دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

مشکلات وای فای در تلویزیون سامسونگ ، از قطع شدن کامل تا وصل نشدن به اینترنت و قطع و وصل شدن و … را شامل می شوند. این مشکلات اگرچه در بسیاری از مدل ها رایج هستند، اما معمولا می توان دلایل آنها را شناسایی و برطرف کرد. در این مقاله روش هایی را به شما معرفی می کنیم که با استفاده از آنها مشکلات وای فای تلویزیون سامسونگ را حل کنید. این روش ها در تلویزیون های دیگر برندها هم کاربردی هستند؛ اما ممکن است نام برخی از گزینه ها یا مراحل اجرا کمی متفاوت باشد. اگر پس از اجرای این روش ها هم موفق به حل مشکل وای فای تلویزیون samsung خود نشدید، برای دریافت خدمات تخصصی تر، با همکاران ما در نمایندگی سامسونگ مرکز سخت افزار ایران تماس بگیرید.

انواع مشکلات وای فای تلویزیون سامسونگ

اتصال تلویزیون به اینترنت، یک قابلیت فوق العاده کاربردی است که امکان دسترسی به فضای وب و انواع برنامه ها و اپلیکیشن های متنوع را برای کاربران فراهم می کند. با این حال، گاهی هم مشکلاتی در این بخش ایجاد شده و اتصال اینترنت، مختل می شود. وصل نشدن اینترنت، رایج ترین مشکلی است که کاربران تلویزیون های هوشمند با آن مواجه می شوند.

رفع مشکلات وای فای تلویزیون سامسونگ

 

یکی دیگر از مشکلات وای فای تلویزیون سامسونگ، قطع و وصل شدن شبکه است. البته این مسئله ممکن است به تلویزیون مربوط نبوده و ناشی از اختلالات شبکه باشد. قطع شدن وای فای هم مشکل دیگری است که بعضا اتفاق می افتد؛ به این معنی که وای فای تلویزیون وصل می شود؛ اما در موارد مختلف، قطع شده و از دسترس خارج می گردد.

بررسی شبکه و اتصال

به عنوان اولین اقدام برای رفع مشکل وصل نشدن وای فای در تلویزیون سامسونگ و دیگر برندها، شبکه و اتصال آن را بررسی کنید. تمام فاکتورهای مربوط به شبکه باید با دقت چک شوند. رمز وای فای، پسورد تلویزیون، مودم، شبکه و اپراتور و … همگی باید کاملا بررسی شوند. حتی توصیه می شود فاصله مودم از تلویزیون را نیز کاهش داده و از سالم بودن اتصالات آن مطمئن شوید. اگر هیچ یک از این بخش ها ایرادی نداشتند، باید روش های بعدی را امتحان کنید.

ریست کردن تلویزیون برای رفع مشکلات وای فای تلویزیون سامسونگ
دومین راهکار برای حل مشکلات وای فای تلویزیون سامسونگ، ریست کردن این دستگاه است. اگر تلویزیون با ریموت خاموش شده و بیشتر از ۱۵ ثانیه خاموش مانده باشد، ممکن است تنظیمات شبکه بهم بریزند. برای رفع این باگ، ابتدا تلویزیون را به شکل عادی روشن کرده و آن را برای ۵ دقیقه روشن بگذارید. بعد باید سپس کابل برق را مستقیما از پریز جدا کنید. پس از گذشت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه، تلویزیون را مجدد روشن کنید و بعد از وارد کردن پسورد وای فای، مشکل را چک کنید.

ریست کردن مودم

اقدام دیگری که می توانید برای از بین بردن مشکلات وای فای تلویزیون سامسونگ انجام دهید، ریست کردن مودم است. مودم را خاموش کرده و پس از حدود ۱۰ دقیقه، مجددا آن را روشن کنید. سپس صبر کنید اتصال برقرار شود و در تلویزیون مجددا برای اتصال به وای فای تلاش کنید. اگر همچنان مشکل حل نشده است، لازم است کمی تخصصی تر اقدام کنید.

تغییر تنظیمات مک آدرس
گاهی باید برای حل مشکلات وای فای تلویزیون samsung، مک آدرس را تغییر دهید. اول تلویزیون را روشن کرده و به تنظیمات وای فای بروید. سپس Hotspot گوشی خود را فعال کنید؛ اگر با این کار، تلویزیون به وای فای وصل شد، یعنی مک آدرس در مودم محدود شده است. بنابراین وارد تنظیمات مودم شده و مک آدرس را غیر فعال کنید. همچنین می توانید با اضافه کردن مک آدرس تلویزیون به لیست آدرس های مجاز مودم، این مشکل را حل کنید.

آپدیت کردن فریمور تلویزیون
ممکن است دلیل بروز مشکلات وای فای در تلویزیون، باگ های موجود در فریمور باشد. برای آپدیت کردن فریمور می توانید از تیم تعمیر تلویزیون سامسونگ در نمایندگی samsung مرکز سخت افزار ایران کمک بگیرید.

بروزسازی تنظیمات DNS
اگر هیچ یک از روش های بالا مشکلات وای فای تلویزیون سامسونگ شما را حل نکردند، شاید نیاز به آپدیت کردن تنظیمات DNS باشد. دکمه Menu را روی ریموت کنترل فشار داده و سپس کلید Settings را بزنید. گزینه Network را انتخاب کرده و Network Settings را بزنید. در مرحله بعدی، روی Start کلیک کرده و IP Settings را انتخاب کنید. پس از انتخاب DNS mode، حالت Manual را انتخاب کرده و OK را بزنید. حالا باید عدد ۸۸۸۸ را وارد کرده و OK را بزنید.

نمایندگی تعمیرات سامسونگ

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت − شش =