نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ 145، طبقه 5، واحد 18- مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ- تماس: 66097851 (7 خط), 66030825-021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

لپ تاپ سامسونگ روشن نمیشود و دکمه Caps Lock همچنان چشمک می زند

لپ تاپ سامسونگ شما هنگام تلاش برای بوت کردن، تمام اجزای نصب شده را بررسی می کند و زمانی که مشکلی را تشخیص داد، کدی را ارائه می دهد. این کد می تواند یک سری بوق یا چشمک های LED از دکمه Caps Lock شما باشد. لیست کدهای چشمک زن را می توان در وب سایت سازنده لپ تاپ سامسونگ شما یافت.

مشکل CPU یا مادربرد

وقتی کلید روشن/خاموش را روی لپ تاپ سامسونگ خود فشار می دهید، دستگاه یک بررسی داخلی انجام می دهد تا مطمئن شود همه چیز به درستی کار می کند و کار می کند. اولین مؤلفه ای که بیدار می شود واحد پردازش مرکزی یا CPU است. این مغز کامپیوتر شما است و اگر کار نکند، هیچ چیز کار نخواهد کرد. مشکل مشابهی در مادربرد است که به عنوان سیستم عصبی مرکزی کامپیوتر عمل می کند.

همه چیز در داخل کامپیوتر شما از طریق اتصال به مادربرد دستورالعمل ها را از CPU دریافت می کند. اگر برد معیوب باشد، CPU نمی تواند با چیز دیگری ارتباط برقرار کند. آزمایش یک CPU یا مادربرد احتمالاً معیوب نیاز به جایگزینی با یک مادربرد کارآمد دارد.

مشکل بایوس

بایوس سیستم، یا سیستم ورودی/خروجی اولیه، اساساً نرم افزار پایه ای است که در لپ تاپ سامسونگ شما تعبیه شده است تا به آن بگویید در هنگام بوت چه کاری انجام دهد. به آن به عنوان یک شروع برای راه اندازی و راه اندازی سیستم فکر کنید. هنگامی که سیستم را بیدار می کند و تأیید می کند که همه چیز به درستی کار می کند، BIOS سیستم عامل را باز می کند و سپس بقیه مراحل بوت را به آن واگذار می کند.

اگر این نرم افزار خراب شود یا به هر نحوی از کار بیفتد، کامپیوتر به درستی بوت نمی شود. از نظر تئوری می‌توانید بایوس خود را با نسخه جدیدتر از طریق وب‌سایت سازنده لپ تاپ سامسونگ خود به‌روزرسانی کنید، اما به دلیل احتمال شکست فاجعه‌بار، تغییر بایوس چیزی است که فقط کاربران با فن‌آوری باید تلاش کنند.

مشکل حافظه

یکی از دلایل ساده‌تر برای بررسی کد چشمک زن، مشکل در RAM نصب شده شما است. این ماژول‌های حافظه به عنوان ذخیره‌سازی موقت عمل می‌کنند تا به CPU شما کمک کنند به داده‌ها سریع‌تر دسترسی پیدا کند. اگر این تراشه‌ها معیوب یا شل باشند، لپ تاپ سامسونگ نمی‌تواند فرآیند بوت شدن را با موفقیت انجام دهد.

لپ تاپ سامسونگ‌های رومیزی نسبت به لپ‌تاپ‌های خود در این موضوع مزیت دارند، زیرا می‌توانید کیس را باز کنید و ماژول‌های رم را به سرعت و به راحتی بررسی کنید. همه تراشه ها را محکم در جای خود قرار دهید و دوباره بوت کردن را امتحان کنید. اگر باز هم بوت نشد، ممکن است یک رم یا سوکت معیوب داشته باشید. به جز یک چوب همه را بردارید و سعی کنید بوت کنید. اگر کامپیوتر با موفقیت راه اندازی شد، خاموش کنید و چوب را به سوکت دیگری ببرید و دوباره بوت کنید.

این کار را تکرار کنید تا زمانی که سوکت خراب را پیدا کنید. اگر همه سوکت ها چک شدند، رم خوب را با دیگری جایگزین کنید و سعی کنید بوت کنید. از آنجایی که ثابت شده است همه سوکت ها خوب هستند، به تعویض میله های خوب با سوکت های تست نشده ادامه دهید تا زمانی که یکی را پیدا کنید که از کار کردن خودداری می کند. آن رام بد را با یک رم جدید جایگزین کنید.

مشکل کارت گرافیک

اگرچه همه اجزای نصب شده برای عملکرد صحیح لپ تاپ سامسونگ مهم هستند، کارت گرافیک داده های الکترونیکی را به تصاویر بصری روی مانیتور شما تبدیل می کند. اگر این کارت خراب شود، ممکن است لپ تاپ سامسونگ شما از بوت شدن خودداری کند.

گاهی اوقات علائم هشداردهنده ای از خرابی کارت گرافیک ظاهر می شود، مانند مصنوعات ویدیویی عجیب و غریب روی صفحه، رنگ های عجیب و غریب و سایر مشکلات تصویر. ممکن است کارت به سادگی شل شده باشد، بنابراین سعی کنید آن را محکم در جای خود قرار دهید و بوت کنید. اگر باز هم بوت نشد، کارت باید تعویض شود.

رفع از کار افتادگی لپ تاپ سامسونگ

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × پنج =