نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ 145، طبقه 5، واحد 18- مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ- تماس: 66097851 (7 خط), 66030825-021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

رفع نشتی واشر ماشین لباسشویی/ نشتی واشر از پایین می تواند آسیب قابل توجهی به خانه شما وارد کند اگر به سرعت تعمیر نشود. در بیشتر موارد، نشتی ناشی از شل شدن یا سوراخ شدن شلنگ تخلیه، خرابی پمپ تخلیه، یا فرسودگی شیلنگ وان به پمپ است. اگر بتوانید ماشین لباسشویی سامسونگ را بدون آسیب بیشتر راه اندازی کنید، با برداشتن پنل دسترسی و سپس راه اندازی واشر به شما این امکان را می دهد که متوجه شوید نشتی از کجا می آید. دسترسی به قسمت های داخلی که باعث نشتی می شوند بستگی به این دارد که آیا شما یک واشر بالابر یا جلو لودر دارید. برخی از واشرهای لودر بالا دارای یک پانل دسترسی در پشت واشر هستند، در حالی که برخی دیگر ممکن است نیاز به برداشتن پانل بالایی، پانل کنترل و سپس کابینت لباسشویی سامسونگ داشته باشند. فونت لودرها معمولاً یک پانل دسترسی در پایین واشر زیر در دارند. اگر پانل دسترسی جلو وجود ندارد، باید پانل دسترسی پشتی را بردارید. اگر مطمئن نیستید کدام پانل را بردارید، با دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی سامسونگ خود مشورت کنید.

شلنگ تخلیه خارجی در رفع نشتی واشر ماشین لباسشویی

قبل از بازرسی قسمت های داخلی واشر، بررسی کنید که شلنگ تخلیه خارجی شل یا سوراخ نشده باشد. شلنگ تخلیه اغلب زمانی که واشر به دیوار نزدیک می شود آسیب می بیند و ارتعاشات واشر باعث شکافتن آن می شود. در صورت امکان، واشر را روشن کنید و شیلنگ تخلیه را تماشا کنید تا ببینید آیا باعث نشتی شده است یا خیر.

  1. واشر را از دیوار بیرون بکشید.
  2. بررسی کنید که شلنگ تخلیه شل نباشد.
  3. شلنگ تخلیه را از نظر پارگی، شکاف و سوراخ بررسی کنید.
  4. در صورت نشتی شلنگ تخلیه را سفت یا تعویض کنید.
  5. بسته به واشر، ممکن است لازم باشد واشر را جدا کنید تا شلنگ تخلیه را جدا کرده و سفت کنید، یا ممکن است بتوانید به صورت خارجی در پشت به آن دسترسی داشته باشید.

رفع نشتی واشر ماشین لباسشویی

لوله وان به پمپ یا شلنگ تخلیه داخلی

نشت آب که به نظر می رسد از زیر ماشین لباسشویی سامسونگ، معمولا مقدار زیادی آب، می آید، اغلب به دلیل شلنگ وان به پمپ است. شیلنگ داخلی دیگری که ممکن است نشتی داشته باشد، شلنگ تخلیه است. هر دو شیلنگ اغلب به دلیل اشیاء خارجی مانند پین یا گیره کاغذ که از فیلترهای ماشین لباسشویی سامسونگ عبور می کنند آسیب می بینند. برای بررسی این شیلنگ های داخلی، باید پنل دسترسی را بردارید.

بررسی شیلنگ های داخلی

  • واشر را از منبع برق جدا کنید و منبع آب را به واشر قطع کنید.
  • پانل دسترسی را یا با بازکردن پیچ ها یا با استفاده از یک چاقوی بتونه برای باز کردن آن جدا کنید.
  • شیلنگ وان به پمپ و شلنگ تخلیه را پیدا کنید که هر دو به پمپ تخلیه وصل می شوند.
  • بررسی کنید که شلنگ ها شل نشده و همچنان متصل هستند.
  • بررسی کنید که گیره های شلنگ زنگ زده یا آسیب دیده نباشند.
  • شیلنگ ها را بررسی کنید. استفاده از چراغ قوه و خم کردن شیلنگ ها به شناسایی هر گونه سوراخ کمک می کند.
  • شیلنگ ها را بردارید تا داخل آن ها را از نظر آلودگی هایی که ممکن است باعث نشتی شده باشند بررسی کنید.
  • اگر شیلنگ وان به پمپ یا شلنگ تخلیه آسیب دیده باشد، باید تعویض شود.

