نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ 145، طبقه 5، واحد 18- مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ- تماس: 66097851 (7 خط), 66030825-021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

مشکلات تلویزیون سامسونگ و نکات عیب یابی برای مقابله با آنها

در مورد کیفیت درجه یک این برند هیچ سوالی وجود ندارد. اما هر از چندگاهی مردم با برخی مشکلات معمول تلویزیون های سامسونگ روبرو می شوند و احساس ناتوانی می کنند. این فقط ماهیت هر الکترونیکی است! هر مشکلی در هر زمان ممکن است اشتباه شود. بنابراین، بیایید در مورد آن مسائل و شکایات صحبت کنیم و ببینیم آیا راه حل های ساده ای برای رفع این مشکلات وجود دارد.

مشکلات تلویزیون سامسونگ

قبل از اینکه بیشتر جستجو کنم، ابتدا نگاهی به مشکلات رایج خواهیم انداخت:

  • خودکار روشن و خاموش می شود
  • مشکل سوسو زدن
  • مشکلات پیکسل تلویزیون
  • بدون صدا
  • مشکلات تصویر تلویزیون
  • برنامه کار نمی کند

به غیر از موارد فوق، موارد دیگری نیز وجود دارد. در مورد آنها نیز صحبت خواهم کرد. اما در حال حاضر، بیایید نگاهی عمیق به این مشکلات داشته باشیم.

تلویزیون سامسونگ روشن نمی شود (خاموش)

اگر چراغ قرمز روشن نشود و چراغ قرمز چشمک بزند، از جمله دلایل دیگر، منبع تغذیه مشکلی دارد. تلویزیون های هوشمند مدرن دارای محافظ در برابر ولتاژ برای محافظت از تلویزیون در برابر افزایش ناگهانی برق هستند. وقتی سرانجام محافظ برق فرسوده شود، دیگر برق مورد نیاز تلویزیون را متوقف می کند.

همین مورد برای هر مارک تلویزیونی دیگر به خوبی وجود دارد. روشن نشدن تلویزیون یک مشکل رایج در تلویزیون VIZIO، تلویزیون سونی و غیره است.

بنابراین، اینجاست که باید به آن توجه کنید و مطمئن شوید تلویزیون شما انرژی کافی برای روشن شدن را دریافت می کند.

اگر منبع تغذیه یا محافظ های برق مشکلی ندارند، این امر به سادگی به نقاط ضعف تلویزیون شما نشان می دهد. با تعویض آن قطعات معیوب باید مشکل حل شود.

جدا از روشن نشدن، ممکن است هنگام استفاده از ریموت نیز متوجه شوید خاموش نیست. عوامل مختلفی وجود دارد که ممکن است منجر به این مشکل شود.

اما اجازه دهید ابتدا در مورد عوامل غیرمعمول صحبت کنیم. یک ویژگی HDMI CEC در تلویزیون شما وجود دارد. اگر روشن باشد، دکمه پاور ریموت شما را از کار می اندازد و از این رو مشکل ایجاد می شود!

حال، بیایید عوامل مشترک را بررسی کنیم. مشکل خاموش نشدن وقتی اتفاق می افتد که تلویزیون را به جای دزدگیر با استفاده از دکمه روشن / خاموش روشن کنید.

ممکن است مانعی برای جلوگیری از دریافت درگاه سیگنال IR باشد که باعث می شود تلویزیون فرمان از راه دور را دریافت نکند.

سیگنال های از راه دور دیگر در خانه یا تداخل از چراغ های فلورسنت نیز ممکن است مشکل ایجاد کند. و آخر اینکه، آخرین باری که باتری ریموت را عوض کردید کی بود؟

صفحه سیاه (مشکلات تصویر تلویزیونی)

دلهره آور است وقتی صفحه سیاه را می بینید اما تلویزیون صدا تولید می کند. این یک مشکل خاص مارک نیست. در واقع، همه تلویزیون های هوشمند هر از گاهی با یک مسئله روبرو می شوند.

تا زمانی که چیزی به طور جدی آسیب نبیند، عمدتا زمانی اتفاق می افتد که یک اتصال معیوب بین جعبه تنظیم و تلویزیون شما وجود داشته باشد.

