نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ 145، طبقه 5، واحد 18- مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ- تماس: 66097851 (7 خط), 66030825-021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

در زیر مشکلات رایج و راه حل های عیب یابی مربوط به اکثر ماشین های لباسشویی سامسونگ را خواهید دید. بسیاری از مشکلات را می توان به راحتی با کمی دانش حل کرد، اما اگر مطمئن نیستید، همیشه باید یک مهندس واجد شرایط را برای تشخیص و تعمیر دستگاه خود به کار ببرید.

معرفی خرابی های رایج ماشین لباسشویی

در قفل است و باز نمی شود

این اتفاق معمولا زمانی اتفاق می افتد که در اواسط سیکل هستید. می توانید دکمه شروع/مکث را فشار دهید تا ماشین لباسشویی متوقف شود. اگر هنوز چرخه گرمایش را طی می کند، در باز نمی شود، اما باید چند لحظه بعد از آن جدا شود. اگر روش این کار نکرد، ممکن است مشکلی در قفل درب وجود داشته باشد که به یک مهندس نیاز دارد.

آب در حال تخلیه یا چرخش نیست

این اتفاق می تواند به دلایل مختلفی باشد. اول از همه، شیلنگ های تخلیه را بررسی کنید و مطمئن شوید که مسدود یا پیچ خورده نیستند. بررسی کنید که فیلتر با زباله مسدود نشده باشد. راهنمای خود را برای دستورالعمل های نحوه برداشتن و شستشوی آن زیر شیر آشپزخانه بررسی کنید. اگر مشکلی در محدودیت تخلیه وجود داشته باشد، ممکن است نیاز به یک مهندس داشته باشید.

نمی توان واشر را راه اندازی کرد

این اتفاق ممکن است به دلایل مختلفی رخ دهد. بررسی کنید که درب به درستی بسته شده باشد و ماشین لباسشویی شما به برق وصل باشد. مطمئن شوید که شیرهای آب باز هستند و دکمه شروع/مکث را فشار دهید. اگر مشکل از اینها نیست، ممکن است فیوز مشکل داشته باشد – در این صورت باید مدار شکن را ریست کنید. هر مشکل دیگری به یک مهندس واجد شرایط نیاز دارد.

آب وجود ندارد یا آب کافی نیست

این اتفاق می تواند به این دلیل باشد که شیرها باز نشده اند یا درب به درستی بسته نشده است. اگر پیچ خوردگی یا انسداد در شیلنگ های ورودی وجود داشته باشد، ممکن است مانع از ورود آب به داخل شود. صفحه فیلتر شیلنگ نیز ممکن است مسدود شود. اگر این کار نکرد، سعی کنید در را باز و بسته کنید و دوباره دکمه شروع/مکث را فشار دهید.

ماشین لباسشویی از کار افتاده است

برق را با وصل کردن سیم به پریز برق بررسی کنید. فیوز و قطع کننده مدار روی برد برق خود را نیز بررسی کنید. در را ببندید و باز کنید و دکمه شروع/مکث را فشار دهید. ممکن است قبل از اینکه ماشین لباسشویی شما شروع به چرخش کند، پس از پر شدن، مکثی وجود داشته باشد. همیشه باید فیلترها و شیلنگ ها را هر از گاهی چک کنید تا انسداد برطرف شود.

واشر با دمای نامناسب آب پر می شود

مطمئن شوید که هر دو شیر آب را کاملا باز کرده اید و دمای انتخابی شما درست است. همچنین مطمئن شوید که شیلنگ ها به درستی وصل شده اند. شما باید دمای شیر آب گرم خود را بررسی کنید و مطمئن شوید که نه خیلی گرم است و نه خیلی سرد. تمیز کردن صفحه های روی شیلنگ ها می تواند کمک کند اگر مانع از عبور آب شود.

آب در حال نشت است

این اتفاق می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. مطمئن شوید که درب به درستی بسته شده باشد و اتصالات شلنگ محکم باشد. همچنین بررسی کنید که شلنگ تخلیه در کجای سیستم زهکشی قرار می گیرد. بارگیری بیش از حد و استفاده از مواد شوینده نامناسب که باعث ایجاد کف می شود نیز می تواند منجر به نشتی شود.

در پایان چرخه شستشو، بار بسیار مرطوب است

قرار دادن شست‌وشو با سرعت چرخش زیاد یا بسیار زیاد به کاهش این اتفاق کمک می‌کند. بارهای کوچک معمولاً به خوبی تخلیه نمی شوند زیرا درام نامتعادل است و به درستی نمی چرخد.

کف بیش از حد وجود دارد

این مشکل زمانی اتفاق می‌افتد که از مواد شوینده اشتباه استفاده می‌کنید یا مقدار زیادی از آن را وارد می‌کنید. سعی کنید از شوینده‌ای که برای دستگاهتان توصیه می‌شود استفاده کنید.

ماده شوینده پس از چرخه شستشو در مخزن باقی می ماند

این اتفاق ممکن است به این دلیل باشد که فشار آب کافی برای شستشوی مواد شوینده وجود ندارد – که برای واشرهای نصب شده در آپارتمان های مرتفع معمول است. مواد شوینده قدیمی نیز ممکن است دستگاه پخش کننده را مسدود کند و ممکن است فقط نیاز به تمیز کردن داشته باشد.

واشر هنگام چرخش لرزان و پر سر و صدا است

بررسی کنید که واشر شما روی سطح صافی قرار داشته باشد و در غیر این صورت دستورالعمل‌های دستی خود را دنبال کنید تا تنظیم شود. اطمینان حاصل کنید که ماشین لباسشویی شما با اشیاء دیگر تماس نمی گیرد و بار متعادلی قرار داده اید.

مقالات مرتبط:

راهکار رفع صدای وزوز ماشین لباسشویی سامسونگ

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − شش =