دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

هنگام هنگ کردن لپ تاپ چه کارهایی باید انجام دهید؟

درباره راهکارهای لازم هنگام هنگ کردن لپ تاپ چه می دانید؟ این صفحه حاوی توصیه هایی در مورد اقداماتی است که در صورت هنگ کردن یا به بن بست رسیدن رایانه باید انجام شود. اگر رایانه شما دیگر پاسخ نمی دهد، مراحل زیر را دنبال کنید تا سعی کنید رایانه را از حالت هنگی خارج کنید.

هنگ کردن لپ تاپ

به لپ تاپ سامسونگ کمی زمان بدهید

صبر کن. چند دقیقه به رایانه فرصت دهید تا پردازش کند. گاهی اوقات ممکن است یک لپ تاپ سامسونگ منجمد به نظر برسد، اما فقط کند یا مشغول پردازش یک کار پیچیده است.

آیا لپ تاپ سامسونگ به بن بست رسیده است؟

ببینید آیا لپ تاپ سامسونگ با فشار دادن کلید Caps Lock روی صفحه‌کلید و مشاهده چراغ Caps Lock (نور) پاسخ می‌دهد تا ببینید روشن یا خاموش می‌شود یا خیر.

اگر هیچ اتفاقی نیفتد، لپ تاپ سامسونگ به بن بست رسیده است و باید لپ تاپ سامسونگ را مجددا راه اندازی کنید. اگر رایانه می تواند Caps Lock را روشن و خاموش کند، به مرحله بعد ادامه دهید.

پایان کار برنامه پاسخگو نیست

اگر Caps Lock بتواند روشن و خاموش شود، ویندوز همچنان کار می کند، اما ممکن است برنامه دیگری پاسخ ندهد و باعث هنگ کردن رایانه شود. Ctrl+Alt+Del را فشار دهید تا Task Manager ویندوز باز شود. اگر Task Manager می تواند باز شود، برنامه ای را که پاسخ نمی دهد برجسته کنید و End Task را انتخاب کنید، که باید لپ تاپ سامسونگ را از حالت هنگی خارج کند.

اگر Task Manager باز می شود اما ماوس هنوز کار نمی کند، ممکن است مشکل از ماوس باشد.

لپ تاپ سامسونگ هنگ کرده را راه اندازی مجدد کنید

اگر هیچ یک از مراحل بالا کمک نکرد، باید لپ تاپ سامسونگ را مجددا راه اندازی کنید. برای راه اندازی مجدد رایانه هنگ کرده، دکمه روشن/خاموش را فشار داده و نگه دارید تا لپ تاپ سامسونگ خاموش شود. هنگامی که رایانه خاموش است، چند ثانیه صبر کنید، آن را دوباره روشن کنید و بگذارید مانند همیشه شروع به کار کند.

برای هر داده ای که ذخیره نشده است چه اتفاقی می‌افتد؟

هر کاری که ذخیره نشده باشد، زمانی که یک لپ تاپ سامسونگ ثابت نیاز به راه اندازی مجدد داشته باشد، از بین می رود. در برخی شرایط، برخی از برنامه ها ممکن است هر چند دقیقه یک بار کار شما را به صورت خودکار ذخیره کنند. اگر برنامه ای که استفاده می کنید این عمل را انجام دهد، می توانید کار را تا آخرین حالت ذخیره خودکار بازیابی کنید.

مشکل سخت افزار یا درایور دستگاه را حل کنید

اگر تمام مراحل بالا را امتحان کردید و رایانه همچنان ثابت است، ممکن است سخت افزار معیوب باشد یا درایور دستگاه به درستی کار نکند. یک هارد دیسک معیوب، حافظه رم، کارت گرافیک یا یک قطعه سخت افزار دیگر می تواند باعث هنگ کردن لپ تاپ سامسونگ شود. درایور دستگاه همچنین اگر قدیمی باشد، با درایور دیگری تداخل داشته باشد یا به درستی کار نکند، می تواند باعث مسدود شدن رایانه شود.

اگر متوجه شدید که یک قطعه سخت افزاری معیوب باعث هنگ کردگی می شود، برای جلوگیری از آسیب بیشتر به رایانه، فوراً سخت افزار را تعویض کنید. اگر درایور دستگاه ایراد دارد، آخرین درایور را از وب سایت سازنده دانلود کنید و قبل از هنگ کردن لپ تاپ سامسونگ آن را نصب کنید. از طرف دیگر، می توانید از رایانه دیگری برای دانلود درایور استفاده کنید و سعی کنید درایور را روی رایانه خود نصب کنید.

اگر نمی توانید آخرین درایور را قبل از هنگ کردن رایانه نصب کنید، گزینه دیگر این است که رایانه را در حالت Safe Mode راه اندازی کنید. پس از وارد شدن به حالت ایمن، می توانید به Device Manager دسترسی پیدا کنید و سخت افزار مربوط به درایور دستگاه را که به درستی کار نمی کند حذف نصب کنید. سپس لپ تاپ سامسونگ را ریستارت کرده و به طور معمول در ویندوز بارگذاری کنید. ویندوز باید سخت افزاری را که حذف نصب کرده اید شناسایی کند و سعی کند درایور دستگاه را دوباره نصب کند. این فرآیند ممکن است برای رفع مشکل و جلوگیری از بروز فریز بیشتر کافی باشد. همچنین می توانید آخرین درایور را در این مرحله نصب کنید تا مطمئن شوید رایانه شما برای درایور آن دستگاه به روز است.

همچنین می توانید سعی کنید به بایوس لپ تاپ سامسونگ دسترسی داشته باشید و هر سخت افزار معیوب را غیرفعال کنید تا ببینید آیا این کار مانع از وقوع فریز می شود یا خیر. اگر این کمک کرد، آن سخت افزار را جایگزین کنید.

سایر دلایل احتمالی هنگ کردگی لپ تاپ سامسونگ

یک لپ تاپ سامسونگ به دلایل زیادی ممکن است مسدود یا قفل شود. برخی از علل شایع اضافی شامل موارد زیر است.

  • اگر رایانه حافظه کافی نداشته باشد، اجرای برنامه های زیاد می تواند به دلیل کمبود منابع سیستم، رایانه شما را مسدود کند. اگر هنگام اجرای چندین برنامه رایانه شما اغلب قفل می شود، ممکن است نیاز به نصب حافظه بیشتری در رایانه داشته باشید.
  • اگر پردازنده لپ تاپ سامسونگ یا کارت گرافیک گرمای بیش از حد تولید کند، ممکن است به عنوان یک اقدام پیشگیری از آسیب، رایانه قفل شود. کارت گرافیک و پردازنده را بررسی کنید تا مطمئن شوید که آن قطعات بیش از حد گرم نمی شوند.
  • فایل های سیستم عامل خراب می تواند باعث مشکلات زیادی از جمله هنگ کردن لپ تاپ سامسونگ شود. فایل های خراب باعث بروز خطاهای بالقوه کشنده می شوند و در نتیجه لپ تاپ سامسونگ قفل می شود و پاسخ نمی دهد. سعی کنید ویندوز را به تاریخ و زمان قبلی بازیابی کنید، زمانی که مشکل رخ نداده است.

شاید این مقاله را دوست داشته باشید: نمایش صفحه خالی در لپ تاپ سامسونگ

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + هفده =