نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ 145، طبقه 5، واحد 18- مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ- تماس: 66097851 (7 خط), 66030825-021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

سفید شدن صفحه تلویزیون به دلایل مختلف نرم افزاری و سخت افزاری رخ می دهد. حتی گرم شدن تلویزیون در اثر گرفتگی منافذ جریان هوا می تواند دلیلی برای سفید شدن صفحه تلویزیون باشد. خطوط سفید در تلویزیون و یا کمرنگ شدن تصویر مشکل دیگری است که دلایل مشترکی با تصویر سفید تلویزیون دارد. برای رفع مشکل می بایست دلایل اصلی این مشکل بررسی شده و تلویزیون به دقت مورد عیب یابی قرار بگیرد. از آنجایی که طراحی مدارات و سخت افزار تلویزیون ها متنوع است، توصیه می شود در صورتی که با این مبحث آشنایی ندارید، از بازکردن تلویزیون خودداری کنید و به کارشناس تعمیر حرفه ای مراجعه کنید تا از بروز آسیب های جدی جلوگیری شود.

عوامل اصلی سفید شدن صفحه تلویزیون

اگر تلویزیون شما با مشکل سفید شدن صفحه تلویزیون مواجه شده و به دستورهای ریموت کنترل پاسخی نمی دهد و صدایی از آن پخش نمی شود، به احتمال زیاد برد تی کات تلویزیون در مین برد آن شما دچار مشکل شده است . برای حل مشکل می بایست مین برد تعمیر و یا تعویض شود. علاوه بر این، سفید شدن تصویر در تلویزیون های LCD و LED به دلیل گرم شدن بیش از حد یکی از دو آی سی موجود در مین برد تلویزیون رخ می دهد که عملکرد مین برد را دچار اختلال می کند. همچنین ممکن است مشکل در پنل باشد. در هر دو صورت عدم ارسال سیگنال از مین برد به پنل LCD دلیل اصلی تصویر سفید و یا پرپر زدن تصویر است.

سفید شدن صفحه تلویزیون

اما برای خطوط سفید در تصویر دلایل متعددی وجود دارد. بالا رفتن درجه حرارت برد منطقی (Logic Board)، یکی از این عوامل است. لاجیک برد مسئول مدیریت پنل تلویزیون است و با بروز خطا در این برد تصویر دچار مشکل می شود. یکی دیگر از عوامل آن متورم شدن یا باد کردن خازن ها در برد تغذیه است. اما بدترین احتمال که بیشترین هزینه تعمیر را به شما تحمیل خواهد کرد، خراب شدن پنل LCD است. در صورت بروز این مشکل ممکن است خرید یک تلویزیون نو برای شما به صرفه تر باشد.

راهکارهای رفع مشکل سفید شدن تصویر تلویزیون

اگر دلیل سفید شدن صفحه تلویزیون، خرابی برد T-Con باشد، بهتر است ابتدا کابل LVDS بررسی و تمیز شود و در صورت نیاز تعویض گردد. همچنین یک برق ۱۲ ولتی به مدار T-Con متصل است که باید بررسی شود. در صورت بروز مشکل، برق کافی به مدار نرسیده و دستگاه با اختلال مواجه می شود. اگر مشکل ناشی از افزایش دماست، بهتر است منافذ گردش هوا را در تلویزیون بررسی کنید تا از عدم گرفتگی آنها مطمئن شوید.

در صورت گرفتگی این منافذ دمای داخلی تلویزیون بالا رفته و در نتیجه ممکن است باعث بروز مشکل در عملکرد تلویزیون شود. اما در صورت مشاهده پیغام خطای V3.41.0، ابتدا دکمه های Exit و OK را همزمان فشار دهید تا منوی input/source ظاهر شود و سپس ورودی HDMI مورد نظر را انتخاب کنید تا تصویر نمایان شود. در انتها اگر ایراد با هیچ یک از این موارد برطرف نشود، احتمال خرابی مین برد یا پنل تلویزیون وجود دارد که نیاز به تعمیر یا تعویض مین برد خواهند داشت.

تصویر سفید تلویزیون سامسونگ
در تلویزیون سامسونگ از یک محافظ صفحه نمایش (Screen Saver) با عنوان DayDream استفاده می شود که تصاویری را از یک سرور اینترنتی دریافت می کند و نمایش می دهد. در صورتی که ساعت تلویزیون و سرور تصاویر هماهنگ نباشند، تلویزیون قادر به دریافت تصاویر نخواهد بود و صفحه سفید را نمایش می دهد. در این مواقع با تنظیم مجدد ساعت در صفحه تنظیمات مشکل سفید شدن صفحه تلویزیون سامسونگ مشکل برطرف خواهد شد.

مرکز تعمیرات سامسونگ

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − 6 =