نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ 145، طبقه 5، واحد 18- مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ- تماس: 66097851 (7 خط), 66030825-021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

رفع صدای وزوز ماشین لباسشویی / ماشین ظرفشویی سامسونگ یکی از پرکاربردترین وسایلی است که ما در خانه داریم. هنگامی که آنها خراب می شوند یا شروع به انتشار صداهای عجیب و غریب می کنند، اگر نتوان از آنها استفاده کرد، می تواند آزاردهنده و مخرب باشد. یکی از رایج‌ترین مشکلاتی که مردم با ماشین ظرفشویی سامسونگ خود دارند، زمانی است که شروع به تولید صداهای عجیب و غریب می‌کنند – مثلاً صداهای وزوز بلند. وقتی این اتفاق می افتد، نشان می دهد که مشکلی در ماشین ظرفشویی سامسونگ شما وجود دارد که باید تعمیر شود.

به ندرت این مشکل خود به خود حل می شود. اگر می‌توانید صدای وزوز را بشنوید، چند دلیل احتمالی برای این مشکل وجود دارد، از جمله اینکه ظروف به درستی روی هم چیده نشده‌اند، ماشین ظرفشویی سامسونگ روی زمین قرار نگرفته، ورودی پمپ معیوب است و آب‌بندی پمپ خشک است. با این حال، گاهی اوقات فقط یک مورد فرسودگی عمومی است – به خصوص اگر ماشین ظرفشویی سامسونگ شما قدیمی باشد.

بررسی کنید که ظروف به درستی روی هم چیده شده باشند

شایع ترین علت صدای وزوز که از ماشین ظرفشویی سامسونگ شما می آید یک دلیل ساده است – ظروف شما به درستی روی هم چیده نشده اند. هنگامی که ظروف شما به درستی روی هم چیده نشده اند – به خصوص لیوان ها و ظروف پلاستیکی – می توانند به ظرف دیگری در ماشین ظرفشویی سامسونگ ساییده شوند و صدای وزوز ایجاد کنند. برای جلوگیری از این اتفاق، مطمئن شوید که ظروف شما به طور ایمن روی هم چیده شده اند. اگر این مشکل را حل نکرد، به بررسی علت احتمالی بعدی بروید.

بررسی کنید که ماشین ظرفشویی سامسونگ تراز باشد

گاهی اوقات اگر ماشین ظرفشویی سامسونگ شما هم سطح روی زمین ننشیند یا به کابینتی که در آن قرار دارد یا روی نیمکت آشپزخانه ساییده شود، ممکن است باعث شود ماشین ظرفشویی سامسونگ صدای وزوز منتشر کند.

در اینجا نحوه بررسی قرار گرفتن ماشین ظرفشویی سامسونگ در سطح زمین آمده است:

  • از یک سطح حباب برای بررسی اینکه آیا ماشین ظرفشویی سامسونگ در سطح زمین نشسته است یا خیر استفاده کنید.
  • اگر نه، پاها را تا زمانی تنظیم کنید که در یک سطح قرار گیرند.
  • اگر تراز است، بررسی کنید که ماشین ظرفشویی سامسونگ به نیمکت در بالا یا کناره ها ساییده نشود. اگر چنین است، سطح را پایین بیاورید تا شکاف واضحی بین بالای ماشین ظرفشویی سامسونگ و نیمکت وجود داشته باشد.
  • اگر ماشین ظرفشویی سامسونگ در سطح نشسته است، به بررسی دلیل بعدی بروید. اگر سطح را تغییر دادید، ماشین ظرفشویی سامسونگ خود را روشن کنید و بررسی کنید که مشکل حل شده است. اگر نه، به بررسی مؤلفه بعدی بروید.

ورودی پمپ را بررسی کنید

جزء بعدی که باید بررسی شود ورودی پمپ ماشین ظرفشویی سامسونگ است. هدف از ورودی پمپ این است که ذرات بزرگ غذا و سایر قطعات زباله را بگیرد تا ماشین ظرفشویی سامسونگ شما مسدود نشود. گاهی اوقات یک تکه شیشه یا پلاستیک کوچک در ورودی پمپ گیر می کند که باعث ایجاد صدای وزوز ماشین ظرفشویی سامسونگ می شود. هنگامی که این اتفاق می افتد، باید قطعه شیشه یا پلاستیک را بردارید تا از ایجاد صدا جلوگیری کنید.

در اینجا نحوه بررسی ورودی پمپ آورده شده است:

  • محل ورودی پمپ را پیدا کنید.
  • ورودی پمپ را باز کنید.
  • پاکسازی خوبی به آن بدهید.
  • ماشین ظرفشویی سامسونگ خود را دوباره به برق وصل کنید، آن را روی چرخه روشن کنید و ببینید آیا صدا قطع شده است یا خیر. اگر نه، به بررسی مؤلفه بعدی بروید.

مهر و موم پمپ خشک در رفع صدای وزوز ماشین لباسشویی

اگر ماشین ظرفشویی سامسونگ جدیدی دارید یا مدتی است که از ماشین ظرفشویی سامسونگ خود استفاده نکرده اید، گاهی اوقات مهر و موم پمپ خشک می شود، که می تواند باعث شود ماشین ظرفشویی سامسونگ در یک چرخه کار صداهای عجیبی را منتشر کند. این به این دلیل است که آب معمولاً مهر و موم ها را روغن کاری می کند، اما اگر از ماشین ظرفشویی سامسونگ استفاده نشود، این روند اتفاق نمی افتد و آنها خشک می شوند.

برای رفع این مشکل باید:

  • مهر و موم پمپ را پیدا کنید.
  • حدود ۱ لیتر آب در کف ماشین ظرفشویی سامسونگ بریزید.
  • ماشین ظرفشویی سامسونگ خود را به چرخه روشن کنید و بررسی کنید که آیا مشکل حل شده است.

آیا هنوز علت صدای وزوز را پیدا نکرده اید؟

اگر هنوز علت صدای وزوز را پیدا نکرده اید، ممکن است فقط به دلیل ساییدگی و پارگی معمولی باشد و به راحتی قابل رفع نباشد. این بدان معناست که شما باید تصمیم بگیرید که آیا بهتر است فقط یک ماشین ظرفشویی سامسونگ جدید بخرید یا با ماشین ظرفشویی سامسونگ خود زندگی کنید که هنگام کار صدای وزوز می دهد.

پیشنهاد مطالعه: ۶ نشانه مهم خرابی خشک کن ماشین لباسشویی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 2 =