دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

اگر صفحه تلویزیون سیاه شده مشکل از کجاست ؟

اگر قادر به تماشای تلویزیون نیستید زیرا صفحه تلویزیون سیاه ثابت است. آیا این به معنای بد بودن صفحه یا صفحه اصلی است؟ آیا تصویر چشمک می زند و سپس صفحه سیاه به طور مداوم ظاهر می شود؟ آیا می توانید مشکل را خودتان بررسی کنید قبل از اینکه بخواهید خدمات تعمیر تلویزیون درخواست کنید؟ وقتی صفحه تلویزیون سیاه است و هیچ تصویری ظاهر نمی شود، این می تواند به معنای چند مشکل متفاوت باشد.

در این مطلب ساده ترین مواردی است که باید ابتدا بررسی کنید تا بدانید آیا یک مشکل ساده دارید یا مشکلی دارید که نیاز به تعویض قطعات در تلویزیون دارید را با هم بررسی می کنیم. برای تشخیص مشکل لازم است چند تست انجام دهید اگر صفحه نمایش تلویزیون سیاه و سفید است با انجام تست سریع زیر می توانید مشکل را عیب یابی نمایید. ابتدا سعی کنید MENU تلویزیون را با استفاده از کنترل از راه دور یا دکمه MENU موجود در تلویزیون باز کنید. اگر TV MENU ظاهر شود، مشکل از یکی از قطعات خارجی تلویزیون ایجاد شده است. راه حل مشکل صفحه نمایش تلویزیون سیاه این است که ابتدا آن قطعه را بیابید و از تلویزیون جدا نمایید تا مشکل سیاهی صفحه برطرف شود.

این بدان معنی است که یا یک کابل CABLE BOX، SAT BOX، COAX، HDMI، ETC ممکن است به درستی کار نکند، چیزی شل است یا نیاز به تنظیم مجدد دارد. با جدا کردن تمام اجزا از تلویزیون به مدت ۵ دقیقه مشکل را شناسایی نمایید. اطمینان حاصل کنید که همه کابل های COAX و کابل های HDMI محکم و به درستی متصل هستند. اگر می توانید سیستم عامل تلویزیون خود را به روز کنید تا مطمئن شوید تلویزیون به روز است.

راه حل صفحه نمایش تلویزیون سیاه چیست ؟

مطمئن باشید که تنظیمات ورودی تلویزیون به درستی تنظیم شده است و بر روی مولفه ای که در حال حاضر استفاده می کنید تنظیم شده است. به طور همزمان همه ورودی های تلویزیون را روشن کنید تا مطمئن شوید به ورودی صحیح متصل هستید.

توجه: گاهی اوقات ورودی ها به اشتباه برچسب گذاری می شوند و این می تواند باعث سردرگمی شود. اگر پس از روشن کردن قطعه و تغییر ورودی تلویزیون، صفحه سیاه دیگر از بین رفته و تلویزیون کار می کند برچسب گذاری را تغییر دهید تا مجدد با این مشکل مواجه نشوید.

پس از بازنشانی و اطمینان از اتصال صحیح قطعات، اگر هنوز صفحه تلویزیون سیاه را دریافت کردید، ممکن است کابل COAX یاHDMI  بدی داشته باشید. سعی کنید از کابل های مختلف یا جدید برای تلویزیونی که در حال حاضر استفاده می کنید استفاده کنید. مطمئن شوید جایی که کابل ها به آن متصل می شوند آسیب ندیده باشد. اگر بعد از استفاده از کابل جدید، صفحه سیاه دیگر از بین رفته است و می توانید تصویر و صدا را مشاهده کنید، مشکل برطرف شده و مشکل کابل خراب است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + شش =