با فشار دادن دکمه صفحه اصلی در ریموت می توانید تست کنید. اگر منو ظاهر می شود، تلویزیون شما روشن است. اگر منو ظاهر نشود، تلویزیون شما انرژی کافی دریافت نمی کند.

کابل متصل به تلویزیون خود را بررسی کنید و اگر مطمئن هستید که مشکل برق در اینجا وجود ندارد، مجبور شوید آن را تعویض کنید.

باز هم، این یک مشکل منحصر به فرد تصویر تلویزیون سامسونگ نیست. اما اگر تعویض کابل یا پلاگین ایمن در جعبه تلویزیون مشکلی را حل نمی کند، صفحه نمایش باید توسط یک متخصص کنترل شود. اما قبل از انجام این کار، این فیلم را در مورد حل مسئله تصویر مشاهده کنید.

برنامه ها کار نمی کنند

بنابراین، شما سعی دارید برنامه مورد علاقه خود را از تلویزیون راه اندازی کنید اما این برنامه راه اندازی نمی شود. حتی بدتر از آن، پس از پرتاب خراب می شود.

ظاهراً افراد زیادی از قبل با این مشکل روبرو شده اند. از نظر من، وقتی برنامه خاص یا سیستم عامل تلویزیون را به روز نکنید، خیلی اتفاق می افتد.

معمولاً با اجرای مجدد راه اندازی مجدد سیستم سرد این مشکل بیشتر اوقات حل می شود و برای راه اندازی مجدد سیستم راه اندازی مجدد دو روش وجود دارد.

اولین روش این است که دکمه روشن / خاموش کنترل از راه دور را نگه دارید تا تلویزیون روشن و خاموش شود.

راه دیگر انجام این کار قطع تلویزیون از منبع تغذیه و حداقل ۳۰ ثانیه صبر است. سپس تلویزیون را دوباره به منبع تغذیه وصل کنید.

هر بار که برنامه یا سیستم عامل تلویزیون را به روز می کنید، باید چنین راه اندازی مجدد سرد را انجام دهید.

صدایی از تلویزیون نیست

مسئله دلهره آور دیگری که نمی خواهید با آن روبرو شوید اما ناراحت کننده است که امروزه با تلویزیون های هوشمند زیاد اتفاق می افتد. اما خنک نگه داشتن سر، رمز اصلی حل چنین مسائل دلهره آور است.

ابتدا باید با بررسی اصول کار شروع کنید. اطمینان حاصل کنید که تلویزیون شما بی صدا نیست یا میزان صدا روی صفر تنظیم شده است. دکمه بی صدا را چند بار فشار دهید.

اگر هدست (بلندگو یا هدست بلوتوث) به تلویزیون متصل باشد ممکن است هیچ صدایی را نشنید. وقت خوبی است که آن را نیز بررسی کنید. اما اگر با عیب یابی فوق مشکل صدا برطرف نشود، ممکن است نیاز به راه اندازی مجدد داشته باشد.

اکنون، برخی از مردم از تلویزیون سامسونگ خود به عنوان مانیتور رایانه خود استفاده می کنند. در این صورت، مطمئن شوید که تنظیمات HDMI رایانه در حال خواندن تلویزیون به عنوان خروجی صدا است.

اگر از پورت USB فیلم مشاهده می کنید باید اطمینان حاصل کنید که از کدک مناسب استفاده می کنید زیرا برخی از فایل های صوتی و تصویری در همه تلویزیون ها پشتیبانی نمی شوند.

بنابراین، تعیین دقیق منبع مسئله مهم است. برای شناسایی خرابی قطعات، تلویزیون سامسونگ خود را به دستگاه های خارجی مانند هدفون و بلندگو متصل کنید. اگر صدا را با استفاده از هدفون یا بلندگو می شنوید، احتمالاً بلندگوهای داخلی تلویزیون آسیب دیده اند.

تقریباً همه تلویزیون های هوشمند سامسونگ دارای ویژگی تشخیص خود در منوی پشتیبانی هستند. با استفاده از آن مشکل را مشخص کنید و نکات عیب یابی را دنبال کنید. اگر هیچ کاری جواب نداد، باید آن را توسط یک مرکز مجاز تعمیرات آزمایش کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − دو =