نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ 145، طبقه 5، واحد 18- مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ- تماس: 66097851 (7 خط), 66030825-021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

در بیشتر موارد، ساختار اصلی بیشتر جاروبرقی سامسونگ اساساً یکسان است و عیب یابی عیب های رایج جاروبرقی سامسونگ می تواند نسبتاً ساده باشد. در حالی که عمل عیب یابی جاروبرقی سامسونگ می تواند نسبتاً ساده باشد، ممکن است توصیه شود در صورت خرابی هر یک از اجزای جدایی ناپذیر از متخصص کمک بگیرید. هنگام انجام تعمیرات خانه، ایمنی همیشه یک مسئله کلیدی است و اگر تجهیزات حفاظتی لازم را ندارید، خدمات یک مهندس خدمات آموزش دیده ممکن است گزینه بهتری باشد. با این حال، این مقاله می تواند به شما کمک کند تا برخی از دلایل واضح تر خرابی های رایج جاروبرقی سامسونگ را درک کنید.

جاروبرقی سامسونگ

فاقد مکش جاروبرقی سامسونگ

به طور معمول، علل ناتوانی جاروبرقی سامسونگ در از بین بردن کثیفی می تواند به چندین موضوع اساسی مرتبط باشد و به راحتی با آنها مقابله شود.

گرفتگی فیلتر هوا می تواند باعث عدم مکش شود. این قسمت را می توان به راحتی جدا کرد، بررسی کرد و به طور کامل تمیز کرد. اگر آسیب قابل توجهی به فیلتر وارد شد، باید آن را تعویض کرد. همچنین باید فیلتر اگزوز را بررسی کنید تا مطمئن شوید مسدود، پاره یا آسیب فیزیکی دیگری ندارد.

عدم مکش نیز ممکن است نشان دهنده مسدود شدن شیلنگ خلاء باشد. ممکن است شلنگ پس از جدا شدن از دستگاه به صورت فیزیکی بازرسی شود. شلنگ را به طور کامل بیرون بیاورید و تا حد امکان صاف نگه دارید. با کمک یک چراغ قوه قدرتمند، نور را از طریق لوله بتابانید. اگر نور نمی تواند از آن عبور کند، به طور کلی وجود باقی مانده خاک جامد در شیلنگ را نشان می دهد. می توانید از یک ابزار تمیز کننده دسته بلند استفاده کنید تا شلنگ را از هرگونه انسداد پاک کنید.

اگر جاروبرقی سامسونگ مکش نداشته باشد و نتواند گرد و غبار را پاک کند، ممکن است چرخ دمنده مشکل داشته باشد. در موارد خاص، این چرخ ممکن است توسط خاک مسدود شود یا ممکن است چیزی به آن فشار داده شود. می توانید سعی کنید چرخ را به صورت دستی بچرخانید تا وجود موانع را بررسی کنید.

این همچنین می تواند نشان دهنده ایراد در مجموعه جام گرد و غبار باشد. برای اینکه نیروی مکش کافی ایجاد شود، فنجان گرد و غبار باید محکم قرار گیرد. اگر شل شده باشد یا ترک داشته باشد، دستگاه نمی تواند نیروی تمیزکننده مناسبی ایجاد کند. در صورت بروز هرگونه ترک یا شکستگی، این قطعه باید تعویض شود.

شکستگی تسمه جاروبرقی سامسونگ

اغلب اوقات، زمانی که ذرات کثیفی جامد مانند پرز، رشته یا مو به دام می‌افتند، کمربند تمیزکننده ممکن است پاره شود. این می تواند بر رول برس تأثیر بگذارد و باعث محدود شدن حرکت آن شود. این باعث افزایش اصطکاک و فشار روی تسمه می شود. رول برس را از بین ببرید و اشیایی را که ممکن است در یاتاقان ها گیر کرده باشد تمیز کنید. این باید رول قلم مو را قادر سازد تا بدون مشکل بچرخد.

به طور کلی، هر گونه مشکل در مجموعه رول برس، از جمله بلبرینگ، می تواند تأثیر مستقیمی بر تسمه جاروبرقی سامسونگ داشته باشد. هر نوع انسداد در این قسمت ها، فشار بیش از حد به تسمه وارد می کند و می تواند منجر به ساییدگی و پارگی شود. اگر این مشکل اصلاح نشود، تسمه در نهایت می‌شکند.

