نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ 145، طبقه 5، واحد 18- مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ- تماس: 66097851 (7 خط), 66030825-021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

راهکارهای رفع مشکلات راه اندازی گوشی

درباره مشکلات راه اندازی گوشی چه می دانید؟ همه ما آن را شنیده ایم: “آیا سعی کرده اید آن را خاموش و دوباره روشن کنید؟” این اولین قدم در هنگام عیب یابی هر گونه مشکل فنی است – حتی باعث می شود گوشی شما عملکرد بهتری داشته باشد در صورتی که هیچ مشکلی وجود ندارد. اما چرا؟

همه چیز درباره RAM

وقتی نوبت به حل مشکلات عملکردی می رسد (یا فقط باعث می شود تلفن شما سریعتر احساس شود)، واقعاً به یک چیز خلاصه می شود: استفاده از RAM. در اکثر سیستم عامل های مدرن، هنگام استفاده از برنامه ها، RAM را پر می کنند. هرچه برنامه های بیشتری را باز کنید، RAM آنها بیشتر مصرف می شود. این فقط چگونه کار می کند

غیر فعال سازی برنامه ها

اما وقتی برنامه ها را می بندید – یا آنها به صورت دستی از حافظه حذف می شوند – به طور کامل بسته نمی شوند. در واقع بقایای برنامه ها باقی می مانند و RAM را بیهوده پر نگه می دارند و فضای کمتر و کمتری برای برنامه های جدید باقی می ماند.

در حال حاضر، سیستم عامل هنوز هم چیزها را جابجا می کند تا فضای لازم برای بارگذاری برنامه های جدید در RAM وجود داشته باشد، اما آنجاست که اوضاع کمی کند می شود – نه تنها باید برنامه را بارگیری کرد، بلکه همه چیز باید مختل شود در RAM وجود دارد تا فضایی برای بارگذاری برنامه های جدید ایجاد شود.

مشکلات راه اندازی گوشی

سیستم عامل، راهکار رفع مشکلات راه اندازی گوشی

ممکن است قبلاً عبارت “RAM رایگان هدر رفته RAM است” را شنیده باشید، و در بیشتر موارد، این درست است. همه سیستم عامل های مبتنی بر یونیکس-برای مثال اندروید، با RAM کامل بسیار خوب هستند. ویندوز روی دسکتاپ وقتی کمی RAM وجود دارد بهتر کار می کند، اما واقعاً نباید نگران آن باشید. اساساً RAM می تواند بدون هیچ مشکلی دائماً پر بماند.

با این حال، جایی که شروع به کند شدن می کنید، با “سازمان” RAM است. وقتی چیزها به داخل و خارج از RAM منتقل می شوند، به نوعی پراکنده می شوند – قطعات کد از یک نرم افزار مشابه را می توان در سراسر RAM یافت. خبر خوب این است که سرعت خواندن/نوشتن RAM بسیار سریع است، بنابراین جستجو و جمع آوری طولانی نمی شود.

 راه اندازی مجدد گوشی چگونه کمک می کند؟

در واقع بسیار ساده است: هنگامی که تلفن خود را راه اندازی مجدد می کنید، همه چیزهایی که در RAM هستند پاک می شوند. تمام قطعات برنامه های قبلی اجرا شده پاک می شوند و همه برنامه های باز شده در حال حاضر کشته می شوند.

هنگامی که تلفن راه اندازی مجدد می شود، RAM اساساً “تمیز” می شود، بنابراین شما با یک صفحه جدید شروع می کنید.

و با این اوضاع سریعتر می شود. برنامه ها سریعتر بارگیری و راه اندازی می شوند. می توانید سریعتر بین برنامه های در حال اجرا جابجا شوید. و برای مدتی – روزها، شاید حتی هفته ها – باقی بماند. من کسی را نمی شناسم که تلفن خود را اغلب راه اندازی مجدد کند، بنابراین کاری نیست که باید انجام شود.

مدیریت حافظه، راهکار رفع مشکلات گوشی

برخی از سیستم عامل ها در مدیریت حافظه بهتر از سیستم های دیگر هستند، بنابراین این فقط مورد توجه است. پس از راه اندازی مجدد، همیشه متوجه بهبود چشمگیر عملکرد نمی شوید.

اما این فقط عملکرد سیستم عامل را افزایش نمی دهد بلکه مشکلات رایج برنامه را نیز به دلایل مشابه برطرف می کند. بنابراین، اگر با یک برنامه خاص مشکل دارید و بدون رفع مشکل آن را بسته/مجدداً باز می کنید، راه اندازی مجدد ممکن است راه حل باشد.

چرا؟ زیرا حتی زمانی که یک برنامه را با انگشت خود بکشید، بخش هایی از آن هنوز در RAM باقی می ماند. راه اندازی مجدد آن قسمت ها را پاکسازی می کند، بنابراین دفعه بعد شروع به تمیز کردن می کند. این همیشه مشکل را برطرف نمی کند، اما گاهی اوقات برطرف می شود. و همیشه ارزش یکبار شلیک را دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + 15 =