نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ 145، طبقه 5، واحد 18- مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ- تماس: 66097851 (7 خط), 66030825-021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

روش راه اندازی سیستم سینمای خانگی

بنابراین شما سیستم سینمای خانگی خود را سفارش داده اید، بلندگوها را از جعبه بیرون آورده اید و اکنون آنها در اتاق نشیمن شما نشسته اند، به نظر زیبا اما پیچیده نیز می رسند. قرار است روی زمین با آنها چه کار کنید؟

بلندگوها

اولین کاری که باید انجام شود قرار دادن بلندگوها در موقعیت های مناسب است. بلندگوهای جلو و راست و جلو باید در دو طرف تلویزیون شما قرار بگیرند. در صورت امکان سعی کنید یک مثلث متساوی الاضلاع روی کاناپه و بلندگوها ایجاد کنید، زیرا این امر باعث بهترین صدا می شود. با این حال، اگر این امکان وجود ندارد، استرس نداشته باشید – بدون توجه به این، همچنان صدای خوبی خواهید داشت.

بلندگوی کانال مرکزی باید بین دو بلندگوی جلو، مستقیماً زیر تلویزیون شما قرار بگیرد. ساده ترین راه برای این کار قرار دادن مستقیم آن روی کابینت یا قفسه است. با این وجود امکان نصب دیواری برخی از بلندگوها وجود دارد.

نحوه قرار دادن بلندگوهای عقب

بلندگوهای عقب باید مستقیماً در پشت شما و بلندگوهای جانبی در سمت چپ و راست موقعیت گوش دادن قرار گیرند. توجه داشته باشید که برخی از سیستم ها ممکن است فقط با بلندگوهای عقب یا جلو ارائه شوند. برای قرار دادن این موارد، ممکن است نیاز به خرید پایه بلندگو داشته باشید. خبر خوب این است که اینها به طور کلی ارزان هستند – ما در اتاق آزمایش خود از پایه های سانوس استفاده می کنیم که هر کدام حدودا ۳۰ دلار است.

نحوه قرار دادن ساب ووفر

پس از بلندگوهای خود، باید ساب ووفر خود را قرار دهید. این یکی از قسمتهای پیچیده این فرآیند است. باس آهسته تر در هوا حرکت می کند و اگر ساب ووفر در مکان نامناسبی باشد، مستعد به نظر می رسد گل آلود و بدون تمرکز باشد. با این حال، برخی اصول کلی وجود دارد که می توانید به آنها پایبند باشید.

فرعی که در گوشه اتاق قرار گرفته و یک فوت با دیوار فاصله دارد، معمولاً بسیار خوب به نظر می رسد. خرابی که مستقیماً به یک طرف بلندگوی جلو سمت چپ یا جلو راست یا اطراف کاناپه قرار دارد. آزمایش کنید تا بفهمید کدام روش بهترین صدا را دارد.

اگر همه راه های دیگر به نتیجه نرسد، می توانید از روشی که در محافل سینمای خانگی به عنوان خزیدن ساب ووفر معروف است استفاده کنید. سیستم خود را متصل کنید – اطلاعات بیشتر در این مورد را در زیر بخوانید – و ساب ووفر را در موقعیت گوش دادن قرار دهید. بله، درست است، آن را روی کاناپه بگذارید.

 سپس یک چیز بلندی بازی کنید و در اتاق بخزید. نقطه ای که صدای باس تقریباً خشنودتر است جایی است که باید ساب ووفر خود را در آن قرار دهید. با تکنولوژی پایین، اما کار می کند. ما در اینجا اطلاعات بیشتری در مورد نحوه راه اندازی ساب ووفر داریم.

کابلها

سیم بلندگو گیرنده شما را به بلندگوها متصل می کند. شما باید یک سیم بلندگو بخرید – ما ۱۶ گیگابایت کد رنگی را توصیه می کنیم. سپس، باید فاصله بین هر بلندگو و گیرنده خود را اندازه بگیرید و یک طول سیم را ببرید. همیشه مطمئن شوید که یک دو پا باقیمانده اید.

پس از انجام این کار، باید رشته ها را در هر انتها جدا کرده و آنها را ببندید – غلاف عایق را قطع کنید. این کار وقت گیر است، اما نسبتاً ساده است و می توانید با استفاده از یک جفت سیم برش یا در یک خرج کردن، یک مجموعه قیچی آشپزخانه تحقق بخشید. چیزی که برای شما باقی خواهد ماند سیم خالی است و شما باید با پیچ خوردن سریع انگشتان خود را به صورت یک پارچه گره گشاد بپیچانید. از اینجا، شما دو گزینه دارید.

می توانید سیم ها را خالی بگذارید، مستقیماً به پایه های اتصال بلندگو متصل شوند یا می توانید سیم را به شاخه های موز وصل کنید. ما دومی را اکیداً توصیه می کنیم، زیرا باعث می شود بلندگوها اتصال و قطع ارتباط را نسیم زیادی ایجاد کنند.

شاخه های موز بسیار ارزان هستند و سرمایه گذاری شایسته ای دارند. سپس، با گیرنده خود از برق مستقیم، هر بلندگو را به درگاه مربوطه در پشت وصل کنید. این موارد باید از قبل به وضوح برچسب گذاری شوند.

اتصالات هر بلندگو

برای هر بلندگو، دو اتصال وجود دارد: مثبت (قرمز) و منفی (سیاه). اطمینان حاصل کنید که ترمینال مثبت بلندگو به ترمینال مثبت گیرنده متصل شده و برای ترمینالهای منفی نیز ایزو کنید. این ممکن است کمی کار طول بکشد، اما در آخر شما به آنجا خواهید رسید – به خصوص اگر هوشمند باشید و روی سیم های رنگی سرمایه گذاری کنید! و اگر می خواهید بدانید که هر یک از اتصالات عجیب و جالب پشت گیرنده شما چه کاری انجام می دهد، باید راهنمای کامل ما را بررسی کنید.

تقریباً مطمئناً به چند کابل HDMI نیاز خواهید داشت که از آنها برای اتصال گیرنده به تلویزیون و منبع ویدیوی خود – مانند کنسول – به گیرنده استفاده خواهید کرد. اگر سیگنال شما از چیزی مانند Google Chromecast یا قابلیت پخش مستقیم بی سیم تلویزیون شما ناشی می شود، یک کابل HDMI کاملاً قابل قبول است.

تلویزیون می تواند خود سیگنال ویدئویی را کنترل کند و تمام نگرانی شما در مورد سیگنال صوتی است. در این صورت، مطمئن شوید که کابل HDMI شما به اسلات ARC (کانال بازگشت صدا) در تلویزیون شما متصل است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + ده =