دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

راهکارهای رفع مشکل شارژ نشدن لپ تاپ سامسونگ

شارژ نشدن لپ تاپ سامسونگ/ بالاخره زمان آن رسیده که عیب یابی را در دستان خود بگیرید. با این ۸ نکته، ممکن است بتوانید از سفر به تعمیرگاه یا تماس تلفنی با سازنده رایانه شخصی خود صرفه جویی کنید.

شارژ نشدن لپ تاپ سامسونگ

 بررسی کنید که آیا به برق متصل هستید یا خیر

ممکن است مضحک به نظر برسد، اما بررسی اینکه آیا لپ تاپ سامسونگ و شارژر شما واقعاً به برق وصل شده اند مفید است. امیدی به شارژ لپ تاپ سامسونگی که از منبع برق جدا شده است وجود ندارد، بنابراین مطمئن شوید که همه چیز همانطور که باید وصل شده باشد. بودن.

به هر نقطه تماس، از پریز تا آداپتور برق متناوب، آداپتور به پورت لپ تاپ سامسونگ خود نگاه کنید. همه چیز باید با حداقل اتاق تکان دادن محکم وصل شود. فراموش نکنید که قسمت پایین لپ تاپ سامسونگ خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که باتری به طور محکم در قاب رایانه شخصی قرار گرفته است.

باید مطمئن شوید که مشکل از خود خروجی نیست. فیوزهای سوخته رایج هستند، بنابراین مطمئن شوید که یک پریز دیگر را آزمایش کنید یا پس از تأیید سالم بودن تمام نقاط تماس، محافظ برق را بازنشانی کنید.

 تأیید کنید که از پورت صحیح استفاده می کنید

کامپیوترهای مدرن امروزه با سرعت بیشتری نسبت به قبل در حال تغییر هستند. تولد پورت USB-C یکی از مهم ترین مواردی بوده است که اکنون در اکثریت قریب به اتفاق جدیدترین رایانه های لپ تاپ سامسونگ وجود دارد. این پورت‌های بسیار نازک برای رایانه‌های بسیار نازک عالی هستند، اگرچه کاربران تازه وارد در پورت ممکن است در عملکرد چند منظوره خود گیج شوند.

رایانه‌هایی که دارای دو پورت USB-C هستند احتمالاً دارای ویژگی‌های خاصی هستند که ممکن است از آنها اطلاعی نداشته باشید. به طور کلی، یک پورت USB-C برای شارژ و دیگری برای انتقال داده است. اگر شارژر لپ‌تاپ سامسونگ شما به جای درگاه شارژ، به درگاه انتقال داده وصل شده باشد، هیچ شارژی رخ نخواهد داد.

قبل از سرزنش سخت افزار، مطمئن شوید که سیم های شما در نقاط تعیین شده خود قرار دارند.

 باتری را خارج کنید

اگر لپ تاپ سامسونگ شما دارای باتری قابل جابجایی است، مراحل زیر را دنبال کنید:

مرحله ۱. هر گونه پیچ یا پیچ را بردارید و باتری را خارج کنید

مرحله ۲. دکمه پاور را برای ۱۰-۱۵ ثانیه نگه دارید

مرحله ۳. شارژر را به برق وصل کنید

مرحله ۴. کامپیوتر را روشن کنید

اگر لپ تاپ سامسونگ شما بدون مشکل روشن می شود، می توانید با خیال راحت فرض کنید که مقصر شارژر شما نیست، بلکه باتری آسیب دیده است که باعث سردرد رایانه شما شده است. برای تأیید این نظریه، همیشه می‌توانید باتری را دوباره نصب کنید و دوباره راه‌اندازی کنید.

اگر لپ‌تاپ سامسونگ شما باتری قابل جابجایی ندارد، ممکن است لازم باشد به یک متخصص حرفه‌ای مراجعه کنید تا بتواند سخت‌افزار شما را باز کند و تشخیص دهد.

 کابل های برق خود را از نظر هرگونه شکستگی یا خمیدگی غیرعادی بررسی کنید

سیم های برق ابزارهای کامپیوتری کوچک، سست و فوق العاده حساسی هستند که به خوبی ممکن است دلیل شارژ نشدن لپ تاپ سامسونگ شما در هنگام اتصال به برق باشند. با احساس کردن هر گونه خمیدگی، شکستگی یا تاب برداشتن در طول سیم، سیم های برق خود را بررسی کنید. خم شدن که ممکن است نشان دهنده آسیب فیزیکی باشد.

