نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ 145، طبقه 5، واحد 18- مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ- تماس: 66097851 (7 خط), 66030825-021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

در این مقاله از نمایندگی سامسونگ قصد داریم دلایل سیاه شدن صفحه نمایش تلویزیون TCL را به شما معرفی کنیم. تلویزیون سامسونگ TCL شما یک صفحه سیاه دارد – نور پس زمینه روشن است، اما هیچ تصویری وجود ندارد. صفحه سیاه مرگ تلویزیون سامسونگ TCL بسیار خسته کننده است، به خصوص زمانی که در یک تلویزیون سامسونگ کاملاً جدید اتفاق می افتد. خوشبختانه، این معمولا فقط یک مشکل موقتی است و ما چندین راه اثبات شده برای رفع آن پیدا کرده ایم. اگر هر یک از این راه حل ها را امتحان کنید، مطمئن هستیم که یکی از آنها برای شما مفید خواهد بود.

سیاه شدن صفحه نمایش تلویزیون TCL

سیاه شدن صفحه نمایش تلویزیون TCL

اگر تلویزیون سامسونگ TCL شما دارای صفحه سیاه است، باید آن را ریست کنید. تلویزیون سامسونگ خود را از برق بکشید و ۶۰ ثانیه کامل صبر کنید. در حالی که تلویزیون سامسونگ از برق جدا است، دکمه پاور را برای ۳۰ ثانیه فشار دهید و نگه دارید. پس از اتمام ۶۰ ثانیه، تلویزیون سامسونگ TCL خود را دوباره وصل کنید و باید کار کند.

۹ بار از ۱۰، دوچرخه سواری برق یک تلویزیون سامسونگ صفحه سیاه مرگ را درست می کند.

البته مواقعی وجود دارد که راه حل فوق مشکل را برطرف نمی کند. در این حالت، مشکل معمولاً یک مشکل سخت افزاری است.

با این حال، قبل از عیب یابی سخت افزار، چندین مرحله عیب یابی کاربردی و آسان دیگر وجود دارد که باید آنها را امتحان کنید.

تلویزیون سامسونگ TCL را از دیوار جدا کنید

باز هم، در حالی که این راه حل واضح به نظر می رسد، جدا کردن تلویزیون سامسونگ TCL خود از پریز دیواری (دوشکل برقی) رایج ترین راه برای رفع مشکل صفحه سیاهی است که با آن مواجه هستید.

نکته کلیدی در اینجا این است که در واقع ۶۰ ثانیه کامل صبر کنید. کمی صبر داشته باشید و مطمئن شوید که حداقل یک دقیقه قبل از وصل کردن آن به برق گذشته است.

در حالی که تلویزیون سامسونگ قطع است، دکمه روشن/خاموش را در تلویزیون سامسونگ TCL خود پیدا کنید و به مدت ۳۰ ثانیه نگه دارید. مطمئن شوید که دکمه پاور تلویزیون سامسونگ خود را نگه داشته اید، نه ریموت!

این به تخلیه انرژی باقیمانده در تلویزیون سامسونگ کمک می کند و به تلویزیون سامسونگ اجازه می دهد تا خود را به حالت نرم بازنشانی کند. این با روشن و خاموش کردن ساده کنترل از راه دور متفاوت است!

هنگامی که تلویزیون سامسونگ را پس از ۶۰ ثانیه دوباره وصل کردید، بدون هیچ مشکلی می بینید که دوباره برق می گیرد.

در حالی که این اصلاح باید برای حدود ۹۰٪ موارد کار کند، ۱۰٪ باقی مانده می تواند کمی پیچیده تر باشد. اگر تلویزیون سامسونگ TCL شما همچنان دارای صفحه سیاه است، راه حل های شرح داده شده در زیر را امتحان کنید.

تمام اتصالات HDMI را بررسی کنید

اگر چرخه برق تلویزیون سامسونگ TCL شما این کار را انجام نداد، نکته بعدی که باید بررسی کنید اتصالات HDMI است.

اگر چیزی از طریق HDMI به تلویزیون سامسونگ خود وصل کرده اید، مطمئن شوید که اتصالات کاملاً محکم هستند! این بدان معناست که آنها را از برق بکشید و سپس آنها را به طور ایمن وصل کنید.

با افزایش محبوبیت دستگاه های پخش HDMI مانند Roku و Firestick، دارندگان تلویزیون سامسونگ های TCL بیشتر و بیشتر از صفحه سیاه مرگ گزارش می دهند. و اغلب به دلیل اتصال بد HDMI است.

