نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ 145، طبقه 5، واحد 18- مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ- تماس: 66097851 (7 خط), 66030825-021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تفاوت بین مانیتور سامسونگ LCD و LED بستگی به نوع استفاده شما از صفحه نمایشگر دارد. اگر از صفحه نمایشگر خود برای کارهای روزانه استفاده می‌کنید، با صفحه نمایشگر معمولی به خوبی کنار می‌آیید، اما اگر یک گیمر و گرافیست هستید، سرمایه‌گذاری روی یک نمایشگر حرفه ای به شما کمک می‌کند. تنها سوال این است که آیا باید یک نمایشگر کریستال مایع تهیه کنید یا یک مانیتور سامسونگ دیود ساطع کننده نور؟ مانیتور سامسونگ LCD مدت طولانی تری وجود داشته اند، بنابراین مقرون به صرفه تر هستند. با این حال، مانیتور سامسونگ LED کم مصرف تر، سبک تر هستند و از وضوح ۴K پشتیبانی می کنند. اما تفاوت این دو مانیتور چیست؟

مانیتور سامسونگ LCD

ال سی دی ها دارای لایه ای از کریستال مایع هستند که بین دو پنل تعبیه شده است. تصاویر زمانی ایجاد می شوند که لامپ های فلورسنت پشت صفحه نمایش از میان کریستال ها می تابد و آنها را روشن می کند.

انواع مختلفی از نور پس زمینه در نمایشگرهای LCD استفاده می شود، اما رایج ترین آنها لامپ های فلورسنت کاتد سرد است. اساساً، چراغ‌هایی که برای نمایشگرهای CCFL استفاده می‌شوند، شبیه چراغ‌هایی هستند که در دفاتر، کلاس‌های درس و فروشگاه‌ها می‌بینید، به جز بسیار کوچک‌تر.

چند نسل اول مانیتور سامسونگ و تلویزیون‌های LCD از این نوع نور پس‌زمینه استفاده می‌کردند و در حالی که هنوز هم می‌توانید مانیتور سامسونگ LCD با این نور پس‌زمینه پیدا کنید، روز به روز کمتر رایج می‌شود.

مزایا مانیتور سامسونگ LCD

از آنجایی که این یک فناوری قدیمی است، مانیتور سامسونگ LCD معمولاً بسیار ارزان تر از مانیتور سامسونگ LED هستند. با این حال، با وجود پیشرفت کمتر، همچنان تصویری با کیفیت بالا ارائه می دهند. آنها همچنین برای محیط های روشن تر مانند اتاق نشیمن و آشپزخانه مناسب تر هستند زیرا تصویر کلی روشن تری ارائه می دهند.

مانیتور سامسونگ LCD نیز کمتر در معرض مشکلات سوختگی تصویر هستند. Burn-in به «چسبیدن» تصویر روی صفحه اشاره دارد. اگر یک تصویر ثابت برای مدت طولانی روی صفحه نمایش داده شود، ممکن است این اتفاق بیفتد. اگر شما یک گیمر باشید، حفظ تصویر بیشتر اتفاق می‌افتد، زیرا برخی از بازی‌های ویدیویی دارای عناصر نمایشگر هدآپ هستند که به ندرت از جای خود خارج می‌شوند.

معایب مانیتور سامسونگ LCD

مانیتور سامسونگ LCD سنتی CCFL به چند دلیل دیگر استاندارد صنعتی برای مانیتور سامسونگ نیستند. به دلیل نور پس زمینه، مانیتور سامسونگ LCD حجیم تر و ضخیم تر از مانیتور سامسونگ LED هستند. همچنین به دلیل انرژی مورد نیاز برای تامین انرژی نور پس زمینه لامپ فلورسنت، مصرف انرژی بسیار کمتری دارند.

ال سی دی ها نیز معمولا به اندازه LED ها دوام نمی آورند. شما می توانید بیش از ده سال از LED استفاده کنید، اما فقط حدود هشت سال از LCD. در نهایت، با استفاده از یک نمایشگر LCD، وضوح وضوح بالا ۱۰۸۰p را دریافت خواهید کرد، اما اگر قصد دارید محتوای ۴K را پخش کنید، بهتر است از آنها دوری کنید زیرا اکثر LCD ها از ۴K پشتیبانی نمی کنند.

مانیتور سامسونگ LED

مانیتور سامسونگ LED نیز یک مانیتور سامسونگ LCD است زیرا از صفحه نمایش کریستال مایع نیز استفاده می کند. با این حال، این نوع خاص از صفحه نمایش که در آن نور پس زمینه از دیودهای ساطع کننده نور به جای لامپ های فلورسنت تشکیل شده است. می توانید دیودهای ساطع کننده نور را به صورت مجموعه ای از لامپ های کوچک تصور کنید.

اکثر نمایشگرهای LED دارای نورپردازی لبه هستند، به این معنی که LED ها در اطراف لبه صفحه نمایش قرار می گیرند. برخی از نمایشگرهای LED دارای یک آرایه گسترده هستند که در آن LED ها در سراسر صفحه نمایش قرار می گیرند.

دو گزینه اصلی LED وجود دارد: دیود ساطع کننده نور آلی و دیود ساطع نور کوانتومی.

OLED به نمایشگرهایی گفته می شود که هر پیکسل روی صفحه نمایش نور و رنگ خاص خود را دارد. این یک تصویر فوق العاده شفاف و واضح با سیاهی عمیق ایجاد می کند.

QLED ها از میلیون ها نقطه کوانتومی برای فیلترهای نور و رنگ استفاده می کنند تا تصویری خیره کننده با اشباع رنگ بهینه تولید کنند.

مزایا مانیتور سامسونگ LED

مانیتور سامسونگ ال ای دی نسبت به مانیتور سامسونگ ال سی دی به صرفه هستند و به طور کلی عمر طولانی تری دارند. آنها همچنین نازک تر و سبک تر هستند، و آنها را برای صرفه جویی در فضا ایده آل می کند.

کیفیت تصویر کلی یک مانیتور سامسونگ LED نیز برتر است. ایجاد کنتراست واقعی مشکی به دلیل نوع نور پس زمینه مشکلی در LCD ها است، اما صفحه نمایش های LED این مشکل را به میزان قابل توجهی کاهش می دهند.

نمایشگرهای LED همچنین دارای نرخ تازه سازی سریع و تاخیر کم هستند که آنها را برای گیمرها ایده آل می کند. همچنین، برخلاف نمایشگرهای LCD قدیمی‌تر، می‌توانید محتوای ۴K را پخش کنید.

معایب مانیتور سامسونگ LED

از آنجایی که مانیتور سامسونگ LED فناوری جدیدتری هستند، به طور قابل توجهی گرانتر از نمایشگرهای LCD هستند. همچنین خطر حفظ تصویر با نمایشگرهای LED بیشتر است.

آیا باید مانیتور سامسونگ LCD یا LED تهیه کنید؟

مگر اینکه بودجه دغدغه اصلی شما باشد، دلیلی وجود ندارد که مانیتور سامسونگ LCD را به جای LED انتخاب کنید، زیرا LED ها تقریباً از هر نظر برتر هستند.

اگرچه قیمت اولیه مانیتور سامسونگ LED بالاتر است، اما از نظر انرژی کارآمدتر هستند و طول عمر بیشتری دارند. در درازمدت در هزینه خود صرفه جویی خواهید کرد، که آن را به سرمایه گذاری بسیار بهتری نسبت به صفحه نمایش LCD تبدیل می کند.

https://service-samsung.ir/repairs-the-monitor/

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − دو =