نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ 145، طبقه 5، واحد 18- مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ- تماس: 66097851 (7 خط), 66030825-021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

سیستم سینمای خانگی ۵.۱ چیست؟

به دنیای شگفت انگیز صدای فراگیر خوش آمدید. صدای شما در شرف توقف مستقیم به طرف شما است و از همه جهات به سمت شما می آید. این نوع سیستم از پنج بلندگو (که اغلب بلندگوهای ماهواره ای نامیده می شوند) و یک ساب ووفر تشکیل شده است که همگی به گیرنده AV متصل هستند.

چیدمان بلندگو شامل یک بلندگوی کانال مرکزی، بلندگوهای کانال جلو چپ و راست، ساب ووفر و بلندگوهای فراگیر عقب چپ و راست است. اصطلاح ۵.۱ از این واقعیت ناشی می شود که پنج بلندگو وجود دارد و یک ساب ووفر. این کنوانسیون نامگذاری در سینمای خانگی استاندارد است، بنابراین اگر بخواهیم در مورد سیستم ۱۱.۴ به شما بگوییم، به درستی فرض می کنید که این سیستم از یازده بلندگو و چهار ساب ووفر تشکیل شده است.

اتصال گیرنده AV

گیرنده AV به تلویزیون متصل است (بسته به مشخصات گیرنده بسته به یک یا چند مورد) و تمام داده های دیداری و شنیداری دریافتی از منابع شما – پخش کننده های Blu-Ray / DVD / CD، بلوتوث، W-Fii و غیره را به صدای فراگیر تبدیل می کند پخش، جایی که صداها می توانند آزادانه بین بلندگوهای فراگیر (معلق شوند). در این راهنما، ما قصد نداریم به آنچه یک سیستم ۷.۱ یا ۹.۲ می سازد، بپردازیم. اینها به تنهایی موضوعات بزرگی هستند!

قابلیت ۴k در سینما خانگی

به یکی از موضوعات بحث برانگیز در سینمای خانگی خوش آمدید. ۴K یک استاندارد تصویری است که قرار است یک تجربه مشاهده کاملاً عالی را ارائه دهد. گرچه ما در اینجا در TMS با تصاویر درگیر نیستیم، لازم به ذکر است که تقریباً همه گیرنده ها با قابلیت ۴K خود را تبلیغ می کنند، بنابراین ما فکر می کنیم ذکر آن ارزشمند است، حتی اگر این چیزی نباشد که ما مقدار زیادی از آن را خرج خواهیم کرد.

اساساً، ۴K وضوح تصویر ۴۰۰۰ پیکسل را ارائه می دهد که کاملاً عظیم است. مشکل این است، در حالی که تلویزیون و گیرنده های زیادی وجود دارد که از آن بهره می برند، اما همیشه محتوای زیادی وجود ندارد که همان کار را انجام دهد. فیلم ها و سریال های ۴K در واقع بسیار نادر هستند! طی چند سال آینده به احتمال زیاد رایج خواهد بود، اما فعلاً این اطلاعات را باید در اختیار داشته باشید، و احتمالاً چیزی را که می توانید برای اثبات سیستم خود در آینده استفاده کنید. اجازه ندهید روی خرید شما تأثیر بگذارد.

HDMI I / O چیست؟

این ویژگی ساده، کاربرد آسان، با کیفیت بالا است و تقریباً هر آنچه را که از آن می خواهید انجام می دهد. کابل های HDMI سیگنال های صوتی و تصویری را بین نقاط مختلف حمل می کنند – مانند کنسول بازی به گیرنده AV یا گیرنده به تلویزیون. تقریباً مطمئناً قبلاً از آنها استفاده می کنید، اما اگر این کار را نکرده اید، این اتصالات نازک با چندین پایه هستند که توسط یک قاب فلزی محافظت می شوند. استفاده از آنها محکم و ساده است.

آنها همچنین استاندارد صنعت هستند و هر گیرنده ای که ارزش نمک آن را داشته باشد حداقل چند ورودی و خروجی برای استفاده در دسترس خواهد داشت.

به طور کلی، ورودی های بسیار بیشتری وجود دارد، زیرا معمولاً فقط باید از تلویزیون خارج شوید، و این شما هستید که می توانید تعداد واقعی مورد نیاز خود را بفهمید. برای ثبت، گیرنده در این لیست با بیشترین انتخاب، Marantz SR8012 است که هشت ورودی HDMI و سه خروجی خیره کننده ارائه می دهد.

ما حتی مطمئن نیستیم که شما از چه مواردی استفاده می کنید، مگر اینکه بخواهید یک سیستم تلویزیون کاملاً عظیم و چند صفحه ای را ببینید! هنوز هم داشتن آنها خوب است.

ضمناً، اگر به پشت هر یک از این گیرنده ها نگاه می کنید و فکر می کنید شمارش ورودی HDMI اشتباه است، قسمت جلویی را بررسی کنید. تقریباً به طور قطع یک ورودی HDMI در پنل جلویی وجود دارد و ما آن را نیز محاسبه کرده ایم!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + 3 =