دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فلت تلویزیون سامسونگ چیست؟

به زبان خیلی ساده، فلت تلویزیون، همان اسکرین یا صفحه نمایش تلویزیون است که تصویر روی آن به نمایش در می‌آید. فلت تلویزیون‌های ال ای دی یا ال سی دی سامسونگ و ال جی از چندین ستون تشکیل شده است که در کنار هم قرار گرفته‌اند و تعداد این ستون‌ها در تلویزیون‌های سایز مختلف، متفاوت است.

پنل فلت (flat panel) بخش دیگری از دستگاه تلویزیون است که انتقال اطلاعات تصاویر به ستون‌های صفحه‌ی نمایش یا همان فلت تلویزیون را به عهده دارد.

قیمت فلت تلویزیون معمولاً بالاست و بخش عمده‌ی هزینه‌ای که برای خرید تلویزیون LED یا LCD پرداخت کرده‌اید مربوط به همین قسمت از دستگاه است. این مقدار بطور متوسط بین ۷۰ تا ۸۰ درصد قیمت یک تلویزیون است.

در بخش بعد شما را راهنمایی می‌کنیم تا متوجه شوید شما به تعمیر فلت تلویزیون نیاز دارید یا اینکه لازم است بخش فلت پنل تلویزیون تعمیر و تعویض شود.

تعمیر فلت تلویزیون

در اینجا برخی از مشکلات تلویزیون‌های مسطح، که با تعمیر فلت تلویزیون حل می‌شوند را، مورد بررسی قرار خواهیم داد. عمده دلیل ایرادات فلت تلویزیون نفوذ آب به داخل و یا وارد شدن نیروی زیاد به این قسمت از تلویزیون است.

بطور کلی دلیل هر چه باشد، تعمیر فلت تلویزیون و قبل از آن، شناسایی منشأ مشکل بوجود آمده، با توجه به ظرافت و حساسیت بالای این قطعات باید توسط یک تعمیرکار ماهر تلویزیون انجام شود.

در این مقاله ابتدا توضیح کوتاهی می‌دهیم تا بدانید فلت تلویزیون چیست و سپس به ایرادات احتمالی آن و راه‌کار رفع آن اشاره خواهیم کرد؛ با ما همراه باشید.

تشخیص خرابی فلت تلویزیون

شاید شما هم در اولین روبرویی با مشکلی در تصویر تلویزیون به این فکر کرده باشید که ناچار به تعویض یا تعمیر فلت تلویزیون ال ای دی هستید. اما مشاهده ایراد در تصویر صفحه نمایش یا مانیتور تلویزیون همیشه به معنی نیاز به تعمیر یا تعویض فلت تلویزیون نیست.

بطور کلی شکستگی صفحه، ایجاد خراش، نداشتن تصویر علیرغم وجود صدا، وجود خط روی تصویر و تیره شدن تصویر از جمله مشکلاتی است که در رابطه با فلت تلویزیون رخ می‌دهد.

آب خوردگی باعث ایجاد خط روی تصویر، دو تکه شدن تصویر یا برخی اوقات تیره شدن تصویر می‌شود. آب خوردگی به معنای نفوذ آب به داخل فلت پنل تلویزیون می‌باشد که به دلیل رسانا بودن آب، باعث ایجاد اتصالی در مدارهای انتقال تصویر و خراب شدن آن‌ها می‌شود.

شکسته شدن صفحه، وجود خراش و یا وجود نقاط سفید روی اسکرین از جمله مشکلاتی هستند که مستقیماً به فلت تلویزیون مربوط هستند و شما بایستی به دنبال تعمیر یا تعویض فلت تلویزیون باشید.

حساس بودن قطعات و اتصالات در این بخش از تلویزیون باعث می‌شود تا برای تعمیر و تعویض آن از دستگاه مخصوص تعمیر صفحه نمایش تلویزیون (بندینگ ماشین – Bonding Machine) استفاده شود.

دقت کنید که برخی از مشکلات مانند پیدایش خطوط عمودی روی دستگاه می‌تواند بر اثر خرابی در فلت پنل تلویزیون بروز پیدا کند. عدم تصویر در حالی که صدا دارید هم به ایراد در بک لایت تلویزیون مربوط است. در هر صورت نیاز است تا یک متخصص تعمیر تلویزیون به شما در عیب یابی و رفع آن کمک کند. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید مقاله در مورد عیب یابی پنل تلویزیون را مطالعه کنید.

چه زمانی به تعمیر فلت تلویزیون نیاز است؟

مشکلاتی که با تعمیر فلت تلویزیون رفع می‌شوند بسیار محدودند چرا که فلت تلویزیون بسیار حساس است.

از جمله خراش روی سطح صفحه نمایش را می‌توان با استفاده از روش‌هایی در خانه برطرف کرد. ابتدا سطح اسکرین تلویزیون را با دستمال میکروفایبر (همان دستمال‌هایی که برای پاک کردن شیشه عینک استفاده می‌شوند) تمیز کنید. راه ساده در این مرحله اینست که یک تکه پنبه آغشته به وازلین را روی خش‌ها بکشید. راه اصولی تر اینست یک پکیج خش‌گیری (scratch repair pack) خریداری کنید و طبق دستورالعمل ذکر شده روی آن عمل کنید.

اگر خش‌های عمیقی روی فلت تلویزیون ایجاد شده است، بهترین کار اینست که گارانتی دستگاه را چک کرده و در صورت وجود مهلت، از گارانتی تعویض تلویزیون استفاده کنید.

کی باید تعویض فلت تلویزیون انجام شود؟

اگر به صفحه نمایش تلویزیون ضربه‌ای وارد شود و یا جسم نوک تیز به مانیتور تلویزیون آسیب برساند، هیچ راهی جز تعویض فلت تلویزیون وجود ندارد. اکثر افراد با توجه به قیمت بالای فلت یا کمبود واردات انواع مختلف آن تصمیم می‌گیرند تا یک تلویزیون جدید خریداری کنند.

باز هم تأکید می‌کنیم که قبل از هر گونه تصمیمی حتماً نظر یک تعمیرکار تلویزیون را جویا شوید تا بتوانید حداکثر صرفه‌جویی در هزینه‌ها را داشته باشید.

2 دیدگاه دربارهٔ «فلت تلویزیون سامسونگ»

  1. غلامرضا قاسمی

    سلام من یک تلویزیون سامسونگ ۶۵اینچau۷۰۰۰خریدم روی صفحه نمایش خطهای سیاه شکل به صورت افقی وعمودی دیده می شود آیا این خطوط مربوط به فلت می باشد و فلت مربوطه آیا تعمیر می شود یا باید عوض شود ممنون

  2. سلام وعرض ادب خداوکیلی اگه فلت ال جی ۳۲اینچ وکانکتورش روموجود داریدبرام بفرستید یه ال سیدی ازمشری بودکه فلتش درمغازه گمشده وضامن مشکی رنگ نگهدارنده فلت (کانکتور) هم افتاده وداره ‌ درست میشه برام ۰۹۱۳۷۲۶۸۵۶۵

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × سه =