نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ 145، طبقه 5، واحد 18- مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ- تماس: 66097851 (7 خط), 66030825-021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

خرابی مداوم لپ تاپ سامسونگ/ لپ تاپ سامسونگ شما مدام خراب می شود، و گاهی اوقات به طور تصادفی از کار می افتد؟ اما نگران نباشید! ما به شما کمک می کنیم مشکل خرابی لپ تاپ را عیب یابی و رفع کنید.

خرابی مداوم لپ تاپ سامسونگ

چگونه می توان خرابی لپ تاپ سامسونگ را برطرف کرد؟

در اینجا راه حل هایی وجود دارد که می توانید امتحان کنید. لازم نیست همه آنها را امتحان کنید؛ فقط راه خود را پایین بیاورید تا زمانی که موردی را که کار می کند پیدا کنید.

چرا لپ تاپ سامسونگ مدام خراب می شود؟

خرابی رایانه یا سیستم به طور کلی یک برنامه یا جزء سخت افزاری است که در رایانه متوقف می شود تا به درستی کار کند، و ممکن است گاهی گزارش خطا را با خرابی مشاهده کنید، گاهی اوقات حتی ممکن است هیچ کد خطایی را مشاهده نکنید و رایانه شما همچنان از کار می افتد.

اکثر خرابی‌های رایانه یا لپ‌تاپ در نتیجه گرم شدن بیش از حد، نقص سخت‌افزار، خرابی سیستم یا خرابی درایور و غیره است. اگر علت خرابی را نمی‌دانید، می‌توانید روش‌های زیر را برای محدود کردن و رفع خرابی رایانه امتحان کنید.

روش ۱: لپ تاپ سامسونگ خود را مجددا راه اندازی کنید

راه اندازی مجدد رایانه می تواند به سیستم شما کمک کند تا در طول فرآیند به درستی کار کند، بنابراین می توانید برای رفع خرابی رایانه خود را مجدداً راه اندازی کنید.

  1. اگر می توانید از ماوس یا صفحه کلید خود استفاده کنید، می توانید یک راه اندازی مجدد معمولی با ماوس یا صفحه کلید خود انجام دهید. شما می توانید یکی از راه های زیر را انتخاب کنید.

با ماوس خود راه اندازی مجدد کنید

۱) روی دکمه Start در پایین سمت چپ کلیک کنید.

خرابی مداوم لپ تاپ سامسونگ

۲) روی دکمه پاور کلیک راست کرده و Shut down را بزنید.

خرابی مداوم لپ تاپ سامسونگ

۳) سپس لپ تاپ سامسونگ شما خود به خود خاموش می شود. پس از خاموش شدن کامل، دکمه پاور را روی لپ تاپ سامسونگ یا لپ تاپ خود فشار دهید تا لپ تاپ سامسونگ شما بوت شود.

با صفحه کلید خود راه اندازی مجدد کنید

۱) روی صفحه کلید خود، کلید لوگوی ویندوز و D را فشار دهید تا به دسکتاپ خود بروید.

۲) کلید Alt و F4 را همزمان فشار دهید.

۳) Enter را فشار دهید تا لپ تاپ سامسونگ خود را خاموش کنید.

خرابی مداوم لپ تاپ سامسونگ

۴) دکمه پاور رایانه یا لپ تاپ خود را فشار دهید تا روشن شود.

اگر به طور معمول نمی توانید رایانه شخصی/لپ تاپ خود را خاموش کنید، برای راه اندازی مجدد، هارد ریست را انجام دهید. دکمه Restart را فشار دهید یا دکمه Power را فشار داده و نگه دارید تا رایانه خود راه اندازی مجدد شود.

روش ۲: مطمئن شوید که CPU شما به درستی کار می کند

اگر لپ تاپ سامسونگ شما به دلیل گرمای بیش از حد خراب می شود، باید بررسی کنید و مطمئن شوید که CPU شما به درستی کار می کند.

جعبه لپ تاپ سامسونگ خود را تمیز کنید

اگر در کیس لپ تاپ سامسونگ یا لپ تاپ شما پوشش گرد و غبار وجود داشته باشد، ممکن است فن شما را مسدود کرده و جریان هوا را مسدود کند. بنابراین باید گرد و غبار اطراف فن را تمیز کنید تا از عملکرد صحیح آن مطمئن شوید.

از تهویه مناسب اطمینان حاصل کنید

لپ تاپ سامسونگ یا لپ تاپ خود را در مکانی قرار دهید که تهویه هوای بهتری داشته باشد. کیس را دوباره به سمت دیوار فشار ندهید یا دریچه های هوای آن را با هیچ پارچه ای مسدود نکنید.

