دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

افزایش طول عمر باتری تبلت

در این مقاله از نمایندگی سامسونگ قصد داریم صفر تا صد افزایش طول عمر باتری تبلت را به شما آموزش دهیم. از هر ده کاربر اندروید، چهار نفر در مورد عمر باتری ضعیف تبلت سامسونگ سوال می پرسند یا شکایت می کنند. با گذشت زمان بهبود یافته است، اما عمر باتری ضعیف هنوز یکی از مشکلاتی است که در مورد تلفن های اندرویدی بیشترین شکایت را دارد و تقریباً همه به دنبال راه هایی برای ماندگاری بیشتر شارژ خود هستند. یکی از دلایل اصلی عمر باتری ضعیف برنامه هایی است که در پس زمینه اجرا می شوند.

برخی از برنامه‌های اندروید برای اجرا در پس‌زمینه ضعیف برنامه‌ریزی شده‌اند و حتی پس از قفل کردن تبلت شما از خوابیدن CPU تبلت جلوگیری می‌کنند. اکثر تبلت های اندرویدی وضوح، روشنایی و کنتراست صفحه نمایش بالاتری دارند. که از باتری زیادی نیز استفاده می کند. بسیاری از تبلت‌های اندرویدی بالاتر، چیپ‌ست‌هایی دارند که از فرکانس بالا استفاده می‌کنند و باتری زیادی مصرف می‌کنند. قبل از اینکه بتوانید برای ماندگاری بیشتر شارژ اندروید خود اقدامات لازم را انجام دهید، باید بدانید چه چیزی باتری اندروید شما را تخلیه می کند. با رفتن به تنظیمات -> درباره تلفن -> باتری -> استفاده از باتری می توانید بینش زیادی به دست آورید.

افزایش طول عمر باتری تبلت

 برنامه های در حال اجرا Amok

برنامه هایی که در پس زمینه اجرا می شوند، قاتل باتری هستند. اطمینان حاصل کنید که با فشار دادن دکمه Exit (X در گوشه سمت راست بالا) یا دکمه Back و نه دکمه Home از یک برنامه خارج می شوید. با فشار دادن دکمه Home، برنامه اخیراً باز شده در پس‌زمینه اجرا می‌شود، جایی که آب باتری را می‌کشد.

برنامه هایی را که از باتری به طور ناکارآمد استفاده می کنند نصب نکنید. برنامه هایی که در پس زمینه اجرا می شوند را حتی بعد از اینکه فکر کردید آنها را بسته اید متوقف کنید. به تنظیمات -> برنامه ها -> خدمات در حال اجرا -> روی برنامه کلیک کنید -> برنامه را متوقف کنید. برای صرفه جویی در مصرف باتری، ممکن است لازم باشد برنامه های خاصی را به اجبار ببندید. یا بهتر است آنها را حذف کنید.

اطمینان حاصل کنید که برنامه های خود را به روز نگه می دارید. به‌روزرسانی می‌تواند باگ یا مشکلی را که باعث می‌شود برنامه باتری بیش از آنچه لازم است مصرف کند، برطرف کند. اعلان های برنامه را خاموش کنید.

آیا به یادآوری نیاز دارید که مدتی است بازی خود را انجام نداده اید؟ برنامه‌ها لزوماً بیشتر از اینکه مفید باشند به باتری آسیب نمی‌رسانند. برای مثال Greenify را در نظر بگیرید. Greenify یک قاتل وظیفه نیست. درعوض، برنامه‌های شستشوی باتری را بدون غیرفعال کردن کامل به خواب می‌برد. Greenify قبلاً فقط روی دستگاه های روت شده کار می کرد، اما اخیراً توسعه دهندگان عملکردهای Hibernation خودکار آن را کاملاً برای تلفن های بدون روت در دسترس قرار داده اند.

 از گرمای بیش از حد خودداری کنید

مصرف بیش از حد باتری و گرمای بیش از حد به هم مرتبط هستند و تشخیص اینکه کدام یکی باعث دیگری می شود دشوار است. و اگر واقعاً باتری معیوب دارید، تعویض ممکن است تنها چیزی باشد که از هر دوی این مشکلات جلوگیری می کند.

با این حال، این بدان معنا نیست که هیچ کاری نمی توانید انجام دهید. اگر در آب و هوای گرم تری زندگی می کنید، سعی کنید تبلت سامسونگ خود را در دمای بالاتر از ۹۵ درجه نگه دارید، به خصوص برای مدت طولانی. از تبلت سامسونگ خود در حالی که هنوز در حال شارژ است استفاده نکنید. اگر تبلت سامسونگ شما داغ به نظر می رسد، قاب را بردارید.

بازی های سنگین می تواند برای باتری سخت باشد و باعث داغ شدن بیش از حد باتری شود. اگر تلفن شما بیش از حد گرم شد، برای مدتی راحت باشید. اگر هیچ چیز دیگری جواب نداد، بازنشانی کارخانه ای را امتحان کنید. و اگر هنوز گارانتی یا باتری قابل تعویض خود را دارید، به خرید یک باتری جدید مراجعه کنید.

