نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ 145، طبقه 5، واحد 18- مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ- تماس: 66097851 (7 خط), 66030825-021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

ایجاد صدا در ماشین ظرفشویی . زمانی که یک دستگاه شروع به تولید صدای عجیب می کند همیشه نگران کننده است، اما نترسید! مقاله ساده ما به شما کمک می کند تا بفهمید صدای عجیب و غریب ماشین ظرفشویی شما چیست و چگونه می توانید مشکل را برطرف کنید.

ایجاد صدا در ماشین ظرفشویی

صدای بوق در ایجاد صدا در ماشین ظرفشویی

بوق معمولاً به این معنی است که ماشین ظرفشویی شما در تلاش است نشان دهد که با خطا مواجه شده است. پانل نمایشگر را بررسی کنید تا ببینید آیا کد خطا نمایش داده می شود. می توانید به دفترچه راهنمای کاربر خود مراجعه کنید تا ببینید کد خطا به چه معناست و چگونه می توان آن را حل کرد.

سر و صدای سنگ زنی

چند دلیل مختلف وجود دارد که باعث می شود ماشین ظرفشویی صدای سنگ زنی ایجاد کند. تیغه خردکن ماشین ظرفشویی برای جدا کردن زباله‌ها وجود دارد تا بدون ایجاد انسداد در لوله‌های شما از زهکشی عبور کند. گاهی اوقات، یک تکه غذای سفت مانند یک آجیل یا مغز ذرت بو داده، یا کمی زباله های غیرغذایی مانند یک تکه ظروف شکسته ممکن است در مکانیزم خرد کن گیر کند.

برای رفع این مشکل:

  • برق ماشین ظرفشویی خود را قطع کنید.
  • قفسه ظروف پایینی (شامل بازوی اسپری و صفحه ماشین ظرفشویی) را برای دسترسی به تیغه خردکن بردارید. لطفاً توجه داشته باشید که مکان تیغه خردکن ممکن است در برخی از مدل‌ها و مدل‌ها متفاوت باشد، بنابراین اگر مطمئن نیستید که تیغه شما در کجا قرار دارد، حتماً به دفترچه راهنمای کاربر خود نگاهی بیندازید.
  • هنگامی که تیغه خردکن را پیدا کردید، هر چیزی که مانع آن است را بردارید. اگر خود مکانیزم به هر نحوی خم شده یا آسیب دیده است، باید یک قطعه جایگزین را از سازنده ماشین ظرفشویی خود سفارش دهید.
  • هنگامی که تیغه خردکن را باز کردید یا تیغه آن را تعویض کردید، ماشین ظرفشویی شما دیگر نباید صدای ساییدگی ایجاد کند.

کار کردن با آب ناکافی

ماشین ظرفشویی که با آب ناکافی کار می کند نیز می تواند باعث ایجاد صدای آسیاب شود. برای بررسی این موضوع، سعی کنید ماشین ظرفشویی خود را در ابتدای چرخه شستشو پس از اتمام پر شدن آن باز کنید. اگر آب بسیار کم باشد، مشکل احتمالاً مربوط به یکی از دو قسمت زیر است:

شناور محافظ سرریز هنگامی که ماشین ظرفشویی با آب کافی پر شد به ماشین ظرفشویی سیگنال می دهد. اگر چیزی مانند ظروف افتاده مانع شناور می شود، می تواند مانع از پر شدن ماشین ظرفشویی شما شود.

برای بررسی اینکه آیا مشکل این است:

  • شناور محافظ سرریز را پیدا کنید. این معمولاً در گوشه سمت راست جلو است، اما اگر نمی‌توانید آن را ببینید، دفترچه راهنمای کاربر خود را بررسی کنید تا به شما کمک کند مکان آن را پیدا کنید.
  • بررسی کنید که شناور بدون مانع باشد و بتواند به راحتی بالا و پایین حرکت کند. اگر مانعی وجود داشت، رفع آن باید مشکل شما را حل کند. اگر مشکلی پیدا نکردید، احتمالاً مشکل در شیر ورودی آب شما است.

دریچه ورودی آب معیوب

دریچه ورودی آب باز و بسته می شود تا آب وارد ماشین ظرفشویی شود. با گذشت زمان، قطعه می تواند شروع به تخریب کند، که در ابتدا صدایی با صدای بلند ایجاد می کند و می تواند به صدای ضربه زدن یا ساییدن تبدیل شود. اگر سوپاپ آسیب دیده باشد، باید یک قطعه تعویض سفارش دهید زیرا قابل تعمیر نیستند.

برای دسترسی به شیر ورودی:

  • برق و آب ماشین ظرفشویی خود را قطع کنید.
  • پانل دسترسی پایین را بردارید.
  • دریچه ورودی آب را با استفاده از راهنمای کاربر خود برای کمک به پیدا کردن آن پیدا کنید.
  • شیر ورودی آب را از منبع آب و دسته سیم آن جدا کنید. اکنون می توانید یک قطعه جایگزین جدید به جای آن نصب کنید.

سر و صدای بلند یا صدای وزوز

این معمولاً نشان دهنده یک مشکل در پمپ سیرکولاسیون است، یعنی یاتاقان ها فرسوده شده اند. اگر این مشکل شماست، متوجه شده اید که ظروف شما به درستی شسته نمی شوند. اگر پمپ سیرکولاسیون مشکل داشته باشد، باید تعویض شود. می توانید یک قطعه جایگزین را از سازنده ماشین ظرفشویی خود سفارش دهید.

پیشنهاد مطالعه: علت تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی سامسونگ

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − 9 =