مطمئن شوید که فن ها در حال اجرا هستند

اگر مطمئن نیستید که چرا رایانه شما شروع به گرم شدن بیش از حد می کند، می توانید جعبه آن را باز کنید و بررسی کنید که همه فن ها در حال کار هستند.

روش ۳: راه اندازی در حالت ایمن

اگر رایانه/لپ‌تاپ شما به دلیل برنامه یا برنامه‌ای از کار می‌افتد، می‌توانید برنامه را در رایانه خود حذف نصب کنید تا مشکل برطرف شود. مراحل زیر را دنبال کنید تا رایانه خود را در حالت ایمن راه اندازی کنید و سپس حذف نصب برنامه ها را پیکربندی کنید.

مرحله ۱: رایانه خود را در حالت Safe Mode بوت کنید

اگر می توانید رایانه خود را به طور معمولی بوت کنید، می توانید با کلید F8 در حالت Safe Mode بوت شوید. یا اگر می توانید در صفحه ورود به سیستم بوت شوید، می توانید از صفحه ورود وارد حالت Safe Mode شوید.

۱) روی صفحه کلید خود، کلید Shift را نگه دارید.

۲) در حالی که کلید Shift را نگه داشته اید، در صفحه ورود به سیستم (شما می توانید آن را صفحه ورود به سیستم صدا بزنید)، در سمت راست پایین گوشه، روی دکمه روشن/خاموش کلیک کنید و سپس Restart را انتخاب کنید. سپس ویندوز صفحه Windows RE (محیط بازیابی) را باز می کند.

خرابی مداوم لپ تاپ سامسونگ

۳) در صفحه Windows RE (محیط بازیابی)، روی Troubleshoot کلیک کنید.

۴) در صفحه عیب یابی، روی گزینه های پیشرفته کلیک کنید.

۵) روی Startup Settings کلیک کنید.

۶) روی Restart کلیک کنید. لپ تاپ سامسونگ دوباره راه اندازی می شود و صفحه دیگری باز می شود که گزینه های مختلف راه اندازی را نشان می دهد.

۷) روی صفحه کلید خود، کلید ۴ عددی را فشار دهید تا بدون شبکه وارد حالت Safe Mode شوید. (اگر بعد از بوت شدن در حالت ایمن نیاز به تحقیق آنلاین دارید، کلید ۵ عددی را فشار دهید تا با دسترسی به شبکه وارد حالت ایمن شوید.)

اگر نمی توانید رایانه خود را به طور معمول بوت کنید، این را امتحان کنید:

۱) مطمئن شوید که لپ تاپ سامسونگ شما خاموش است.

۲) دکمه پاور را فشار دهید تا لپ تاپ سامسونگ شما روشن شود، سپس دکمه روشن/خاموش را نگه دارید تا لپ تاپ سامسونگ به طور خودکار خاموش شود (حدود ۵ ثانیه). این کار را بیش از ۲ بار تکرار کنید تا زمانی که Preparing Automatic Repair را مشاهده کنید (به تصویر زیر مراجعه کنید).

توجه: هدف از این مرحله نمایش صفحه آماده سازی تعمیر خودکار است. هنگامی که ویندوز به درستی بوت نمی شود، این صفحه ظاهر می شود و ویندوز سعی می کند به تنهایی مشکل را برطرف کند. اگر اولین بار هنگام روشن کردن رایانه، این صفحه را دیدید، این مرحله را رد کنید.

سپس منتظر بمانید تا ویندوز لپ تاپ سامسونگ شما را تشخیص دهد.

۳) روی گزینه های پیشرفته کلیک کنید، سپس سیستم صفحه Windows RE (محیط بازیابی.) را نشان می دهد.

۴) در صفحه Windows RE (محیط بازیابی)، روی Troubleshoot کلیک کنید.

۵) در صفحه عیب یابی، روی گزینه های پیشرفته کلیک کنید.

۶) برای ادامه روی Startup Settings کلیک کنید.

۷) روی Restart کلیک کنید. لپ تاپ سامسونگ دوباره راه اندازی می شود و صفحه دیگری باز می شود که لیستی از گزینه های راه اندازی مختلف را نشان می دهد.

۸) روی صفحه کلید خود، کلید ۴ عددی را فشار دهید تا بدون شبکه وارد حالت Safe Mode شوید. (اگر بعد از راه‌اندازی در حالت امن نیاز به تحقیق آنلاین دارید، کلید ۵ عددی را فشار دهید تا با دسترسی به شبکه وارد حالت ایمن شوید.)

مزایای لپ تاپ های سامسونگ

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 − 3 =