستگاه خود نصب کرده اید و این مشکل شروع شده است، آن را نیز حذف نصب کنید. مواردی وجود دارد که برخی از نرم افزارهای بد باعث سیاه شدن مانیتور سامسونگ نیز می شوند. این تنها در صورتی خواهد بود که چیز جدیدی را روی رایانه خود نصب کرده باشید.

مطلب پیشنهادی: رفع مشکل شارژ نشدن لپ تاپ سامسونگ

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × سه =