دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

مزایای استفاده از بلندگوهای سامسونگ

آیا با ویزگی های بلندگوهای سامسونگ آشنا هستید؟ ممکن است شما به این شکل به آنها فکر نکنید، اما هر اسپیکری که خریداری می کنید یک قطعه الکترونیکی است – یک مقاومت – درست مانند نوع راه راه کوچکی که روی تابلوهای مدار می چسبانید. مانند عموزاده های کوچکتر خود، آنها در اهم ارزیابی می شوند، اندازه گیری مقاومت آنها.

ویژگی های تقویت کننده بلندگوهای سامسونگ

استریو شما ممکن است با بلندگوهای سامسونگ ۲ اهم یا ۴ اهم یا امتیاز دیگر کار کند، اما باید بدانید که با تقویت کننده شما چه چیزی بهتر کار می کند.

مدار تقویت کننده

بلندگوهای سامسونگ که به استریو متصل می کنید بخشی از مدار تقویت کننده را تشکیل می دهند. موسیقی شما به عنوان یک سیگنال الکتریکی به بلندگوها می رود و به آمپر بر می گردد. سیم بلندگو به خودی خود مقداری مقاومت یا امپدانس به آن مدار می افزاید و بلندگوها مقدار بیشتری اضافه می کنند.

تقویت کننده استریو شما طوری طراحی شده است که با بلندگوهای سامسونگ یک امپدانس خاص یا در برخی موارد در محدوده امپدانس معینی کار کند. به طور سنتی بلندگوهای سامسونگ استریو خانگی معمولاً ۸ اهم رتبه بندی می شوند، اگرچه ۴ اهم و سایر رتبه بندی ها غیر معمول نیستند. بلندگوهای سامسونگ خودرو به طور سنتی ۴ اهم بوده اند، اگرچه بسیاری از آنها ۲ اهم هستند.

بلندگوهای سامسونگ ۲ اهم در مقابل ۴ یا ۸ اهم

اولین و مهمترین چیزی که باید بدانید این است که تقویت کننده شما با چه امپدانس درجه بندی می شود. این اطلاعات باید در جایی نزدیک پایانه های بلندگو چاپ شود یا در دفترچه راهنما ذکر شود. اگر آمپر ماشین ۲ تا ۴ اهم است، می توانید از بلندگوهای سامسونگ هر دو درجه استفاده کنید. استریوی خانگی ممکن است ۴ تا ۸ اهم یا فقط ۸ اهم رتبه بندی شود.

بلندگوهای سامسونگ

تاثیر آمپلی فایر در تقویت کننده

آیا تا به حال به یک مبلمان تکیه داده اید و فقط آن را جابجا کرده و روی زمین می اندازید؟ وقتی آمپلی فایر را با امپدانس بسیار کم متصل می کنید، کم و بیش اتفاق می افتد. در این حالت، آمپر شما می تواند به شدت گرم شود و ممکن است بسوزد. از طرف دیگر، اگر امپدانس بیش از حد بالا باشد، سطح قدرت بلندگوهای سامسونگ شما را کاهش می دهد.

اگر انتخابی بین بلندگوهای سامسونگ ۲ اهم و ۴ اهم دارید، آمپر شما می تواند بلندگوهای سامسونگ ۲ اهم را در سطح بسیار بالاتری قرار دهد. راه دیگر این است که در هر حجم مشخصی، آمپر شما فقط نصف کار می کند. به عنوان مثال، در مقایسه ساب ووفر ۲ اهم در مقابل ۴ اهم، زیر ۲ اهم از نظر تئوری باس قوی تری ایجاد می کند، اما در حجم مشخصی نیز بیس تمیزتری ایجاد می کند زیرا آمپر محدودیت های خود را پیش نمی برد.

سری در مقابل اتصال موازی

متأسفانه، درست کار کردن فراتر از بلندگوهای سامسونگ است که شما انتخاب می کنید: همچنین باید آنها را به درستی سیم کشی کنید. از دو طریق می توانید چندین بلندگو را در یک مدار به صورت موازی یا سری متصل کنید.

اتصال آنها به صورت موازی به معنای عبور سیم از پایانه مثبت یک بلندگو به پایانه مثبت بعدی و همینطور با پایانه های منفی است. وقتی این کار را می کنید، هر بلندگو امپدانس را به نصف می رساند، بنابراین دو بلندگوی ۴ اهم فقط امپدانس ۲ اهم می دهند.

اتصال آنها به صورت سری به این معنی است که سیم بلندگو را از پایانه مثبت یک بلندگو به منفی بعدی بلند کنید و غیره. سیم کشی از این طریق امپدانس را افزایش می دهد، بنابراین دو بلندگوی ۴ اهم تا ۸ اهم یا دو بلندگوی ۲ اهم تا ۴ اهم اضافه می کنند.

قانون اهم و سیم کشی در زندگی واقعی

وقتی فقط یک یا دو بلندگو را به هم متصل می کنید، به راحتی می توانید این کار را انجام دهید. اگر یک باس میانی ۶.۵ اینچی ۲ اهم ۶.۵ اینچی و یک ووفر ۲ اهمی ۶×۹ و آمپری برای بلندگوهای سامسونگ ۴ اهمی دارید، آنها را به صورت سری به هم متصل می کنید و کار تمام می شود. برای نصب های پیچیده تر، ایجاد تعادل بین چند ساب ووفر و درایورهای کوچکتر در سطوح مختلف امپدانس، باید از قانون اهم عقب نمانید و کمی ریاضی انجام دهید.

کاربرد قانون اهم در ریاضیات

قانون اهم رابطه ولتاژ، امپدانس، جریان و قدرت را توصیف می کند. معمولاً به صورت V = I x R نوشته می شود، به این معنی که ولتاژ برابر است با آمپر (جریان) ضرب در مقاومت، اما می توانید آن را برای حل هر یک از آن متغیرها از جمله مقاومت تنظیم مجدد کنید. می توانید ریاضیات را به صورت دستی انجام دهید یا از یک ماشین حساب آنلاین اهم استفاده کنید.

سیستم های صوتی دنیای واقعی می توانند شامل ده ها بلندگو باشند، بنابراین در عمل، ممکن است لازم باشد از ترکیبی از امپدانس های مختلف و سری و سیم کشی موازی برای رسیدن به مقاومت مورد نیاز استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر آمپر شما از ۲ تا ۴ اهم پشتیبانی می کند، هر نتیجه نهایی در آن محدوده قابل قبول است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + 3 =