 تصمیمات عاقلانه برای کاغذ دیواری بگیرید

هر بار که قفل تبلت خود را باز می کنید، والپیپرهای زنده در پس زمینه اجرا می شوند. آنها می توانند زرق و برق دار باشند، اما اگر می خواهید باتری خود را ذخیره کنید، با استفاده نکردن از تصاویر پس زمینه متحرک به خطر بیفتید. همچنین از برنامه های دارای تصاویر پس زمینه متحرک خودداری کنید. همچنین می توانید به Settings –> Display –> Wallpapers –> Disable Animation/Live Wallpaper بروید.

اگر تبلت سامسونگ شما دارای صفحه نمایش AMOLED است، استفاده از کاغذ دیواری سیاه یا تیره تر می تواند مصرف باتری را به طرز شگفت آوری کاهش دهد. یک آزمایش ارسال شده در وب سایت XDA نشان داد که عمر باتری حدود سه ساعت افزایش یافته است. همچنین می‌توانید به برنامه‌های سازگار با AMOLED مانند Sync for Reddit بروید.

به نظر نمی رسد تئوری کاغذدیواری تیره تر برای تبلت سامسونگ های دارای صفحه نمایش ال سی دی کاربرد داشته باشد، زیرا نور از صفحه نمایش عبور می کند. اگر صفحه نمایش LDC دارید، به دنبال روش های جایگزین برای افزایش عمر باتری تبلت سامسونگ های اندرویدی باشید.

 Wi-Fi، بلوتوث و GPS

از وای فای، بلوتوث و جی پی اس فقط در صورت نیاز استفاده کنید. این را با رفتن به تنظیمات -> بی‌سیم و شبکه‌ها -> تنظیمات Wi-Fi تنظیم کنید. برای بلوتوث، به تنظیمات بلوتوث مراجعه کنید. در حالی که GPS به خودی خود عمدتاً در مورد دریافت اطلاعات است، معمولاً به استفاده از داده های زیادی متکی است. GPS را با رفتن به تنظیمات -> مکان و امنیت -> استفاده از ماهواره های GPS کنترل کنید. با استفاده از این میانبرها می توانید باتری کش ها را در چند ثانیه غیرفعال کنید.

در حالی که در آن هستید، برنامه هایی مانند Smart Network Switch را غیرفعال کنید. همچنین، سعی کنید به ۳G تغییر دهید. برخی از تلفن‌ها به شما امکان می‌دهند تا زمان‌بندی «مزاحم نشوید» یا «Sleep» را تنظیم کنید که به شما امکان می‌دهد زمان‌هایی را که به Wi-Fi یا داده تلفن همراه نیاز ندارید، مشخص کنید و آن‌ها را برای شما غیرفعال می‌کند. برای انتخاب Do Not Disturb به Settings –> Device –> Sound بروید.

 فاصله زمانی صفحه را کاهش دهید

آیا متوجه شده اید که اندروید شما به طور خودکار پس از مدت زمان مشخصی کم نور و صفحه نمایش خاموش می شود؟ تنظیمات روشنایی صفحه نمایش به عنوان مهلت زمانی نمایش داده می شود، و در حالی که زمانی که در میانه انجام کاری روی تبلت سامسونگ خود هستید می تواند بسیار آزاردهنده باشد، اما در کاهش منابع غیرضروری نیز بسیار مفید است. از این گذشته، بعد از اینکه تبلت سامسونگ را کنار گذاشتید، نیازی نیست تا ۱۰ دقیقه دیگر صفحه نمایش تبلت سامسونگ شما روشن باشد.

در اندروید مارشمالو، یک ویژگی جدید به نام Doze وجود دارد و شما حتی برای فعال کردن آن نیازی به انجام کاری جز ثابت نگه داشتن تبلت سامسونگ خود ندارید. در سایر نسخه‌های اندروید، به Settings->Display بروید و Sleep یا Screen Timeout را انتخاب کنید.

 روشنایی صفحه نمایش

بیشتر انرژی باتری برای روشن کردن صفحه نمایش استفاده می شود. مهم است که فقط از روشنایی لازم برای صرفه جویی در مصرف باتری استفاده کنید. البته خوانایی را به خطر نیندازید. کم نور بودن بیش از حد صفحه نمایش اندروید به چشمان شما فشار می آورد.

برای تنظیم تنظیم روشنایی صفحه نمایش، به تنظیمات -> تنظیمات نمایشگر -> روشنایی -> انتخاب دستی / فعال کردن روشنایی خودکار بروید.

 ابزارک ها

این روزها، ویجت های زیادی در مارکت اندروید موجود است. بیشتر ویجت‌ها یک فید زنده هستند که دائماً در پس‌زمینه اجرا می‌شوند و عمر باتری را در اندرویدها از بین می‌برند. ویجت‌های فید زنده را حذف کنید مگر اینکه فقط مجبور باشید آنها را داشته باشید. ویجت خود را انتخاب کنید –> فشار دهید و نگه دارید –> حذف کنید.

Auto-Sync را غیرفعال کنید

اگر همگام‌سازی خودکار روشن باشد، زمانی که برنامه شما برای دریافت آخرین اطلاعات به داده تلفن همراه متصل می‌شود، استفاده از تلفن همراه به اوج خود می‌رسد. این اتصال داده به طور خودکار شروع به همگام سازی حساب های شما می کند که عمر باتری شما را از بین می برد. به Settings –> Accounts and Sync Settings –> Disable Auto sync بروید.

شاید این مقاله را دوست داشته باشید: آموزش تعمیر دوربین جلو تبلت ایسوس Nexus 7 1st Generation

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − 8 =