نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ 145، طبقه 5، واحد 18- مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ- تماس: 66097851 (7 خط), 66030825-021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نکاتی برای بهبود عملکرد پرینترهای سامسونگ

خیلی از استفاده کنندگان از دستگاه های چاپ جوهر افشان یا لیزری سامسونگ، پس از مدتی متوجه می شوند که پرینترشان، دیگر عملکرد سابق را ندارد. و مجبورند هزینه های زیادی را برای تعمیر دستگاهشان پرداخت نمایند.

این در حالی است که آن ها با رعایت چند نکته ساده در نگهداری از پرینتر، می توانند تا سال های طولانی بدون هیچ مشکلی کارهای چاپی خود را انجام دهند. در ادامه این مقاله، به بررسی ده نکته ساده و در عین حال کاربردی، به منظور سالم ماندن چاپگر به مدت طولانی و همچنین داشتن عملکردی مانند سابق، برای شما پرداخته ایم.

تمیز کردن پرینتر

تنبلی را کنار بگذارید و اجازه تشکیل لایه گرد و غبار روی بدنه چاپگر را ندهید. این کثیفی ها به داخل دستگاه نیز نفوذ خواهند کرد و عملکرد آن را مختل خواهند نمود. برای تمیز کردن پرینتر سامسونگ، می توانید از پارچه ای بدون پرز با کمی رطوبت، و یا هوای فشرده استفاده کنید. استفاده از جارو برقی هم اگر با فشار کنترل شده باشد، موردی ندارد. دقت کنید که در هنگام تمیز نمودن پرینتر، فشار زیادی بر اجزای آن وارد نکنید.

خاموش کردن پرینتر

پرینتر خود را زمانی که برای ساعت ها با آن کاری ندارید، خاموش کنید. روشن ماندن بی دلیل پرینتر ممکن است باعث تولید گرمای زیاد، خشک شدن کارتریج و شکستن هدر چاپ و دیگر قطعات شود.

تمیز کردن سر چاپ

سر پرینتر از اجزایی است که لازم است حداقل ماهی یک بار نه با پارچه مرطوب، بلکه با آب گرم شستشو داده شود. هرگز برای تمیز کردن آن از پارچه و الکل استفاده ننمایید. پس از شستن سر آن، ابتدا به طول کامل آن را خشک کرده و سپس به جایگاه اصلی خود بازگردانید.

بررسی تمامی اجزای پرینتر در هنگام بروز مشکل

اینکه در صورت خرابی، تنها به چک کردن کارتریج بسنده کنید، اشتباه است. خرابی های جزئی که به موقع تشخیص داده نشوند، خرابی های بزرگ تر و مشکل ساز را به بار خواهد آورد. درپوش پرینتر را بردارید و داخل را بررسی نمایید.

انتخاب کارتریج با کیفیت

وسوسه خرید کاتریج های ارزان بازار، همیشه در کمین خریداران بوده است. اما باید بدانید که هیچ چیز فوق ارزانی، بی دلیل نمی باشد. گول قیمت ها را نخورید و کارتریجی با قیمت معقول و از برند های معتبر تهیه کنید، زیرا به کیفیت کار و طول عمر پرینتر شما کمک خواهد نمود.

تعویض کارتریج

در هنگام عوض نمودن قطعه کارتریج، رعایت نکاتی الزامی است و این نکات در دستور العمل های تعویض کارتریج، ذکر شده اند. برای مثال، عدم لمس ناحیه پایین کارتریج هنگام تعویض آن. رعایت این نکات، کیفیت چاپ و عملکرد چاپگر را پایین نخواهد آورد.

جایگزین کردن کارتریج، پیش از خشک شدن کامل آن

منتظر اتمام کامل جوهر کارتریج نشوید! پیش از خشک شدن کامل جوهر، یعنی وقتی که از حد نرمال خود پایین تر بیاید، پیام های اتمام کاتریج پرینتر توسط نرم افزار پرینتر برای شما ارسال خواهد شد. نسبت به آن زود اقدام کنید که به ته رسیدن جوهر کارتریج، خرابی های زیادی از جمله پارگی سر پرینتر را به بار خواهد آورد.

دانلود آخرین درایور های پرینتر

به روز رسانی درایور های پرینتر، زمانی که آخرین نسخه آن در وب سایت سازنده پرینتر در دسترس قرار می گیرد، از بسیاری از خرابی های سخت افزاری جلوگیری می نماید، و آن را در بهترین شرایط کاری خود حفظ می نماید.

جدی گرفتن خطاهای پرینتر

ایمن نگه داشتن چاپگر از خطرات احتمالی سخت افزاری و نرم افزاری، شرط اول جلوگیری از خرابی های مربوط به آن است. تعیین مکانی ایمن برای استفاده روزانه از پرینتر و خواندن دستور العمل، جستجو در سایت اصلی و یا تماس با کارشناسان در هنگام روشن شدن چراغ نگهداری، از این موارد اقدامات اند.

استفاده مرتب از پرینتر

همانطور که در قبل گفته شد، در صورتی که کاری با پرینتر ندارید، آن را خاموش کنید. و زمانی که روشن است، سعی کنید تا به طور مرتب از آن استفاده کنید. این کار از خشک شدن کارتریج و عوارض پس از آن بر روی دستگاهتان، جلوگیری خواهد نمود.

در آخر لازم به ذکر است، در صورت بروز اختلال در عملکرد پرینتر و عدم رفع آن، با نمایندگی های تعمیر پرینتر سامسونگ در نزدیکی محل سکونت خود، تماس گرفته و یا به آن ها مراجعه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + 4 =