نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ 145، طبقه 5، واحد 18- مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ- تماس: 66097851 (7 خط), 66030825-021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

صفحه نمایش لپ تاپ . درست مانند تلویزیون ها، نمایشگر لپ تاپ سامسونگ نیز پس از چند سال شروع به سوسو زدن می کند. گاهی اوقات ممکن است متوجه خالی شدن صفحه نمایش حتی زمانی که لپ تاپ سامسونگ روشن است نیز باشید. از طرف دیگر، ممکن است برخی از خطوط سفید روی صفحه نمایش پیدا کنید.

صفحه نمایش لپ تاپ

علت روشن نشدن صفحه نمایش لپ تاپ

این لزوما به این معنی نیست که مشکلی در مادربرد وجود دارد. اگر لپ تاپ سامسونگ شما هر چند دقیقه یکبار خاموش می شود و روشن نمی شود، احتمال خرابی آداپتور برق متناوب زیاد است. در صورت نیاز می‌توانید از یک متخصص برای تأیید و تعویض آداپتور برق متناوب کمک بگیرید. همچنین احتمال خرابی جک برق DC وجود دارد. کانکتور DC (یا دوشاخه DC) یک کانکتور الکتریکی است که برق ثابت دستگاه را تامین می کند.

اگر جک DC شکسته است، می توانید زاویه دوشاخه را در جک آن تنظیم کنید. اگر می بینید که برخی از چراغ ها روشن می شوند اما دستگاه هنوز بوت نمی شود، وقت آن رسیده است که جک DC را تعویض کنید. اگر این کمکی نمی کند، نشانه روشنی از یک مشکل مرتبط با مادربرد است. می توانید مادربرد را تعمیر کنید یا توسط مرکز خدمات برند تعویض کنید. تعمیر مادربرد ممکن است تا ۱۰۰۰۰ روپیه برای شما هزینه داشته باشد، در حالی که هزینه تعویض مادربرد می تواند تا ۲۵۰۰۰ روپیه باشد.

خطوط عمودی رنگی روی صفحه نمایش

اگر تا به حال متوجه خطوط عمودی چند رنگ یا تک رنگ روی صفحه نمایش لپ تاپ سامسونگ خود شدید، ممکن است ناشی از خرابی سخت افزاری یا به دلیل آسیب دیدن صفحه نمایش باشد. برای اینکه خودتان آن را برطرف کنید، ابتدا لپ تاپ سامسونگ خود را از برق بکشید، دکمه پاور را برای ۳۰ ثانیه نگه دارید و لپ تاپ سامسونگ را مجددا راه اندازی کنید.

اگر همچنان خطوط رنگی را مشاهده کردید، احتمالاً مشکل از صفحه LCD است که باید از مرکز خدمات برند تعویض شود. برای اطمینان از مشکل صفحه LCD، سعی کنید لپ تاپ سامسونگ خود را به مانیتور دیگری متصل کنید و ببینید آیا مشکل همچنان وجود دارد یا خیر. اگر اینطور باشد، مطمئناً مشکل در پنل LCD است.

نمایشگر خالی و صفحه نمایش لپ تاپ

روشن کردن لپ‌تاپ سامسونگ وقتی چشمک زدن چراغ‌ها را می‌بینید و صدای فن را می‌شنوید، اما اگر صفحه لپ‌تاپ سامسونگ خالی است و چیزی نمایش نمی‌دهد، باز هم نشانه‌ای از معیوب بودن مادربرد است. اولین کاری که باید انجام دهید این است که تمام داده ها را به درایو دیگری منتقل کنید تا مطمئن شوید اطلاعات شما ایمن هستند.

قبل از اینکه مادربرد را تعمیر یا تعویض کنید، می توانید یک هارد ریست (که به عنوان تنظیم مجدد کارخانه نیز شناخته می شود) انجام دهید، که بیشتر می تواند به حل مشکل صفحه نمایش خالی کمک کند.

برای ریست کردن سخت لپ تاپ سامسونگ

  1. لپ تاپ سامسونگ خود را خاموش کرده و آن را از پریز برق جدا کنید.
  2. تمام دستگاه های متصل مانند دستگاه های USB و چاپگرها را جدا کنید. همچنین آداپتور برق متناوب را از لپ تاپ سامسونگ جدا کنید
  3. باتری را از محفظه باتری خارج کنید
  4. با قطع باتری و سیم برق، دکمه پاور را حدود ۲۰ ثانیه فشار دهید و نگه دارید تا شارژ خازن ها تخلیه شود.
  5. اکنون باتری را دوباره در محفظه باتری قرار دهید و آداپتور برق متناوب را دوباره به لپ تاپ سامسونگ وصل کنید اما هیچ دستگاه دیگری را وصل نکنید.
  6. دکمه پاور را فشار دهید تا لپ تاپ سامسونگ روشن شود و متوجه می شوید که لپ تاپ سامسونگ به طور معمول روشن می شود یا منوی راه اندازی باز می شود.
  7. اگر منوی راه‌اندازی باز شد، از کلیدهای جهت‌نما برای انتخاب Start Windows Normally استفاده کنید و سپس «Enter» را فشار دهید.

صفحه نمایش کم نور و صفحه نمایش لپ تاپ

ابتدا بررسی کنید که آیا سطح روشنایی لپ تاپ سامسونگ شما روی حداکثر تنظیم شده است یا خیر. اگر نمایشگر همچنان کم نور است، دستگاه را مجدداً راه اندازی کنید. این فقط می تواند یک خطای سیستم باشد که با راه اندازی مجدد دستگاه قابل حل است. همچنین بررسی کنید که آیا سیم آداپتور برق متناوب شل شده است و آن را محکم به پریز و لپ تاپ سامسونگ وصل کنید. اگر مشکل همچنان ادامه دارد، بیشتر به دلیل خرابی LCD است. در پشت LCD، یک برد اینورتر و یک لامپ نور پس زمینه وجود دارد که تصویر را کنترل می کند.

برد اینورتر ولتاژ پایین مورد استفاده لپ تاپ سامسونگ شما را به ولتاژ بالاتر مورد نیاز لامپ بلندی که صفحه LCD را روشن می کند تبدیل می کند. اگر برد یا لامپ اینورتر از کار بیفتد، با مشکل کم نور شدن صفحه نمایش مواجه خواهید شد. حتی اگر یکی از این دو جزء خراب شود، صفحه نمایش باید تعویض شود، مگر اینکه مرکز خدمات فقط با تعویض لامپ کمک کند.

ما به شما توصیه نمی‌کنیم خودتان آن را حل کنید، زیرا این مشکل پیچیده‌تر است و ممکن است به برد مدار و لامپ نور پس‌زمینه آسیب بزنید. بنابراین، بهتر است این کار را به یک متخصص بسپارید.

پیشنهاد مطالعه: ۵ مشکل رایج لپ تاپ سامسونگ

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − 16 =