دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آشنایی با مشکلات یخچال سامسونگ

مشکلات یخچال سامسونگ به چند دسته زیر تقسیم می شود:

  • خرابی یخ ساز
  • نشتی یخچال
  • خنک نکردن یخچال و فریزر
  • روشن شدن آلارم فیلتر تصفیه
  • داغ شدن شدید موتور
  • برفک زدن یخچال
  • صدای زیاد یخچال
  • روشن نشدن یخچال
  • اتومات نکردن یخچال

مشکل خرابی یخساز در یخچال سامسونگ

خرابی یخ ساز می تواند علت های متفاوتی داشته باشد. یکی از علت های آن می تواند قطع شدن ورودی آب باشد و یا فیلتر آن مسدود شده باشد. در برخی موارد فعال شدن قابلیت مکث باعث جلوگیری از کار کردن آن می شود و ممکن است خود یخ ساز خاموش باشد. از موارد دیگری که باعث خرابی یخ ساز می شوند می توانیم به خرابی شیر برقی یخ ساز، خرابی موتور یخ ساز، یخ زدن مسیر ورودی یخ ساز، خرابی سنسور و یا خرابی بورد الکتریکی یخچال فریزر اشاره کنیم.

مشکل نشتی یخچال سامسونگ

از علل رایج نشتی یخچال می توانیم به جمع شدن آب زیر جا میوه ای، آب دادن یخچال از فیلتر آب، آب دادن از زیر یخچال و آب ریختن زیر درب یخچال اشاره کنیم.

جمع شدن آب در زیر جا میوه ای یکی از رایج ترین و شایع ترین خرابی های یخچال فریزرها می باشد. زمانی که آب زیر جا میوه ای جمع می شود، قطعا یکی از قطعات سیستم دیفراست به مشکل برخورده است. همچنین خرابی المنت، خرابی ترموفیوز، گرفتن مسیر درین و یخ زدگی مسیر خروجی آب از علل دیگر جمع شدن آب زیر جا میوه ای هستند.

مشکل خنک نکردن یخچال و فریزر

از علل سرد نکردن یخچال سامسونگ می توانیم به کثیفی کویل های کندانسور و یا وجود مشکل در فن کندانسور، فن موتور حرارتی، رله استارت، ترموستات یخچال، پنل کنترل دما، خازن استارت، ترمیستور، کمپرسور و برد اصلی اشاره کنیم.

مشکل روشن شدن آلارم فیلتر تصفیه

برای ریست فیلتر ساید راه های زیادی وجود دارد که هر کدام می بایست به نحوی درست انجام شود. با روشن شدن فیلتر ساید می بایست برای تعویض آن اقدام کرد. زمانی که افراد یک یخچال ساید بای ساید را خریداری می کنند، فیلتر آن روشن شده و چراغ آن به مرور زمان تغییر رنگ می دهد. از آنجا که آب های مصرفی اغلب دارای املاح و مواد مختلف هستند با روشن شدن فیلتر ساید می توان تصفیه ی آب را انجام داد. این قابلیت به تازگی در انواع ساید بای ساید به وجود آمده است و نقش تصفیه ی آب را بر عهده دارد. هرچه از زمان روشن شدن فیلتر ساید بیشتر گذشته باشد، نیاز به ریست فیلتر ساید بای ساید افزایش می یابد.

مشکل داغ شدن شدید موتور یخچال سامسونگ

از عمده معایب یخچال سامسونگ می‌توان به داغ شدن موتور آن اشاره کرد، بسیاری از افراد با کمی داغ شدن موتور نگران خرابی آن می‌شوند در حالی که داغ شدن موتور تا دمای ۸۰ درجه هیچ مشکلی را برای یخچال شما به وجود نمی‌آورد. ولی با افزایش دما به بیشتر از ۸۰ درجه سانتی‌گراد باید سریعاً یخچال را از برق بکشید و آن را خاموش کنید و از یک تعمیرکار حرفه‌ای کمک بگیرید. البته در صورت بروز این مشکل در بیشتر مواقع انتظار می‌رود که موتور یخچال باید تعویض شود.

مشکل برفک زدن یخچال

برفک همان ذرات آب موجود در هواست که به دلیل ورود به اواپراتور از حالت گازی شکل به حالت جامد درآمده اند. برفک زدن یخچال فریزر می تواند نشانه ای از عملکرد نا مناسب یکی از قطعات داخلی این دستگاه باشد. به همین دلیل لازم است این مساله در اسرع وقت مورد بررسی قرار گرفته و برطرف گردد.

مشکل صدای زیاد یخچال

یکی دیگر از معایب یخچال سامسونگ که خانم‌های خانه دار را بسیار اذیت می‌کند و همواره فکر می‌کنند که مشکل بسیار حاد و غیر قابل حلی می‌باشد صدای بسیار زیاد یخچال سامسونگ است. اگر این چنین اتفاقی برایتان افتاد می‌توانید با چک کردن پایه‌های موتور یخچال سامسونگ و یا فن یخچال این مشکل را تا حدودی پیدا کنید و اقدام به تعمیر آن نمایید.

مشکل روشن نشدن یخچال

یکی از دلایل می‌تواند نبودن برق در پریز باشد. بنابراین هنگامی که یخچال سامسونگ روشن نشد در اولین اقدام وصل بودن پریز به برق را مشاهده کنید، دلیل دیگر این اتفاق ممکن است به مشکلات ترموستات یخچال مرتبط باشد. سومین مشکل نیز ممکن است مربوط به اورلود یخچال باشد که در صورت معیوب بودن باعث می‌شود تا یخچال روشن نشود و آخرین دلیل روشن نشدن یخچال نیز مربوط به موتور یخچال می‌باشد، موتور یخچال همان وظیفه‌ای را دارد که قلب برای انسان دارا است و در صورتی که به آن آسیبی برسد یخچال روشن نمی‌شود، بنابراین بعد از خرابی موتور حتماً باید به تعمیرکاران حرفه‌ای مراجعه کنید.

مشکل اتومات نکردن یخچال

بسته به مدل یخچال، عوامل متعددی وجود دارند که منجر به اتومات نکردن یخچال می شوند. برای مثال در یخچال های قدیمی نبستن درب جا یخی و جا گوشتی منجر به اتومات نکردن یا دیر اتومات کردن یخچال می شود. اتومات نکردن یخچال گاهی خود را با یخ زدن مواد غذایی نشان می دهد. گیر بودن لوله های ورودی نیز در اتومات نکردن یخچال موثر هستند. اگر یخچال سامسونگ شما یک نمونه از یخچال های جدید است و اتومات نمی کند، ممکن است برد دیجیتال یخچال معیوب شده باشد. معیوب بودن سنسور و معیوب بودن برد اصلی در این مشکل نیز دخالت دارند. مشکل در هر کدام از این بخش ها ریشه داشته باشد، باید پس از عیب یابی دقیق برطرف شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − 7 =