نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ 145، طبقه 5، واحد 18- مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ- تماس: 66097851 (7 خط), 66030825-021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

کندی چرخه ی آب لباسشویی سامسونگ/ دلایل مختلفی وجود دارد که ممکن است ماشین لباسشویی سامسونگ شما بهترین نتیجه را به شما ارائه ندهد. برخی از این موارد بسیار متداول هستند و به طور بالقوه می توان آنها را بدون نیاز به واداشتن کسی به ماشین لباسشویی شما حل کرد. در مورد شایع ترین دلایل مشکلات و نحوه رفع آنها بخوانید:

ضعیف بودن فشار آب

ضعیف بودن فشار آب می تواند بر مدت چرخه شستشوی ماشین لباسشویی تاثیر گذار باشد. اگر منبع آب به ماشین لباسشویی شما خیلی ضعیف باشد، ممکن است باعث مشکلاتی مانند طولانی شدن زمان چرخه شود. برای آزمایش اینکه منبع آب شما به اندازه کافی قوی است:

  • شیر سرد را که نزدیکترین محل نصب ماشین لباسشویی سامسونگ شما قرار دارد، باز کنید.
  • سرعت جریان آب را اندازه گیری کنید. حداقل یک لیتر در هفت ثانیه لازم است.
  • اگر سرعت جریان کمتر است، به یک لوله کش نیاز دارید تا خط آب شما را بررسی کند.

بررسی شلنگ ورودی آب

اگر شیلنگ ورودی آب ماشین لباسشویی سامسونگ شما پیچ خورده یا تاب دار باشد، ممکن است آب کافی به درام وارد نشود. برای بررسی اینکه آیا این مشکل است:

  1. بررسی کنید که شلنگ پیچ خورده یا پیچ خورده نباشد.
  2. اطمینان حاصل کنید که کانکتور دو طرف شلنگ به طور ایمن به آب اصلی و ماشین لباسشویی شما بسته شده است و نشتی ندارند.
  3. هر دو ورودی را برای انسداد بررسی کنید

کندی چرخه ی آب لباسشویی سامسونگ

بررسی تمیز بودن فیلتر پمپ

برای اطمینان از مسدود نشدن یا گیر نکردن آن. فقط این مراحل را دنبال کنید:

  1. یک حوله یا مشابه آن را برای محافظت از کفپوش خود قرار دهید و یک ظرف در دست داشته باشید تا هر آبی که هنگام برداشتن فیلتر پمپ به بیرون نشت می کند را بگیرید.
  2. فیلتر پمپ در پشت یک فلپ در جلوی دستگاه قرار دارد.
  3. فلپ را باز کنید و فیلتر را در خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا به راحتی جدا شود.
  4. برخی از مدل ها دارای یک شلنگ تخلیه اضطراری هستند که در کنار فیلتر قرار دارد. شیلنگ زهکشی را از روی نشیمنگاهش بیرون بکشید و سپس درپوش را از انتهای شیلنگ بیرون بکشید و آب را درون ظرفی تخلیه کنید. سپس درپوش را دوباره نصب کنید و قبل از برداشتن فیلتر، شلنگ زهکشی را در جای خود قرار دهید.
  5. مواظب هر گونه آبی باشید که ممکن است هنگام برداشتن فیلتر نیز خارج شود.
  6. هرگونه کثیفی، مو یا اجسام کوچک در محفظه فیلتر پمپ یا روی خود فیلتر را بررسی کنید.
  7. هر گونه کثیفی یا اشیاء را از بین ببرید و سپس فیلتر را قبل از چرخاندن آن در جهت عقربه های ساعت، دوباره وارد کنید.

مطلب پیشنهادی: روش های ریست یخچال سامسونگ

بررسی برق اصلی

اگر ماشین لباسشویی سامسونگ شما روشن نمی شود، ممکن است یک خطای الکتریکی وجود داشته باشد. در اینجا نحوه آزمایش آن آمده است:

  • ماشین لباسشویی خود را به پریز برق وصل نکنید، فقط ماشین لباسشویی خود را به پریز برق وصل کنید.
  • با وصل کردن چیزی که می دانید کار می کند، مثلاً یک چراغ، آزمایش کنید که پریز برق کار می کند.
  • هنگامی که از عملکرد پریز اطمینان حاصل کردید، می توانید ماشین لباسشویی خود را وصل کنید.
  • اگر ماشین لباسشویی شما هنگام اتصال به برق روشن نمی شود، فیوز ۱۳ آمپر را در دوشاخه تعویض کنید. اگر مشکل هنوز حل نشد ممکن است یک خطای الکتریکی باشد.

بارگیری صحیح ماشین لباسشویی

اضافه بار و حتی کم بار کردن ماشین لباسشویی سامسونگ می تواند باعث ایجاد صدا و مشکلات زهکشی در هنگام اجرای برنامه شستشو شود. در اینجا چند نکته برای بارگیری صحیح دستگاه برای دریافت بهترین نتایج آورده شده است:

  • از قرار دادن تنها یک مورد از لباس‌های شسته‌شده در ماشین لباسشویی خود اجتناب کنید – مانند روپوش یا حوله. این مورد آب زیادی را جذب می کند و باعث حرکت بیش از حد ماشین لباسشویی در حین کار می شود. برای متعادل کردن بار، تعدادی لباس های کوچک دیگر را به درام اضافه کنید.
  • هر جیب را بررسی کنید تا مطمئن شوید که هیچ چیز شلی مانند سکه یا گیره مو که می تواند باعث آسیب یا مشکلاتی مانند تخلیه کند، افزایش صدا و طولانی شدن زمان چرخه یا آسیب شود وجود ندارد.
  • هر لباسی را که دارای زیپ است به سمت بیرون بچرخانید تا صدا، خراشیدگی روی لباس‌های دیگر در درام به حداقل برسد و رنگ لباس شما حفظ شود.
  • دستگاه را بیش از حد بار نکنید، این می تواند باعث عدم تعادل ماشین لباسشویی شود و همچنین بر نتایج شستشو تأثیر بگذارد. وقتی همه لباس‌های شسته شده را در آن قرار می‌دهید، باید بتوانید به راحتی دست خود را در بالای درام قرار دهید.
  • هنگام بستن درب، مطمئن شوید که هیچ لباسی بین درب و واشر لاستیکی گیر نکرده است.

فعال بودن قفل کودک

اگر ماشین لباسشویی سامسونگ شما روشن می شود اما نمی توانید از هیچ یک از دکمه ها استفاده کنید، در اینجا نحوه بررسی روشن بودن قفل کودک آورده شده است:

  • اگر ماشین لباسشویی شما دارای صفحه نمایش دیجیتال باشد، با نمایش C ON به شما می گوید که وقتی هر دکمه ای را فشار می دهید، قفل کودک روشن است.
  • برای خاموش کردن عملکرد قفل کودک، دکمه یا دو دکمه نشان داده شده با نماد قفل کودک را به مدت سه ثانیه فشار داده و نگه دارید.
  • قفل کودک اکنون غیرفعال می شود تا دکمه ها دوباره فعال شوند.

شاید این مقاله را دوست داشته باشید: علت سیاهی ناگهانی مانیتور سامسونگ

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − 11 =