هنگام بررسی این قطعات، همچنین لازم است که مطمئن شوید که پوشش رول برس در تماس مستقیم با تسمه نیست.

نچرخیدن برس جاروبرقی سامسونگ

در بیشتر موارد، برس جاروبرقی سامسونگ به دلیل مشکلات مربوط به تسمه های استفاده شده در ساخت دستگاه نمی چرخد. اگر هر یک از این تسمه ها بیش از حد کشیده، شکسته یا ناهماهنگ باشند، برس تمیزکننده نمی تواند بچرخد.

لازم است تسمه محرک و تسمه دندانه دار را بررسی کنید تا مطمئن شوید که هر دو سالم هستند. اگر هر یک از آنها خراب است، باید تعویض شوند.

این نوع شرایط ممکن است به دلیل گیر کردن رول برس نیز ایجاد شود. در این حالت، رول برس قبل از تعویض باید بیرون کشیده و به درستی تمیز شود. همچنین به مجموعه رول برس و یاتاقان ها توجه کنید تا مطمئن شوید که هیچ جسم خارجی در اینجا گیر نکرده است. اگر مجموعه ترک خورده یا شکسته است، باید تعویض شود.

خرابی موتور جاروبرقی سامسونگ

اگر به نظر می رسد جاروبرقی سامسونگ شما مرده است، می تواند نشان دهنده این باشد که مشکلی در فلکس اصلی وجود دارد. همچنین لازم است قبل از اینکه توجه خود را به خود دستگاه معطوف کنید، فیوز اصلی دوشاخه را بررسی کنید. سوئیچ ممکن است با یک کنترل کننده تداوم یا اهم متر بررسی شود تا اطمینان حاصل شود که برق به جاروبرقی سامسونگ تامین می شود.

احتمال دیگر این است که برد کنترل الکترونیکی (PCB) دستگاه سوخته باشد. در مواردی که چراغ پاور روی پاک کننده نمایش داده می شود اما موتور درگیر نمی شود، احتمال سوختن فیوز حرارتی وجود دارد. با این کار منبع تغذیه موتور قطع می شود.

در بدترین موارد، این نشان دهنده خرابی در موتور درایو است. به طور معمول، این اتفاق زمانی رخ می دهد که موتور دچار گرمای بیش از حد شده و متعاقباً می سوزد. پاک کننده را از پریز برق آن جدا کنید و سعی کنید شفت موتور را به صورت دستی بچرخانید تا انسداد را بررسی کنید. اگر موتور بدون مشکل بچرخد، اما درگیر نشود، باید تعویض شود.

سر و صدا جاروبرقی سامسونگ به طور غیرعادی

در بیشتر موارد، صداهای جاروبرقی سامسونگ تمایل دارند از محل موتور محرک خارج شوند. این زمانی ایجاد می شود که کثیفی وارد قسمت موتور شده و باعث انسداد می شود. اغلب اوقات، این ممکن است منجر به خراب شدن فن موتور و صدا در حین کار با پاک کننده شود. فن های شکسته باید تعویض شوند.

اگر به نظر می رسد سر و صدا از برس جاروبرقی سامسونگ نشات می گیرد، می تواند نشانه شکستگی غلتک برس باشد. در این صورت مجموعه کامل غلتکی برس باید تعویض شود. در موارد نادرتر، ممکن است در نقطه ای که برس به بدنه جاروبرقی سامسونگ متصل می شود، شکستگی یا فرسایش ایجاد شود. این می تواند نشان دهنده یک مشکل ترمینال باشد که در آن خود دستگاه باید جایگزین شود.

سنگین بودن جاروبرقی سامسونگ

جاروبرقی سامسونگ که فشار دادن آن دشوار است ممکن است به سادگی تحت تأثیر تجمع کثیفی روی صفحه پایه قرار گیرد. صفحه پایه ممکن است با کمک هر نوع پولیش مبلمان با کیفیت خوب تمیز شود تا حرکت صاف روی فرش و موکت تضمین شود.

در موارد جدی تر، زمانی که تسمه محرک به درستی تراز نشده باشد و ممکن است نیاز به تعویض داشته باشد، ممکن است این اتفاق بیفتد.

پیشنهاد مطالعه: مشکلات رایج جاروبرقی سامسونگ (بخش اول)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − 1 =