نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ 145، طبقه 5، واحد 18- مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ- تماس: 66097851 (7 خط), 66030825-021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

روش های جلوگیری از هنگ کردن تبلت چیست؟

هنگ کردن تبلت و گوشی از اتفاقاتی است که برای بسیاری از کاربران مشکل ساز می شود.

هنگ کردن تبلت
هنگ کردن تبلت

دلایل هنگ کردن تبلت سامسونگ

به طور کلی می شود گفت که عوامل بی شماری در هنگ کردن تبلت موثر هستند. امکان دارد مشکل در بخش های نرم افزاری باشد و برنامه ها معیوب باشند و گاهی هم نقص یا ایراد سخت افزاری باعث می شود که دستگاه هنگ کرده و عملکرد درستی نداشته باشد. مواردی مثل معیوب بودن برنامه ها، خرابی تاچ یا ال سی دی، به هم ریختن تنظیمات، ویروسی شدن تبلت، نصب برنامه های دارای اشکال و …، می توانند باعث هنگ کردن تبلت سامسونگ شده و دستگاه را مختل کند.

اگر تبلت هنگ کرد چیکار کنیم؟

برای برطرف کردن مشکل هنگ کردن تبلت، روش های مختلفی وجود دارد که به چند روش کاربردی اشاره می کنیم:

ریستارت

یکی از کاربردی ترین روش ها موقع هنگ کردن تبلت ، ریستارت کردن دستگاه است. اصولا ریست کردن می تواند راه حل مناسبی برای خیلی از مشکلات موبایل و تبلت باشد همچنین تبلت به خاطر یک سری نا هماهنگی ها در بخش های پردازشی هنگ می کند که در این صورت، خاموش و روشن کردن دستگاه این پردازش ها به حالت عادی برگشته و مشکل رفع می شود.

آپدیت نرم افزاری

گاهی هنگ کردن تبلت ، به خاطر قدیمی بودن نسخه سیستم عامل است که نمی تواند هماهنگی های لازم رو با سایر بخش های دستگاه انجام بدهد. بنابراین با آپدیت کردن اندورید به نسخه جدید، خیلی راحت مشکل هنگ کردن رو برطرف کنید.

خالی کردن حافظه

همه ما حافظه تبلت یا موبایل رو با کلی نرم افزار و اپلیکیشن و عکس و آهنگ و … پر کردیم. با هر بار باز کردن پیام رسان ها و صفحات وب هم یه چیزی به محتویات حافظه اضافه می شود. این پر بودن حافظه موجب می شود پردازش های دستگاه با مشکل مواجه شود. بنابراین، یکی از کارای مهمی که باعث رفع هنگ کردن دستگاه می شود خالی کردن حافظه و پاک کردن موارد اضافی هست.

ریست فکتوری

هنگ کردن تبلت با هیچ کدام از روش هایی که گفته شد برطرف نشد، باید دستگاه ریست فکتوری شود. فقط توجه داشته باشید که این کار باعث پاک شده تمامی اطلاعات می شود بنابراین قبل از انجام دادنش، حتما از فایل ها و اطلاعات مهم بکاپ تهیه کنید.

تعمیرات سخت افزاری

اگر با ریست فکتوری هم مشکل هنگ کردن رفع نشد، به احتمال زیاد مشکل از یکی از قطعات سخت افزاری دستگاه است .

پیشگیری از هنگ کردن تبلت

موضوع اصلی یعنی روش های پیشگیری از هنگ کردن تبلت؛ برای هنگ نکردن تبلت بهتر است برنامه ها را از سایت های معتبر دانلود کرد. همینطور هر چند وقت یکبار دستگاه را پاکسازی کرد و یک آنتی ویروس قوی روی دستگاه نصب شود.

تعمیرات تخصصی تبلت سامسونگ

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 1 =