اتصالات HDMI بد به چند شکل وجود دارد:

  • اتصال HDMI شل است
  • پورت HDMI معیوب
  • کابل HDMI بد

اگر تأیید کردید که اتصال ایمن است، ادامه دهید و دوباره بررسی کنید که در کانال ورودی مناسب نیز هستید. برای انجام این کار، به پشت تلویزیون سامسونگ خود نگاه کنید و پورت HDMI مورد استفاده خود را پیدا کنید. در بالای اتصال HDMI، باید یک برچسب یا مقداری نوشته روی تلویزیون سامسونگ شما وجود داشته باشد که نشان می دهد کدام پورت HDMI است.

به آن عدد توجه کنید (HDMI “2” در مثال بالا).

سپس کنترل از راه دور TCL TV خود را بردارید (نه از راه دور Roku یا Firestick، اگر از آنها استفاده می کنید) و SOURCE (یا INPUT) را کلیک کنید. احتمالاً باید چندین بار این مورد را تغییر دهید تا زمانی که ورودی مربوطه را در تلویزیون سامسونگ خود پیدا کنید

اگر اتصال امن است، و شما در ورودی صحیح هستید، سعی می کنم به یک پورت HDMI دیگر وصل شوم.

تلویزیون سامسونگ های TCL اغلب چندین پورت دارند، گاهی اوقات تا چهار پورت! از پورت دیگری استفاده کنید و ببینید آیا عکس را برمی‌گردانید یا خیر.

اگر نه، آخرین راه حل ممکن در اینجا این است که کابل HDMI را که استفاده می کنید تعویض کنید و ببینید آیا این کار درست است یا خیر.

مشکل با نور پس زمینه تلویزیون سامسونگ TCL

اگر تلویزیون سامسونگ TCL شما روشن است (چراغ پاور سبز است و صدا می شنوید)، اما تصویری روی صفحه نمایش وجود ندارد، احتمالاً به این دلیل است که یکی از نوارهای برق LED در نور پس زمینه معیوب است.

برای عیب یابی مشکل، مطمئن شوید که تلویزیون سامسونگ روشن است و سپس یک چراغ قوه بردارید (چراغ قوه گوشی شما نیز کار می کند) و آن را نزدیک صفحه تلویزیون سامسونگ بتابانید. من پیشنهاد می کنم همه چراغ ها را خاموش کنید تا راحت تر دیده شوید.

اگر صفحه نمایش کار می کند، یک تصویر بسیار کم نور را روی تلویزیون سامسونگ خواهید دید. از کنترل از راه دور استفاده کنید تا ببینید آیا تلویزیون سامسونگ به دستورات پاسخ می دهد یا خیر. پیشنهاد می‌کنم کلیدهای صدا و ورودی را روی ریموت نیز تست کنید.

ممکن است لازم باشد نور را به اطراف حرکت دهید تا ببینید رابط کاربری تلویزیون سامسونگ در کجای صفحه قرار دارد. اگر نشانه های صوتی را می شنوید، احتمالاً یک تصویر ضعیف نیز خواهید دید.

اگر هنگامی که چراغ قوه را روی صفحه می تابانید، تصویری کم نور می بینید و کنترل از راه دور به شما اجازه می دهد تلویزیون سامسونگ را کنترل کنید، این خبر خوبی است. این بدان معناست که T-CON و مین برد تلویزیون سامسونگ همانطور که باید کار می کنند. در این صورت، مشکل به احتمال زیاد مربوط به نور پس زمینه LED تلویزیون سامسونگ است.

توجه: در حالی که برخی از اجزای تلویزیون سامسونگ به راحتی و ارزان قابل تعویض هستند، جداسازی تلویزیون سامسونگ احتمالاً گارانتی را از بین می برد. اگر تلویزیون سامسونگ شما هنوز تحت گارانتی است، پیشنهاد می کنم برای راهنمایی بیشتر با TCL تماس بگیرید.

با این حال، برخی از تعمیرات ساده DIY معمولاً می توانند تلویزیون سامسونگ شما را زنده کنند و نیازی به پرداخت هزینه زیادی برای تکنسین ها یا تعمیرات نخواهید داشت.

همچنین این احتمال وجود دارد که کل پانل خراب شود و خرید یک صفحه نمایش جایگزین پرهزینه است و معمولاً ارزش آن را ندارد. خرید یک تلویزیون سامسونگ کاملاً جدید اغلب ارزان تر از هزینه تعویض پنل است. اما به ندرت پیش می آید که پنل تلویزیون سامسونگ بشکند، مگر اینکه به زور آسیب فیزیکی دیده باشد.

شاید این مقاله را دوست داشته باشید: ۵ راه جلوگیری از تغییر ورودی تلویزیون سامسونگ

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × سه =