نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ 145، طبقه 5، واحد 18- مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ- تماس: 66097851 (7 خط), 66030825-021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

جلوگیری از مشکل اجرا نشدن خودکار explorer.exe هنگام شروع ویندوز

اگر از کاربران دستگاه‌های لپ تاپ باشید شاید برای شما هم پیش آمده باشد که پس از راه‌اندازی و شروع به کار لپ تاپ، شاهد یک صفحه خالی و عاری از هر گونه برنامه باشید. در این وضعیت دستگاه پس از نمایش صفحه خوشامدگویی، تنها یک صفحه خالی به شما نشان می‌دهد و هیچگونه آیکونی را در اختیارتان نمی‌گذارد. این مشکل به دلیل عدم اجرا نشدن خودکار فایل explorer.exe به هنگام شروع ویندوز اتفاق می‌افتد. فایل explorer.exe فایلی است که پس از بالا آمدن ویندوز سبب نمایش آیکون‌ها، درایوها و پوشه‌های سیستم می‌گردد؛ از همین رو اجرا نشدن خودکار explorer.exe به هنگام شروع ویندوز سبب نمایش یک صفحه خالی و عدم دسترسی کاربر به آیکون ها می‌گردد.

اجرا نشدن خودکار explorer.exe به هنگام شروع ویندوز

مشکل اجرا نشدن خودکار explorer.exe به هنگام شروع ویندوز، ممکن است به هر دلیل سیستم مورد استفاده شما را درگیر سازد و سبب عدم نمایش محتویات دسکتاپ و منوی استارت گردد. در این بخش راهکارهایی ارائه خواهد شد تا با استفاده از آنها بتوانید مشکل اجرا نشدن خودکار explorer.exe به هنگام شروع ویندوز را برطرف نمایید.  در صورت مواجهه با هر گونه اشکال می‌توانید با کارشناسان ما در نمایندگی تعمیرات سامسونگ تماس گرفته و راهنمایی های مورد نیاز را دریافت نمایید.

برای رفع این مشکل می‌توانید ویندوز خود را به صورت safe mode اجرا کنید. در صورتی که مشکل پیش امده با این راهکار حل نشد می‌توانید مراحل دیگر ذکر شده در بخش زیر را امتحان نمایید.

با حالت start windows normally شروع کنید تا مشکل پیش آمده –یعنی دسکتاپ خالی- برای شما نمایش داده شود. در این مرحله سه کلید ترکیبی Alt+Ctrl+Del را به صورت همزمان فشار دهید و task manager را اجرا کنید. سپس از منوی بالا، گزینه new task را انتخاب کرده و عبارت exe را در نوار مربوطه تایپ کنید و ok را فشار دهید. با اجرای این کار مشکل اجرا نشدن خودکار explorer.exe به هنگام شروع ویندوز رفع شده و همه آیکون ها به صفحه باز می‌گردند. مشکل این روش آن است که در هر بار روشن کردن دستگاه می‌بایست مجدداً تکرار شود. از همین رو نیاز به روش پایدارتری برای رفع این مشکل هست. .

روش‌های دیگری جهت رفع مشکل اجرا نشدن خودکار explorer.exe به هنگام شروع ویندوز

برای رفع این مشکل می‌توانید این راهکارهای ارائه شده در این بخش را نیز امتحان کنید:

به مسیر زیر در رجیستری ویندوز بروید:

HKEY-LOCAL MACHINESOFTWAREMicrosoftWindows NTCurrentVersionWinlogon

روی کلمه winlogon کلیک کنید تا لیست کلیدها در سمت راست نمایش داده شود.

روی کلید Shell کلیک نمایید.

در قسمت Value این کلید، عبارت exe را تایپ کنید.

رجیستری را ببندید و سیستم خود را ری استارت کنید.

در صورتی که مشکل اجرا نشدن خودکار explorer.exe به هنگام شروع ویندوز با طی مراحل فوق همپنان پایدار بود و رفع نشد بهترین کار استفاده از Repair ویندوز با کمک سی دی نصب ویندوز است. برای این کار پس اط قرار دادن سی دی بوت در سیستم، در صفحه اول نصب، گزینه Repair را انتخاب نمایید و اجازه دهید فرایند به صورت اتوماتیک طی شود.

در صورتی که مشکل اجرا نشدن خودکار explorer.exe به هنگام شروع ویندوز با کمک Repair ویندوز نیز رفع نشد میتوانید با استفاده از قابلیت System restore، ویندوز خود را به چند روز قبل باز گردانید. توصیه می‌شود این روش جزو آخرین راهکارهای انتخابی شما باشد. اگر تمامی این مراحل مشکل پیش آمده را رفع نکرد، راه حل نهایی تعویض ویندوز است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + دوازده =