دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی. اگر ماشین ظرفشویی سامسونگ شما تخلیه نمی کند، نترسید! بسیاری از مشکلات ماشین ظرفشویی سامسونگ را می توان به راحتی با کمی عیب یابی برطرف کرد. در این مقاله، ما شما را با برخی از رایج ترین دلایل تخلیه نشدن ماشین ظرفشویی سامسونگ آشنا می کنیم و چگونه می توانید آنها را تعمیر کنید. برای یادگیری بیشتر خواندن را ادامه دهید. ابتدا باید ماشین ظرفشویی سامسونگ را خالی کنید. اگر آب ایستاده است، حوله ای را روی زمین بگذارید تا نشت ها را جذب کند و با یک فنجان یا سطل آب را بردارید..

تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی

بررسی فیلتر در تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی

اکثر ماشین های ظرفشویی سامسونگ دارای فیلتری هستند که به به دام انداختن ذرات غذا کمک می کند و از چرخش مجدد آنها در چرخه شستشو جلوگیری می کند. فیلتر معمولاً در نزدیکی پایین ماشین ظرفشویی سامسونگ قرار دارد. در پایان چرخه، آب از طریق فیلتر تخلیه می شود. اگر فیلتر با مواد غذایی یا زباله مسدود شده باشد، ماشین ظرفشویی سامسونگ شما ممکن است آنطور که باید به خوبی تمیز یا تخلیه نشود. اگر کاملاً مسدود شود، آب به هیچ وجه تخلیه نمی شود. با مراقبت خوب از فیلتر ماشین ظرفشویی سامسونگ خود، می توانید اطمینان حاصل کنید که ظروف شما هر بار تمیز و درخشان می شوند.

فیلتر در پایین ماشین ظرفشویی سامسونگ قرار دارد. اگر مجموعه پایینی بازوهای اسپری دارید، ممکن است لازم باشد آنها را از سر راه بچرخانید. فیلتر باید شبیه صفحه ای باشد که یک لوله در آن قرار دارد. به سادگی صفحه را بردارید و فیلتر را جدا کنید. فیلتر را زیر آب جاری بشویید، با استفاده از یک برس صفحه‌ها و قطعاتی که دسترسی به آن‌ها سخت است را تمیز کنید. فیلتر را دوباره جمع کنید و دوباره داخل آن بریزید.

اگر فیلتر تمیز است و ماشین ظرفشویی سامسونگ همچنان در چرخه زیر تخلیه نمی‌شود، ممکن است مشکل در پایین‌تر از خط ایجاد شود.

بررسی دفع زباله

ماشین ظرفشویی سامسونگ های داخلی معمولاً از طریق زباله ها تخلیه می شوند، بنابراین اگر ماشین ظرفشویی سامسونگ شما گرفتگی داشته باشد، ممکن است باعث آن شود. زباله‌ریز خود را روشن کنید تا مواد غذایی باقی‌مانده را پاک کنید. اگر پس از روشن کردن زباله دان صدای بلندی شنیدید، آن را خاموش کنید، زیرا باید آن را نیز عیب یابی کنید. گاهی مقصر صرفاً ظرفی است که در آن افتاده است. در آینده، برای جلوگیری از گرفتگی زباله، حدود ۱۵ ثانیه محل دفع زباله را اجرا کنید.

بررسی پمپ تخلیه

گاهی اوقات شیشه یا تکه ای از صفحه شکسته می تواند از فیلتر عبور کند و پمپ تخلیه را که وظیفه پمپاژ آب از ماشین ظرفشویی سامسونگ را بر عهده دارد، مسدود کند. ابتدا ماشین ظرفشویی سامسونگ را از برق بکشید و آب را خاموش کنید.

برای دسترسی به پمپ تخلیه، از پیچ گوشتی برای جدا کردن پیچ های پایین ماشین ظرفشویی سامسونگ استفاده کنید. پانل را بیرون بیاورید و کنار بگذارید.

  • پمپ تخلیه یک جعبه کوچک خواهد بود که به شلنگ تخلیه متصل است.
  • یک حوله آماده داشته باشید، زیرا پس از برداشتن پمپ تخلیه، آب خارج می شود.
  • پمپ ممکن است پیچ شده باشد. اگر مال شما است، از پیچ گوشتی برای جدا کردن پیچ ها استفاده کنید. سپس پمپ را در خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا شل شود. هرگونه انسداد قابل مشاهده را بردارید.
  • اگر انسدادی در شیلنگ تخلیه مشاهده کردید، ممکن است بخواهید شیلنگ تخلیه را بیرون بکشید. دستورالعمل های مربوط به نحوه انجام این کار را در زیر مشاهده کنید.
  • در غیر این صورت، پمپ را دوباره وصل کنید و مراحل بالا را برگردانید تا ماشین ظرفشویی سامسونگ خود را دوباره جمع کنید.
  • یک چرخه کوتاه را اجرا کنید تا بررسی کنید که همه چیز به آرامی تخلیه می شود.

بررسی شلنگ تخلیه

با گذشت زمان، شلنگ تخلیه ماشین ظرفشویی سامسونگ شما ممکن است با ذرات غذا، گریس و کف صابون مسدود شود. در نتیجه ممکن است آب آزادانه از طریق شلنگ جریان نداشته باشد و باعث شود ماشین ظرفشویی سامسونگ شما به آرامی تخلیه شود یا اصلا تخلیه نشود. خوشبختانه، تمیز کردن شلنگ تخلیه ماشین ظرفشویی سامسونگ نسبتاً آسان است. می توانید از محلول جوش شیرین و سرکه در سبد زیر فیلتر استفاده کنید، سپس یک چرخه معمولی را برای رفع گرفتگی های کوچک اجرا کنید. اگر ماشین ظرفشویی سامسونگ شما هنوز تخلیه نمی کند، به مرحله بعدی بروید.

شلنگ تخلیه را بشویید

  • ابتدا آب را خاموش کرده و ماشین ظرفشویی سامسونگ را از برق بکشید.
  • سپس، در زیر سینک، انتهای شیلنگ را که نزدیک‌ترین نقطه به محل دفع زباله است، پیدا کنید. ممکن است بخواهید از کمی نوار چسب استفاده کنید تا به یاد داشته باشید که انتهای شلنگ کجا می رود.
  • در مرحله بعد، از انبردست برای شل کردن گیره ای که شیلنگ را روی محل دفع نگه می دارد، استفاده کنید. هنگامی که گیره شل شد، باید بتوانید شلنگ را به راحتی بکشید.
  • پیچ های امتداد پانل پایینی ماشین ظرفشویی سامسونگ را باز کنید و پانل را بردارید تا به انتهای دیگر شلنگ دسترسی پیدا کنید.
  • گیره را شل کنید و شلنگ را جدا کنید.
  • شلنگ را بیرون بکشید.
  • شلنگ را از نظر وجود ترک یا پیچ خوردگی بررسی کنید. اگر شیلنگ ترک خورده یا پیچ خورده باشد، باید تعویض شود.
  • با استفاده از شلنگ باغی، در فشار بالا، شلنگ را با آب بشویید.
  • در نهایت، شلنگ را دوباره به پمپ و به محل دفع وصل کنید و گیره ها را محکم کنید. هنگامی که شلنگ را تعویض کردید، ماشین ظرفشویی سامسونگ خود را در یک چرخه خالی روشن کنید تا مطمئن شوید که همه چیز به درستی کار می کند.

پیشنهاد مطالعه: رایج ترین مشکلات و راه حل سینمای خانگی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × چهار =