دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

دلایل خرابی ماشین ظرفشویی

خرابی ماشین ظرفشویی. ماشین های ظرفشویی سامسونگ یکی از محبوب ترین مارک های موجود در بازار هستند. آنها شیک، مدرن و دارای ویژگی های مختلفی هستند که آنها را از سایر ماشین های ظرفشویی متمایز می کند. اکثر مردم در برخی مواقع با ماشین ظرفشویی خود دچار نوعی مشکل می شوند.

دلایل عدم کارکرد ماشین ظرفشویی سامسونگ

بنابراین، در اینجا ۱۰ مشکل رایج ماشین ظرفشویی سامسونگ و چگونگی رفع آنها ذکر شده است.

تمیز نشدن ظروف

تمیز نکردن ظرف ها توسط ماشین ظرفشویی سامسونگ یک مسئله رایج است. این مشکل به این دلیل بوجود می آید که چاقو، چنگال و قاشق به درستی روی نگهدارنده ظروف قرار نگرفته اند. راه حل بسیار ساده است، همانطور که در زیر ذکر شد.

  • اولین کاری که می خواهید انجام دهید این است که ماشین ظرفشویی را باز کنید و مطمئن شوید که ظروف مانع از تخلیه نمی شوند.
  • همچنین، بررسی کنید که آیا لیوان یا فنجانی روی هم چیده شده است یا خیر. این امر همچنین می تواند مانع جریان آب شود.
  • ماشین ظرفشویی خود را خالی کرده و با مخلوطی از سرکه و آب بشویید تا باقی مانده رسوب شده در دستگاه شما پاک شود.

ماشین تخلیه نمی شود

طراحی ماشین ظرفشویی سامسونگ از تخلیه آب جلوگیری می کند و می تواند باعث باقی ماندن آب در کف شود، که در نهایت منجر به رشد قالب یا نشت آب می شود. به دلیل این مشکل، سامسونگ فراخوان داوطلبانه برخی از مدل های ماشین ظرفشویی را صادر کرده است.

دلیل عدم تخلیه ماشین ظرفشویی سامسونگ می تواند به دلیل گرفتگی فیلتر پمپ یا شیلنگ تخلیه باشد. شما باید یک چرخه را بدون ظروف داخل آن انجام دهید و سپس قسمت زیر ماشین لباسشویی را از نظر وجود هرگونه مانع بررسی کرده و سپس آن موانع را برطرف کنید.

بنابراین، با دنبال کردن این مراحل، می توانید ماشین ظرفشویی سامسونگ خود را تعمیر کرده و از آب آشپزخانه خود با آب کثیف جلوگیری کنید.

پر نشدن ماشین ظرفشویی سامسونگ با آب

سامسونگ پیشرو در تولید ماشین های ظرفشویی است. این یک مارک معروف است که لوازم خانگی با کیفیت بالا تولید می کند. با این حال، یکی از مسائلی که ممکن است صاحبان آن با آن روبرو شوند این است که ماشین ظرفشویی خود را با آب پر نمی کند یا اینکه زمان زیادی طول می کشد تا ظروف خشک شوند.

این مسئله رایج می تواند به دلایل مختلفی رخ دهد.

  • یکی از علل احتمالی، شیر آب است که ممکن است به درستی باز یا قرار نگیرد. بنابراین، آب نمی تواند به صفحه ورودی برسد و با آب پر شود.
  • یکی دیگر از دلایل احتمالی می تواند این باشد که صفحه ورودی ممکن است مسدود شده و مانع از رسیدن آب به آن و پر شدن آن در داخل دستگاه شود.
  • علت دیگر می تواند نشتی در خطی باشد که آب را به ماشین ظرفشویی می رساند یا در خارج از ماشین ظرفشویی نشت می کند.
  • اما، اگر مشکلات مستمری را تجربه می کنید، حتماً با یک تکنسین تماس بگیرید تا بتواند دستگاه شما را برای شما تشخیص دهد.

صفحه لمسی ظرفشویی کار نمی کند

صفحه لمسی بخش مهمی از ماشین ظرفشویی است. این مکانی است که اکثر عملکردهای اساسی مانند چرخه شستشو و گزینه های شستشو را کنترل می کنید.

صفحه لمسی سامسونگ دارای یک صفحه نمایش است که همه گزینه های شستشو را به شما نشان می دهد. همچنین زمان باقی مانده در هر چرخه را نمایش می دهد.

اگر با مشکلی در صفحه نمایش روبرو هستید یا صفحه لمسی کار نمی کند، به این معنی است که صفحه نمایش خراب است. بنابراین، در این سناریو، باید با مرکز خدمات سامسونگ تماس بگیرید تا مشکل برطرف شود.

