نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ 145، طبقه 5، واحد 18- مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ- تماس: 66097851 (7 خط), 66030825-021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

چگونه مشکل جمع شدن آب در لباسشویی را حل کنیم؟

رفع جمع شدن آب در لباسشویی به دلایل متعددی رخ میدهد و تعمیر آن نیازمند تخصص و مهارت بالایی است. بروز این مشکل به برند خاصی از ماشین لباسشویی محدود نمیشود و میتواند هر دستگاهی را درگیر خود کند. از آن جا که جمع شدن آب در لباسشویی اختلالی بزرگ و دردسر آفرین است، مقاله ی پیش رو را به این موضوع اختصاص داده‌ایم تا همه‌ی جوانب این مشکل را در واحد تعمیر لباسشویی بررسی کنیم. پیش از هر چیز باید بدانید جمع شدن آب در لباسشویی میتواند در حالت‌های مختلفی اتفاق بیفتد. گاهی این مشکل در ماشین لباسشویی روشن و گاهی در دستگاه خاموش ظاهر می‌شود.

جمع شدن آب در لباسشویی

آن چه لازم است هر کاربری بداند، اهمیت خالی کردن زودهنگام آب جمع شده در ماشین است. چرا که، عدم تخلیه‌ی آب از ماشین لباسشویی و جمع شدن آب در دستگاه، می‌تواند سبب از کار افتادن قطعات درونی حساس آن شود. تخلیه نشدن آب لباسشویی در طولانی مدت، ممکن است عملکرد مناسب لباسشویی را مختل کند. با جمع شدن آب در ماشین لباسشویی، دستگاه بعد از مدت زمان مشخصی به طور کامل از کار خواهد افتاد و کاربران را متحمل هزینه های زیادی خواهد کرد.

درست کار نکردن پمپ تخلیه:

عدم کارکرد صحیح پمپ تخلیه ، در تخلیه نشدن آب لباسشویی تأثیرگذار خواهد بود؛ زیرا اگر این پمپ خراب شده باشد و یا به دلایل خاصی، انسدادی در آن، به وجود آمده باشد، آب درون ماشین لباسشویی به خوبی تخلیه نخواهد شد و کاربر شاهد جمع شدن آب در لباسشویی خواهد بود.

پارگی و انسداد شیلنگ تخلیه:

خالی نشدن آب لباسشویی، می‌تواند به دلیل پارگی یا انسداد شیلنگ تخلیه رخ داده باشد. برای اطمینان از سالم بودن شیلنگ تخلیه باید آن را از لباسشویی جدا کنید و سالم بودن آن را امتحان کنید.

آسیب‌دیدگی یا پارگی تسمه:

یکی دیگر از دلایل جمع شدن آب در ماشین لباسشویی را میتوان آسیب دیدگی یا پارگی تسمه ی پمپ تخلیه آب و تسمه محرک دانست. بروز خرابی در این قطعات ممکن است تخلیه ی آب را برای ماشین لباسشویی غیر ممکن کند.

رفع جمع شدن آب در لباسشویی تنها به ماشین‌های روشن اختصاص ندارد. این اختلال گاهی در ماشین های خاموش نیز رخ خواهد داد و دستگاه را دچار دردسرهای فراوان خواهد نمود. رایج‌ترین دلایلی که باعث به این اتفاق می‌شود شامل موارد زیر است:

آشنایی با دلایل کلی جمع شدن آب در لباسشویی

  • کثیف بودن فیلتر ماشین لباسشویی
  • خرابی لوله خرطومی ماشین لباسشویی
  • از کار افتادن پروانه ی پمپ لباسشویی
  • خرابی پمپ تخلیه ی لباسشویی
  • مشکلات مربوط به فاضلاب
  • خرابی شیر برقی لباسشویی

فرقی نمی‌کند دستگاه روشن باشد یا خاموش، آن چه مسلم است این است که جمع شدن آب در ماشین لباسشویی مشکل بزرگی‌ست و میتواند کاربر را دچار دردسر کند. اطلاع از راهکار زیر، میتواند به رفع زودهنگام چنین مشکلی کمک بسیار کند:

۱- در قسمت پایین دستگاه یک درپوش وجود دارد که در پوش پمپ تخلیه نام دارد. این درپوش را باز کنید. لازم است برای باز کردن این درپوش آن را به سمت خودتان بکشید.

۲- پس از باز کردن درپوش، یک اهرم پیچ مانند را مشاهده خواهید کرد که باید آن را به سمت چپ بچرخانید تا کم کم باز شود و آب خارج شود. قبل از اینکه این پیچ را باز کنید، مطمئن باشید که آب خروجی مسیری برای خارج شدن از کف آشپزخانه را دارد. حتماً موانع احتمالی را از مسیر آب بردارید.

۳- پس از آن که آب به طور کامل تخلیه شد، میتوانید پیچ را ببندید و درپوش را بگذارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × یک =