اگر متوجه شدید که سیم شما در اثر یک حیوان خانگی گرسنه یا یک جاروبرقی وحشی از شکل خارج شده است، تعویض انتهای آسیب دیده سیم برق ساده ترین راه حل شما خواهد بود.

 درایورهای خود را به روز کنید

گاهی اوقات تنها چیزی که رایانه شما نیاز دارد، به‌روزرسانی سریع درایورها است تا به سلامت اولیه خود بازگردد. برای به روز رسانی درایورهای باتری لپ تاپ سامسونگ ویندوز ۱۰ خود این مراحل را دنبال کنید.

مرحله ۱. روی منوی Start کلیک راست کنید تا منوی دسترسی سریع باز شود و Device Manager را انتخاب کنید

مرحله ۲. در قسمت Batteries، منوی کشویی را باز کرده و روی Microsoft ACPI Compliant Control Method Battery کلیک راست کنید.

مرحله ۳. در پنجره انتخاب جدید، Update Driver را فشار دهید

ویندوز از شما می پرسد “چگونه می خواهید درایورها را جستجو کنید؟” و شما این گزینه را خواهید داشت که به ویندوز اجازه دهید به طور خودکار جستجو کند یا کامپیوتر شما را به صورت دستی برای نرم افزار مناسب مرور کند.

پس از به روز رسانی، کامپیوتر خود را مجددا راه اندازی کنید و دوباره شارژ کنید.

سلامت پورت شارژ خود را بررسی کنید

وصل کردن آداپتور برق متناوب خود به کانکتور برق لپ تاپ سامسونگ باید تجربه ای ساده و راحت باشد. اگر با هر مشکلی مواجه شوید، خواه گرد و غبار باشد یا تناسب لرزان، مشکل شما احتمالاً در این واقعیت است که نمی توانید یک اتصال امن از آداپتور خود به رایانه خود برقرار کنید.

اگر جک کامپیوتر شما با گرد و غبار و زباله کثیف شده است، سعی کنید پورت برق متناوب را با خلال دندان یا هوای فشرده تمیز کنید. اگر نقاط اتصال شما لرزان است، ممکن است مشکل شما کمی جدی تر باشد. این می تواند نشان دهنده شکسته شدن جک پاور شما از داخل شاسی باشد. برای رفع این مشکل، برای یک راه حل ارزان و آسان به یک تعمیرگاه کامپیوتر بروید.

 اجازه دهید کامپیوتر شما خنک شود

باتری ها در حالی که برای تامین انرژی لپ تاپ سامسونگ شما سخت کار می کنند گرما تولید می کنند، اما زمانی که بیش از حد کار می کند، گرم شدن بیش از حد می تواند مشکلات جدی ایجاد کند. افزایش دمای باتری ممکن است منجر به خاموش شدن سنسور شود که در نهایت به سیستم شما اطلاع می‌دهد که باتری کاملاً شارژ شده یا از بین رفته است.

اگر لپ تاپ سامسونگ شما در هنگام اتصال به برق بیشتر شبیه یک اجاق گاز است، آن را روی یک سطح خنک و باز قرار دهید و هیچ چیز مانع فن ها نشود و اجازه دهید خنک شود. وقتی کاملاً جا افتاد و در لمس خنک شد، دوباره آن را شارژ کنید.

 به دنبال کمک حرفه ای باشید

هنگامی که تمام گزینه های خود را تمام کردید و هر نکته و ترفند عیب یابی را امتحان کردید، بهترین شرط بعدی شما جستجوی کمک حرفه ای خواهد بود. در پایان، کامپیوترها قطعات ماشین آلات بسیار پیچیده ای هستند و گاهی اوقات برای تعمیر و پیکربندی نیاز به لمس حرفه ای دارند.

با سازنده رایانه شخصی خود تماس بگیرید تا با یک متخصص آگاه که ممکن است بداند چگونه با ساخت و مدل دقیق شما رفتار کند، تماس بگیرید. اگر به کمک حضوری فوری نیاز دارید، قرار ملاقاتی را با یک تعمیرکار باتجربه که می تواند در محل تشخیص و تعمیر کند، تعیین کنید.

رفع از کار افتادگی لپ تاپ سامسونگ

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × پنج =