نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ 145، طبقه 5، واحد 18- مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ- تماس: 66097851 (7 خط), 66030825-021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

راهنمای شارژ کارتریج پرینتر های لیزری سامسونگ

اگر از دارندگان پرینتر های لیزری سامسونگ هستید، در صورتی که پودر تونر تمام کرده اید، و اطلاعی از چگونگی شارژ تونر چاپگرتان ندارید، می توانید مقاله مرحله ای و تصویر دار ما را دنبال کنید.

شرکت های تولید کننده پرینتر های لیزری، برای اینکه می خواهند مشتریان در صورت اتمام تونر، کارتریج جدیدی را تهیه نمایند، درباره نحوه شارژ تونر پرینتر های خود هیچ دستور العملی را ارائه نکرده اند.

با یاد گرفتن طرز پر کردن ظروف تونر پرینترتان، هم در هزینه و هم در زمان خود صرفه جویی نمایید. پس از تهیه پودر تونر سازگار با دستگاهتان به لحاظ شیمیایی و وزن، مراحل زیر را دنبال کنید:

مرحله اول: محافظت از محیط کار

محیط کار خود را با قرار دادن روزنامه و حوله، از رنگ تونر ها محافظت کنید. این رنگ ها خطرناک نیستند اما محیط را به راحتی کثیف می نمایند. همچنین در هنگام کار از دستکش استفاده کنید.

مرحله دوم: مخزن نگهدارنده را روی کارتریج تونر قرار دهید.

چک کنید ببینید آیا مخزن نگهداری، سوراخی برای پر کردن دارد یا نه. برخی از کارتریج ها یک سوراخ پر شده با یک درپوش پلاستیکی دارند که می توانید به راحتی آن را بردارید.

در صورت نبود سوراخ بر روی کارتریج، باید آن را با ابزارمخصوص از جنس آلومینیم سوراخ نمایید. همچنین یک آهن ربای کوچک معمولی می تواند به عنوان یک ابزار سوزاندن مناسب باشد. اما توجه داشته باشید که این کار همه چیز را کثیف خواهد کرد، زیرا شما باید تمام پلاستیک ها را ذوب کرده و بسوزانید.

مرحله سوم: اکنون زمان پر کردن مخزن تونر هاست.

قیف را از نوک آن به داخل سوراخ کارتریج وارد کنید و بطری تونر را با احتیاط و زاویه دار، رو به روی سر قیف قرار دهید و ضربه ای به آن بزنید تا به آرامی پودر به داخل مخزن وارد شود.

مرحله چهارم: حفره ورودی مخزن کارتریج را، اگر از پیش وجود داشته است، با سرپوش پلاستیکی خودش بپوشانید و اگر سوراخ توسط شما ایجاد شده، به وسیله نواری از جنس آلومینیم، روی آن را بپوشانید. این کار باعث آب بندی کارتریج خواهد شد.

مرحله پنجم: برای توزیع یکدست پودر تونر، کارتریج را به آرامی از طرفی به طرف دیگر به صورت افقی تکان دهید.

مرحله ششم: کارتریج را در جایگاه خود در چاپگر نصب کنید.

مرحله هفتم: برخی از پرینتر ها بعد از پر کردن پودر تونر کارتریجشان، کار نخواهند کرد. در این مواقع شما ملزم به تعویض فیوز هوشمند چاپگر می باشید. درباره چگونگی تهیه این تراشه ها نیز نگران نباشید، چرا که بیشتر کیت های مخصوص پر کردن تونر، با یک تراشه هوشمند برای کارتریج ارائه می شوند.

نکات مهم

  • اگر کیفیت چاپ دستگاه شما کاهش یافت، مجبورید که کارتریج را تعویض کنید.
  • پودر و کارتریج تونر دارای قیمت بالایی می باشند و شما می توانید آن ها را با تخفیف از فروشگاه های اینترنتی لوازم اداری، تهیه نمایید.
  • اگر لکه ها و رگه هایی بر روی صفحه سند چاپ شده ظاهر می شود، ممکن است آب بندی کارتریج تونر مشکل داشته باشد. اطراف سوراخ را با حوله ی کاغذی مرطوب تمیز کنید، سپس با نوار آن را آب بندی کنید.
  • اگر یک کارتریج با تراشه هوشمند را پیش از آن که به طور کامل خالی شود، پر کرده اید و نمی توانید تونر جدید را به طور کامل به داخل آن بریزید، منتظر شوید تراشه پرینتر خطا دهد. شاید هم به این دلیل است که مخزن تونر به طور کامل خالی نشده است. پس از خالی بودن کامل آن برای وارد کردن تونر جدید، اطمینان حاصل فرمایید.
  • در هنگام انتخاب پرینتر بعدی، قیمت کارتریج (با در نظر گرفتن ظرفیت صفحات)، در دسترس بودن تونر اضافی و موانع تعمیر و یا کم بودن دسترسی به تعمیر مانند تراشه های هوشمند، را در نظر بگیرید.

شارژ کارتریج پرینتر های لیزری

  • در صورتی که اختلالات ایجاد شده در پرینتر شما در هنگام شارژ مخزن تونر رفع نشد، لازم است تا با نمایندگی معتبر تعمیر پرینتر سامسونگ در شهر خود تماس بگیرید.
  • دقت کنید که فقط از پودر تونری استفاده نمایید که به لحاظ ساختار شیمیایی و وزن، سازگاری کامل را با کارتریج تونر نصب شده و پرینتر لیزری و تجهیزات جانبی آن، داشته باشد.
  • برای وارد کردن تونر به داخل مخرن پرینتر، نباید آن را اسپری کنید، چرا که اسپری کردن آن باعث پخش شدن پودر رنگ و کثیفی همه جا خواهد شد. تنها کاری که لازم است انجام دهید، ضربه زدن های آرام و با احتیاط است.
  • زمانی که از ابزار های حرارتی مخصوص سوراخ کردن استفاده می کنید، ایمنی دستان و چشمان خود را در اولویت قرار دهید و حتماً از دستکش و عینک استفاده کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 2 =