نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ 145، طبقه 5، واحد 18- مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ- تماس: 66097851 (7 خط), 66030825-021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

ممکن است هنگام تماشای تلویزیون صفحه نمایشگر به صورت تصادفی ثابت، مسدود یا پیکسل شده باشد. در مرحله اول ابتدا کابل های تلیزیون را بررسی کنید. در مواردی نیز ممکن است این خرابی ناشی از ضعیف بودن سیگنال ها باش. به طور کلی مشکلات مختلفی وجود دارد که می تواند منجر به خراب شدن تصویر تلویزیون سامسونگ شود. برای اینکه بدانید چه چیزی ممکن است باعث مشکل شما شود و چگونه می توانید آن را حل کنید، با ما همراه باشید.

علل سوسو زدن، هنگ کردن و شکستگی تصویر تلویزیون

 

مشکلات سخت افزاری

اگر تصویر شما تمایل به هنگ کردن یا شکستن دارد، ممکن است با برخی از سخت افزارهای موجود در تنظیمات خود مشکل داشته باشید. بررسی کنید که هیچ یک از اتصالات کابل یا دوشاخه های هوایی شما شل یا آسیب نبیند، زیرا ممکن است باعث شود تصویر شما از بین برود.

راه حل

به دنبال اتصالات آسیب دیده یا کابل های خمیده باشید. هنگامی که مشخص کردید مشکل کجاست، راه حل به آسانی تعویض قطعه شکسته است. اگر مشکل در داخل تلویزیون سامسونگ شما باشد، یک سرویس تعمیر واجد شرایط باید بتواند مشکل را تشخیص داده و برطرف کند. استفاده بیش از حد از تقویت کننده ها یا اسپلیترهای هوایی نیز می تواند منجر به رسیدن سیگنال بیش از حد یا خیلی کم به تلویزیون سامسونگ شما شود، بنابراین حذف آنها می تواند مشکل شما را حل کند.

تداخل الکتریکی

اگر هر بار که چراغ‌ها روشن می‌شوند یا ماشین لباسشویی روشن می‌شود، تصویر تلویزیون سامسونگ دیجیتال شما خراب می‌شود، به نظر می‌رسد که ممکن است با تداخل الکتریکی مشکل داشته باشید. این نوع تداخل اغلب به دلیل قرار دادن کانکتورهای هوایی بسیار نزدیک به سیم های برق یا استفاده از آنتن های بی کیفیت یا کابل کشی ایجاد می شود.

راه حل

شما می توانید با اطمینان از اینکه از کابل های با کیفیت بالا برای اتصال آنتن و گیرنده خود استفاده می کنید، از هرگونه مشکل تداخل الکتریکی جلوگیری کنید. در صورت امکان، کانکتورها را از سیم های اصلی دور نگه دارید و تعداد اتصالات، کانکتورها و آداپتورها را در سیستم خود به حداقل برسانید، زیرا می توانند سیگنال شما را ضعیف کرده و اجازه تداخل را بدهند.

شرایظ اب و هوای نامناسب

بسیاری از ما در شرایط بد آب و هوایی با تصویر تلویزیون سامسونگ خود دچار مشکل شده ایم. باد، باران و برف همگی می توانند آنتن ها را مختل کرده و سیگنال را قطع کنند، در حالی که فشار زیاد مرتبط با هوای گرم نیز می تواند بر دریافت تأثیر بگذارد.

راه حل

متأسفانه، ما در مورد آب و هوا کار زیادی نمی توانیم انجام دهیم! با این حال، اگر مشکلات مکرر دارید، یک مهندس محلی باید بتواند به شما توصیه هایی برای قرار دادن هوا بدهد که می تواند تأثیر شرایط آب و هوایی مختلف را کاهش دهد.

سیگنال ضعیف

اگر بررسی کرده اید که تمام سخت افزار شما به خوبی کار می کند و هیچ گونه تداخلی از دیگر تجهیزات الکتریکی را تجربه نمی کنید، مقصر اصلی خرابی تصویر معمولا سیگنال ضعیف یا دریافت ضعیف است. اغلب با شکسته شدن تصویر شما به مربع (همچنین به عنوان “پیکسل سازی” شناخته می شود)، سیگنال ضعیف می تواند به دلیل مشکل پوشش یا مشکل در آنتن شما ایجاد شود. اکثر تلویزیون سامسونگ‌ها یا سیستم‌ها دارای یک سیگنال سنج هستند که می‌توانید بررسی کنید که آیا مشکل شما این است یا خیر.

راه حل

شما باید بتوانید پوشش منطقه خود را به صورت آنلاین بررسی کنید. اگر پوشش شما خوب است اما همچنان با مشکل سیگنال مواجه هستید، بهترین راه حل این است که با یک نصاب هوای حرفه ای تماس بگیرید. یک نصاب حرفه ای می تواند با خیال راحت بررسی کند که آنتن شما جابجا نشده یا آسیبی ندیده است، در صورت وجود آن را تعویض کند، یا بهترین گزینه ها را برای بهبود سیگنال بر اساس موقعیت و موقعیت جغرافیایی خاص شما پیشنهاد دهد.

مقالات مرتبط:

صفحه نمایش سیاه تلویزیون

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + سه =