پمپ تخلیه در رفع نشتی واشر ماشین لباسشویی

یکی دیگر از دلایل رایج نشتی واشر، مشکل در پمپ تخلیه است. به طور معمول، پمپ تخلیه معیوب باعث می شود که واشر در هنگام استفاده بیش از حد تکان بخورد و صدا کند. بسته به مدل شما، پمپ ممکن است الکتریکی، مستقیم یا تسمه محور باشد. اگر یک جسم خارجی از فیلترهای واشر و داخل پمپ عبور کند، پمپ های تخلیه ممکن است آسیب ببینند. همچنین ممکن است ترک بخورد یا اتصال ممکن است به دلیل سایش و پارگی شل شود. بلبرینگ پمپ تخلیه نیز ممکن است فرسوده شود.

اتصال شل را می توان سفت کرد. با این حال، پمپ تخلیه آسیب دیده باید تعویض شود.

برخی از مدل ها ممکن است دارای یک پمپ چرخشی اضافی نیز باشند که باید از نظر آسیب نیز بررسی شود.

برای بررسی پمپ تخلیه:

  • واشر را از منبع برق و منبع آب جدا کنید.
  • پانل دسترسی را بردارید.
  • پمپ را پیدا کنید بسته به مدل، ممکن است دو یا سه شیلنگ به آن متصل باشد – شیلنگ تخلیه، شیلنگ وان به پمپ و یک شلنگ گردش.
  • پمپ و شلنگ های پمپ را از نظر ترک و سایر علائم آسیب بررسی کنید.
  • پروانه پمپ تخلیه را بچرخانید تا مطمئن شوید که آزادانه می چرخد ​​و پروانه ای شکسته نشده است. پیدا کردن قطعات شکسته پلاستیک در محفظه پمپ نشان می دهد که پروانه ها آسیب دیده اند و پمپ باید تعویض شود.
  • پمپ تخلیه را نیز می توان جدا کرد و با مولتی متر از نظر مقاومت تست کرد.

مهر و موم وان

لودرهای جلو دارای یک مهر و موم وان هستند که در داخل وان بیرونی در عقب قرار دارد و دیگری که در اطراف وان می چرخد ​​و دو نیمه را آب بندی می کند. تاپ لودرها دارای یک مهر و موم هستند که در پایین وان قرار دارد. تعمیر درزگیر وان اغلب مستلزم جداسازی قسمت اعظم واشر است و بهتر است به یک متخصص سپرده شود. مهر و موم وان با واشر درب لودر جلو متفاوت است که می تواند باعث نشت آب از جلو شود.

شیر ورودی آب

شیر ورودی آب، آب سرد و گرم ورودی به وان را کنترل می کند و معمولاً در جایی قرار دارد که شیلنگ های ورودی سرد و گرم وارد واشر می شوند. نشتی از دریچه ورودی آب معمولاً به دلیل ترک های بدنه یا معیوب بودن آب بندی است. شیر ورودی آب را می توان با برداشتن پانل دسترسی و سپس با استفاده از انبردست برای جدا کردن گیره های محکم کننده آن برداشته و جایگزین کرد.

پخش کننده مواد شوینده در رفع نشتی واشر ماشین لباسشویی

اگر ماشین لباسشویی سامسونگ شما دارای مخزن مواد شوینده باشد، ممکن است با باقیمانده مواد شوینده مسدود شود که می تواند باعث نشتی شود. همچنین مشخص شده است که کف زیاد ناشی از استفاده زیاد از مواد شوینده باعث نشت واشرها می شود.

دیسپنسر همچنین ممکن است دارای یک ترک باشد که باعث نشتی شود.

نشت آب از طریق توزیع کننده مواد شوینده نیز ممکن است زمانی اتفاق بیفتد که یک مورد کوچک مانند یک دستمال، جریان آب را بین توزیع کننده و درام مسدود کند. این معمولاً زمانی اتفاق می افتد که مشکلی در شیلنگ توزیع کننده و/یا دم درب وجود داشته باشد.

پیشنهاد مطالعه: تنظیم برنامه ماشین لباسشویی سامسونگ

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + 5 =