نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ 145، طبقه 5، واحد 18- مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ- تماس: 66097851 (7 خط), 66030825-021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

مشکل عدم اتصال تلویزیون سامسونگ به وای فای

اتصال به وای فای و استفاده از اینترنت، از هوشمندانه ترین امکاناتی است که در تلویزیون های نسل جدید قرار داده شده است. این ویژگی سبب شده تا بسیاری از فعالیت های وابسته به اینترنت را از طریق تلویزیون ها انجام دهیم.

کاربران نمایشگرهای هوشمند سامسونگ ممکن است با مشکلاتی در اتصال دستگاه به اینترنت وای فای، سر و کله زده باشند و به کلی از استفاده از این مزیت دستگاهشان، صرف نظر کرده باشند.

در ادامه، به بررسی دلایل احتمالی وصل نشدن تلویزیون به وای فای و راه های رفع هر یک می پردازیم. لازم به یادآوری است که در صورت عدم موفقیت در رفع این مشکل و یا هر مشکل و خرابی دیگر، کافیست از نمایندگی تعمیرات سامسونگ درخواست کمک نمایید.

علل عدم کانکت شدن تلویزیون به وای فای

  • اشتباه بودن پسورد وای فای: در بیشتر مواقع، اشتباهات بسیار پیش و پا افتاده ای همچون اشتباه وارد کردن رمز وای فای، موجب وصل نشدن تلویزیون سامسونگ به اینترنت می‌شود. بنابر این، در ابتدا از صحیح بودن رمز وای فای وارد شده مطمئن شوید و برای عدم فراموش کردن رمز، آن را بر روی کاغذی یادداشت کنید. سپس اتصال اینترنت و سرعت آن را مورد بررسی قرار دهید.

  • کند بودن سرعت اینترنت: مشکلی که در بسیاری از مواقع، خصوصاً در استفاده از وای فای مخابرات ممکن است به آن بر بخورید، کندی سرعت با توجه به سرعت و حجم خریداری شده است. با این حال، اگر فاصله مودم شما تا تلویزیون بیش از ۷ متر است، پیشنهاد می‌کنیم که فاصله بین آن‌ ها را کمتر کنید تا مودم آنتن‌ دهی قوی‌ تری داشته باشد و سرعت بالاتری را ارائه دهد.
  • بهم ریختن تنظیمات شبکه: برای اتصال درست و بی دردسر به اینترنت، تنظیماتی تحت عنوان تنظیمات شبکه باید انجام گیرد. برای انجام این کار، می‌توانید با شرکتی که از آن اینترنت دریافت می‌کنید تماس بگیرید تا مشکل را برایتان رفع نمایند.
  • مک آدرس: فعال شدن محدودیت مک آدرس در تنظیمات مودم، یکی از دلایل وصل نشدن تلویزیون سامسونگ به وای فای می باشد. برای آن که مطمئن شوید این مشکل از محدودیت مک آدرس است، ابتدا باید به تنظیمات وای فای تلویزیون خود بروید و سپس گزینه Hotspot را فعال کنید. اگر با اتصال تلویزیون به وسیله قابلیت هاتسپات صورت گرفت، پس مشکل از محدودیت مک آدرس نیست.

مشکل عدم اتصال تلویزیون سامسونگ

اگر اتصالی برقرار نشد، محدودیت مک آدرس فعال شده است و جهت حل این مشکل، باید به تنظیمات مودم خود بروید و مک آدرس را غیر فعال کنید، یا اینکه مک آدرس را به لیست مجاز اضافه کنید.

  • بهم ریختن تنظیمات DNS: به روز رسانی تنظیمات DNS، یکی دیگر از راه حل های مشکل وصل نشدن تلویزیون سامسونگ به وای فای است. جهت دسترسی به تنظیمات DNS: ابتدا دکمه Menu بر روی ریموت کنترل تلویزیون خود را فشار دهید و سپس به بخش Settings بروید. اکنون در Network، گزینه Network Settings را انتخاب کنید.

در مرحله بعد، بر روی Start کلیک کنید و IP Settings را انتخاب کنید. سپسDNS Mode را بر روی حالت Manual یا دستی قرار داده و OK را بزنید. در آخر نیز عدد ۸۸۸۸ را وارد کنید و OK را بزنید.

  • آپدیت کردن تلویزیون سامسونگ: اگر تمامی راه های پیشنهاد داده شده نتوانستند شما را در رفع مشکلتان یاری کنند، لازم است تلویزیون را به طور کامل به روز رسانی کنید. شاید به دلیل قدیمی بودن سیستم نرم افزاری دستگاه است که اجازه اتصال به شبکه وای فای به شما داده نمی شود.

با این کار به احتمال بسیار زیاد، دیگر با مشکلاتی از قبیل اتصال به وای فای رو به رو نخواهید شد. همچنین کانال های تلویزیونی نیز پاک نخواهند شد و با همان چیدمان قبلی، قابل تماشا خواهند بود. در ادامه، نحوه آپدیت تلویزیون سامسونگ را برایتان به طور مختصر توضیح داده ایم.

مراحل به روز رسانی تلویزیون سامسونگ

عملیات به روز رسانی نرم افزاری تلویزیون های سامسونگ، بسیار ساده است. برای این کار، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. ابتدا باید به بخش پشتیبانی تلویزیون خود بروید تا مدل آن را به صورت دقیق پیدا کنید.
  2. سپس فایل آپدیت تلویزیون را متناسب با مدل آن پیدا کرده و دانلود کنید.
  3. فایل دانلودی را با استفاده از فلش به کامپیوتر یا لپ تاپ خود منتقل کرده سپس آن را از حالت فشرده یا همان زیپ خارج کنید و فایل EXE آن را درون فلش خود بریزید.
  4. اکنون فلش را مجدداً به تلویزیون متصل کرده به منوی تلویزیون بروید و در قسمت Support، گزینه Software Upgrade را انتخاب کنید.
  5. از منویی که به شما نمایش داده می ‌شود گزینه By Bus را انتخاب کنید تا اسکن فلش شما آغاز شود. لازم است بدانید که که حین اسکن فلش، نباید تلویزیون را خاموش کنید یا فلش را از تلویزیون جدا کنید.
  6. پس از این که عملیات آپدیت تلویزیون به اتمام رسید، دستگاه به طور خودکار ری استارت می‌ شود.
  7. اکنون می ‌توانید بدون هیچ مشکلی، تلویزیون خود را به وای فای وصل نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − 11 =