 ماشین  راه اندازی نمی شود

این یک راهنمای عیب یابی ماشین ظرفشویی سامسونگ است که روشن نمی شود. با بررسی اینکه آیا یکی از مشکلات زیر باعث ایجاد مشکل شده است، شروع کنید:

  • سیم برق را از ماشین ظرفشویی جدا کرده یا جدا کرده اید.
  • منبع آب ماشین ظرفشویی شما خاموش است.
  • ممکن است اخیراً قطع برق یا طوفان در این منطقه رخ داده باشد.
  • ممکن است بعد از استفاده در را باز گذاشته باشید.
  • قطع کننده مدار ماشین ظرفشویی ممکن است خراب شده باشد و باید دوباره تنظیم شود.
  • پریز برق که ماشین ظرفشویی خود را به آن متصل می کنید ممکن است نیاز به بررسی داشته باشد.

 

خرابی ماشین ظرفشویی

 خشک نشدن ظرف ها

این یکی دیگر از مشکلات رایج ماشین ظرفشویی سامسونگ است که این روزها بسیاری از مردم با آن روبرو هستند. راه هایی برای رفع آن وجود دارد. یکی از ساده ترین و سریع ترین راه ها این است که آن را روی محیط خشک کن هوا قرار دهید، که ظرف های شما را در یک یا دو ساعت خشک می کند.

دلایل زیادی وجود دارد که چرا ماشین ظرفشویی شما ظروف شما را خشک نمی کند. از چیزی به سادگی اجرای آن بر روی چرخه اشتباه گرفته تا چیزی پیچیده تر مانند یک عنصر گرمایش معیوب، دلایل مختلفی می تواند برای این مشکل وجود داشته باشد.

یکی از اولین مواردی که باید بررسی کنید این است که آیا به صورت دستی چرخه شستشو را انتخاب کرده اید که شامل خشک شدن نمی شود (مانند “شستشوی سریع” یا “شستشوی سبک”). اگر دارید، سعی کنید بدون شستشو به “شستشوی معمولی” بروید تا روند شستشو سریعتر شود.

دکمه ها کار نمی کند

اگر متوجه شدید که دکمه های ماشین ظرفشویی سامسونگ شما دیگر کار نکرده اند، نگران نباشید! یک راه حل آسان برای این مشکل وجود دارد.

ماشین ظرفشویی سامسونگ دارای ویژگی ای به نام دکمه Half Load Option است که به شما امکان می دهد با کارکردن ماشین لباسشویی با نصف حجم بار، از آب و انرژی کمتری استفاده کنید.

اگر دکمه ها به طور تصادفی بیش از حد سخت یا با فشار زیاد فشار داده شوند، یا فقط کثیف شده باشند، ممکن است کار نکنند. هنگامی که دکمه ها کثیف می شوند، روی حساسیت آنها تأثیر می گذارد و می تواند باعث توقف کار آنها شود.

برای حل این مشکل، کافی است یک پنبه آغشته به الکل بردارید و هر دکمه را به آرامی جداگانه تمیز کنید. پس از تمیز کردن هر دکمه، آن را با فشار دادن محکم بر روی آن آزمایش کنید تا مطمئن شوید که دکمه ها بدون هیچ مشکلی دوباره کار می کنند.

 روشن و خاموش کردن ماشین ظرفشویی سامسونگ

بنابراین، اولین راه حل ممکن تغییر تنظیمات قدرت ماشین ظرفشویی است. به سادگی آن را از منبع تغذیه خود جدا کرده و دوباره وصل کنید. بعد از آن ماشین ظرفشویی باید روشن شود.

راه حل دیگر تغییر اتصالات موتور است. این کار باید توسط یک متخصص انجام شود. نیاز به جدا کردن صفحه کنترل ماشین ظرفشویی و کار با سیم های فشار قوی دارد.

سومین راه حل ممکن تعویض یا تعمیر یکی از بردهای مدار است. این مشکل ممکن است مربوط به خرابی ترموستات یا خرابی سوئیچ رله (به طور خاص، سوئیچ رله K1) باشد.

ظرفشویی خاموش نمی شود

ماشین های ظرفشویی سامسونگ طوری طراحی شده اند که پس از اتمام چرخه شستشو به طور خودکار خاموش می شوند. گاهی اوقات ممکن است حتی بعد از اتمام شستشو خاموش نشوند.

دلیل خاموش نشدن ماشین ظرفشویی معمولاً خرابی منبع تغذیه یا خرابی مجموعه قفل درب است.

برای برطرف کردن این مشکل، مطمئن شوید که آیا برق به ماشین ظرفشویی می رسد یا خیر و سپس بررسی کنید که آیا می تواند در چرخه های آن شنیده شود یا خیر.

همچنین، بررسی کنید که مونتاژ قفل درب اشتباه است یا خراب است. اگر بله، باید آن را از طریق مرکز خدمات سامسونگ یا هر شخص حرفه ای رفع کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + چهار =