نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ 145، طبقه 5، واحد 18- مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ- تماس: 66097851 (7 خط), 66030825-021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آموزش استفاده حرفه‌ ای از فوکوس خودکار دوربین ‌های سامسونگ

یکی از قابلیت های جذاب دوربین های سامسونگ، فوکوس خودکار است که می توان از آن به عنوان یکی از ترفندهای عکاسی حرفه ای استفاده کرد. این قابلیت، دوربین sony را به یک دستگاه حرفه ای برای عکاسی و فیلم برداری تبدیل کرده است که کاربران استقبال زیادی از آن کرده اند. در واقع سامسونگ جزو اولین سازندگانی بود که پیکسل‌های فوکوس خودکار تشخیص فاز را در حسگر اصلی تصویربرداری دوربین ‌هایش جای داد.

به این ترتیب، فوکوس دوربین های این برند بسیار دقیق است و امکان ثبت تصاویری فوق العاده را به کاربران می دهد. اما چطور باید از این قابلیت، بهترین استفاده را کرد؟ در ادامه نحوه استفاده حرفه ای از فوکوس خودکار دوربین ‌های سامسونگ را به شما همراهان گرامی آموزش می دهیم.

فوکوس خودکار دوربین ‌های سامسونگ و نحوه استفاده از آن

فوکوس های دقیق دوربین های سامسونگ بسیار معروف هستند و به عنوان جزء جدانشدنی این محصولات شناخته شده اند. به موجب این قابلیت، نقطه‌های گسترده ویژه‌ی فوکوس و الگوریتم‌ های هوشمند تشخیص منظره در دوربین هایی همچون آلفا a7 ،a6000 و a9 به وجود آمدند که باعث ردیابی موضوع دقیق و قدرتمند می شوند.

این قابلیت ها در هریک از موقعیت های عکاسی سریع ورزشی،اکشن، پرتره و … به شکل متفاوت کارایی دارند. در ادامه برخی از مهم ترین موقعیت های استفاده از فوکوس خودکار دوربین ‌های سامسونگ را بررسی می کنیم تا بدانید که در هر موقعیت، باید چگونه از این قابلیت استفاده کنید.

صحنه‌های ورزشی و اکشن

بسیاری از دوربین های سامسونگ، برخلاف دوربین‌ های DSLR، بدون آینه هستند. یعنی دیگر آینه ‌ای سر راه سنسور وجود ندارد و به همین دلیل هم میلیون‌ها اطلاعات نقطه‌ ای از سنسور تصویر این دوربین‌ها  به‌ طور لحظه ‌ای در اختیار سیستم‌ های فوکوس خودکار و سنجش نور قرار می گیرد. بنابراین اشیا به سرعت و در سطح بالا تشخیص داده شده و ردیابی می شوند. بهترین پیشنهاد برای استفاده از فوکوس خودکار دوربین ‌های sony در حالت اکشن و عکاسی ورزشی، ترتیب زیر است:

مود فوکوس: AF-C

محدوده‌ی فوکوس: Lock-on AF: Flexible Spot M

نقاط فوکوس دوربین سامسونگ a9 auto focus points

شما باید فریم را طوری جابجا کنید که نقطه فوکوس خودکار، روی سوژه قرار بگیرد و بعد، دکمه شاتر را تا نیمه فشار دهید. پس از تغییر فریم به صورت دلخواه، دوربین به ردیابی سوژه ادامه می‌ دهد و آن را در فوکوس نگه میدارد.

عکاسی پرتره

عکاس های حرفه ای پرتره هم می توانند از فوکوس خودکار دوربین ‌های سامسونگ استفاده کنند. این افراد، نتایج فوق العاده ای از فوکوس خودکار چشم می گیرند. اگر عکاسی پرتره می کنید، حالت فوکوس چشم را فعال کنید تا دوربین سامسونگ حتی در سرعت فریم بالا به ردیابی و فوکوس روی چشم موضوع ادامه داده و به شما امکان ثبت بهترین حالت چهره را بدهد.

مود فوکوس: AF-C

محدوده‌ی فوکوس: Flexible Spot M or L

تخصیص دکمه: دکمه AF-ON را به فوکوس خودکار چشم (Eye AF) اختصاص دهید

محدوده فوکوس دوربین را روی شخص مورد نظرتان قرار دهید و فوکوس چشم را فعال کنید. برای تعویض سوژه هم کافی است دکمه‌ فوکوس چشم را رها کرده و ضمن انتخاب شخص جدید، مجددا این گزینه را فعال نمایید.

سفر و عکاسی عمومی

اگر می خواهید برای عکاسی غیر حرفه ای و معمولی از فوکوس خودکار دوربین ‌های سامسونگ استفاده کنید، بهتر است تنظیمات زیر را اعمال کنید:

مود فوکوس: AF-S

محدوده‌ی فوکوس: Wide (اولویت چهره در AF روشن)

در این حالت بهتر است اجازه دهید دوربین خودش موضوع فوکوس را انتخاب کند.

عکاسی طبیعت

فوکوس خودکار دوربین ‌های سامسونگ در عکاسی طبیعت هم کاربرد دارد. برای این منظور، تنظیمات زیر را انجام دهید:

مود فوکوس: DMF

محدوده‌ی فوکوس: Flexible Spot M or L

تخصیص دکمه: دکمه‌ای را برای ذره‌بین فوکوس اختصاص دهید

پس از انتخاب منظره یاب، نقطه فوکوس را روی قسمتی از آنکه می ‌خواهید فوکوس شود، قرار دهید. برای زوم‌ کردن در قسمت مورد نظر هم می توانید از ذره ‌بین فوکوس استفاده کنید. دکمه شاتر را تا نیمه فشار دهید تا فوکوس انجام شود.

ویدئو

حتی در حالا تصویربرداری هم می توانید برای ثبت فیلم های با کیفیت تر از فوکوس خودکار دوربین ‌های سامسونگ استفاده کنید. برای رسیدن به این هدف، کافی است تنظیمات زیر را اعمال کنید:

مود فوکوس: AF-C

محدوده‌ی فوکوس: Wide (اولویت چهره در AF روشن)

Center Lock-on AF  : روشن

دوربین sony به شکل خودکار می تواند روی چهره ها و اشیای نزدیک فوکوس کند. اگر Center Lock-on AF روشن باشد، کافی است روی صفحه ‌نمایش لمسی ضربه بزنید تا انتخاب کنید که دوربین کدام هدف را ردیابی کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − 6 =