دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

مشکل سیاه شدن تصویر در تلویزیون های سامسونگ

تیره شدن صفحه نمایش تلویزیون به صورت کامل، یکی از موارد تقریباً شایع در خرابی های مربوط به تلویزیون های سامسونگ می باشد و قابلیت تماشای برنامه های تلویزیونی را از ما سلب می کند.

اگر می خواهید دلایل شایع سیاهی تصویر و راهکار های تعمیری آن را بدانید، این مقاله را از دست ندهید و با ما همراه باشید.

علل سیاه شدن تصویر تلویزیون سامسونگ

  • خرابی بک لایت تلویزیون:

خرابی بک لایت، عمده ترین دلیل سیاه شدن تصویر تلویزیون سامسونگ است. در این اتفاق، قبل از سوختگی کامل لامپ، چشمک زدن ها و روشن و تاریک شدن تصویر شروع می شود. همچنین ولتاژ لامپ های مشکل دار به لامپ های سالم منتقل شده و زمینه سوختگی زودتر آن ها نیز فراهم می شود.

  • خرابی پنل تلویزیون:

دومین علت شایع تیرگی صفحه نمایش، خرابی پنل است که می تواند ناشی از خرابی بخش ماژور یا لیکوئید آن باشد. لازم به ذکر است که پنل ها ابدی نیستند و طول عمر مشخصی (بر اثر بالا رفتن میزان استفاده از تلویزیون در طول زمان) دارد. پس از خرابی پنل، لکه های ابر مانندی را در تصویر تلویزیون مشاهده خواهید نمود.

  • پیکسل سوختگی تلویزیون:

سوختگی پیکسل ها نیز از عوامل دیگر سیاه شدن تصویر تلویزیون سامسونگ به حساب می آید. هر پیکسل دارای ۳ عدد ساب پیکسل برای ایجاد رنگ است. کنترل این پیکسل ها به صورت گروهی بوده و توسط ترانزیستور ها صورت می گیرد. اگر در این بخش ها مشکلی به وجود آید، پیکسل می سوزد و خاموش می شود. توصیه می شود در این حالت از راه های سنتی همچون فشار با سوزن استفاده نشود، چرا که وضعیت را بدتر خواهد کرد.

تعمیر سیاه شدن تصویر تلویزیون سامسونگ

همانطور که در قبل نیز گفتیم، بیشترین علت مشکل مورد بحث ما، ناشی از خرابی بک لایت است. برای آن که از خرابی بک لایت تا حد امکان جلوگیری شود، از روشن گذاشتن تلویزیون به مدت بسیار طولانی خودداری کنید و به آن کمی زمان برای استراحت و خنک شدن بدهید.

در تعمیر بک لایت تلویزیون سامسونگ، در صورتی که لامپ های ال ای دی خراب شده باشند، ابتدا باید بخش ماژور و صفحات پولاریزه برداشته شود. در مرحله بعد، لامپ های معیوب شناسایی شده و لامپ های سالم جایگزین آن ها می شوند. اما در غالب تعمیرات بک لایت تلویزیون، به دلیل برداشته شدن صفحه ماژور و ضخامت پایین این بخش، احتمال شکستگی پنل وجود دارد. به همین دلیل، عمدتاً از تعمیر این بخش صرف نظر شده و پنل جدیدی جایگزین پنل قبلی می شود.

اگر هم مشکل شما ناشی از پیکسل های سوخته باشد، لازم است تا شما کاربران، جهت تعیین پیکسل سوخته دستگاه خویش و میزان خرابی پیش آمده در تلویزیون، به نمایندگی تعمیرات محصولات سامسونگ مراجعه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + 12 =