دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

رفع مشکل استفاده از پرینتر شبکه

پرسنل یک شرکت را در نظر بگیرید و پرینتر مرکزی یا همان پرینتر شبکه ای که باید به تمامی کارمندان، پرینت اسناد را ارائه دهد. انجام این کار با اتصال هر سیستم به چاپگر، از طریق وایرلس امکان پذیر می باشد.

مشکلات اتصال به پرینتر شبکه، از رایج ترین مشکلات کارمندان هر دفتری است که در کار و زمان کاری پرسنل، اختلال ایجاد می کند.

در صورتی که به دنبال راهی برای رفع مشکل پرینت گرفتن از طریق دستگاه شبکه هستید، مقاله ما را تا انتها دنبال نمایید.

اقداماتی که لازم است برای رفع مشکل اتصال به پرینت شبکه

اقداماتی که لازم است برای رفع مشکل اتصال به پرینت شبکه انجام دهید، شامل موارد زیر می شوند:

  1. در نخستین گام، لازم است به این مورد توجه داشته باشید که آیا در گذشته از خدمات پرینتر شبکه در سیستم خود بهره برده اید یا خیر. اگر اولین بار است که به عنوان کارمند می خواهید از پرینتر شرکتتان استفاده کنید، باید پرینتر را به شبکه سیستم اضافه کنید.
  2. ری استارت کردن رایانه، یکی از رایج ترین راه حل های موجود برای مشکلاتی همچون تایم اوت شبکه است.
  3. در مرحله بعدی از رفع مشکل پرینت گرفتن از پرینتر شبکه، به منوی استارت بروید و در قسمت سرچ، \\uwbprinters را جستجو کنید. سپس کلید Enter را فشار دهید.

سپس پنجره ای برایتان باز خواهد شد که فهرستی از پرینتر های شبکه را به شما نشان خواهد داد.

  1. اگر نتوانستید پنجره بالا را مشاهده کنید یا هنوز قادر به پرینت گرفتن از دستگاه خود نیستید، مطمئن شوید که رایانه شما به شبکه وصل شده است.

برای انجام این کار، مطمئن شوید که کابل اترنت که معمولا کابل زرد رنگی است اسیب ندیده است و در پورت دیوار قرار دارد و به رایانه وصل شده است. اگر این ها بر روی ویرالس تنظیم شده اند به اترنت تغییر دهید. بهتر است ببینید که پورت اترنت شما چراغ چشمک زنی دارد یا خیر.( معمولا زرد یا نارنجی) البته به خاطر داشته باشید که همه رایانه ها چنین چراغ هایی را ندارند.

مرورگر وب خود را باز کنید و ببینید می توانید به اینترنت وصل شوید یا خیر. اگر دسترسی به اینترنت دارید باید ببینید صفحه خانگی UWB قابل دسترس هست یا خیر. همچنین می توانید هر صفحه ای که در نظر داشتید را بررسی کنید و از اتصال اینترنت خود اطمینان حاصل نمایید.

فضای اشتراک/ درایو شبکه را باز کنید و ببینید به اشتراکات UWB دسترسی دارید یا خیر.

  1. اگر یکی از مراحل بالا را با موفقیت طی نکردید، ممکن است مشکلی در برقراری ارتباط با شبکه داشته باشید و باید قبل از به کارگیری منابع موجود در شبکه همچون پرینتر، این مشکل را برطرف نمایید.

  1. در مرحله ششم برای رفع مشکل پرینت گرفتن از پرینتر شبکه، ببینید سایر افراد یا رایانه هایی که در شبکه قرار دارند می توانند از طریق این رایانه پرینت بگیرند یا خیر. اگر سایر افراد نیز چنین مشکلی داشتند با ادمین و متخصص شبکه تماس بگیرید زیرا ممکن است خود پرینتر مشکلی داشته باشید.

  1. در این مرحله بهتر است دوباره پرینتر شبکه را اضافه کنید.

اگر هیچ کدام از مراحل بالا مشکل پرینت گرفتن از پرینتر شبکه را حل نکرد یا اینکه سوال دیگری داشتید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + چهار =