نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ 145، طبقه 5، واحد 18- مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ- تماس: 66097851 (7 خط), 66030825-021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

مهمترین ویژگی هایی که همیشه می خواهید هنگام خرید یک تلویزیون جدید در نظر بگیرید، اندازه صفحه نمایش، کیفیت تصویر و صدا، دوام و اتصال است. به نظر می‌رسد سامسونگ می‌دانست که دوستداران خانه‌های هوشمند امروزی چه می‌خواهند و تلویزیون‌های هوشمند سطح بالایی تولید می‌کنند که عملکرد محور هستند. بهترین راه برای افزایش کیفیت صدای تلویزیون، اتصال آن به یک سیستم صوتی خارجی مانند سینمای خانگی، گیرنده استریو یا نوار صوتی در میان گزینه های دیگر است. بنابراین، اگر در حال حاضر برای اتصال تلویزیون هوشمند سامسونگ به سیستم سینمای خانگی خود مشکل دارید، ما شما را تحت پوشش قرار داده ایم. ما می‌خواهیم تمام راه‌هایی را که از طریق آن تلویزیون هوشمند سامسونگ خود را به سینمای خانگی خود متصل می‌کنید برای افزایش کیفیت صدا مورد بحث قرار دهیم.

روش ۱: اتصال RCA

این بدون شک ساده ترین و ساده ترین روش برای بهبود تجربه گوش دادن به تلویزیون است. شما فقط باید خروجی های استریو آنالوگ تلویزیون هوشمند سامسونگ خود را که معمولاً خروجی های RCA نامیده می شوند، به سیستم صوتی خارجی خود مانند سینمای خانگی متصل کنید.

در زیر مراحلی را که باید دنبال کنید آمده است:

  • با استفاده از کابل های استریو آنالوگ که در اختیار دارید، دوشاخه مینی استریو (۳.۵ میلی متر) را به خروجی صدای تلویزیون خود وصل کنید.
  • سپس، همان دوشاخه‌های RCA را به صدای سیستم سینمای خانگی در پورت‌ها وصل کنید.
  • پس از این، سینمای خانگی خود را روشن کنید و دستورالعمل هایی را که در ادامه خواهد آمد دنبال کنید.
  • در مرحله بعد، ورودی سیستم سینمای خانگی خود را برای شنیدن صدا انتخاب کنید.

اگر تا این مرحله همه کارها را درست انجام داده اید، باید تلویزیون هوشمند سامسونگ خود را با موفقیت به سینمای خانگی خود متصل کرده باشید.

با این حال، توجه به این نکته ضروری است که اکثر تلویزیون های جدیدتر از جمله مدل های سامسونگ، همیشه به اتصالات آنالوگ ۳.۵ میلی متری یا RCA مجهز نیستند. بنابراین، اگر این مورد در مورد تلویزیون شماست، نگران نباشید، فقط ادامه دهید و روش بعدی را که ما به شما ارائه می دهیم را اجرا کنید.

روش ۲: اتصال نوری دیجیتال

سیستم های سینمای خانگی به دلایل زیادی محبوب هستند و یکی از این دلایل مسلماً فراوانی اتصالات برای انتقال سیگنال های صوتی و تصویری به تلویزیون شما است.

یکی از انواع اتصال ایده آل برای صدا، اپتیکال دیجیتال است. برای کسانی که ممکن است ندانند، اتصال نوری دیجیتال فقط یک اتصال فیزیکی است که شامل استفاده از فیبر نوری (نور) برای انتقال داده های صوتی از یک دستگاه سازگار به یک دستگاه پخش سازگار از طریق استفاده از کانکتورها و کابل های ویژه طراحی شده است.

برای اجرای موثر و موفقیت آمیز این اتصال، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • کابل نوری دیجیتال خود را بگیرید، خروجی صدای دیجیتال خروجی تلویزیون خود را به صدای دیجیتال در سیستم سینمای خانگی وصل کنید. پس از آن، سیستم سینمای خانگی خود را روشن کنید.
  • کنترل از راه دور واحد سینمای خانگی خود را بردارید و از آن برای تنظیم HTS روی ورودی که کابل نوری را به آن وصل کرده اید استفاده کنید. توجه به این نکته مهم است که تعداد قابل توجهی از ریموت های سیستم سینمای خانگی دارای دکمه ای هستند که به شما امکان می دهد بین ورودی های مختلف سوئیچ کنید. در این صورت، قبل از ادامه کار، باید دکمه را فشار دهید.
  • در این مرحله باید صدای خروجی از بلندگوهای سینمای خانگی خود را بشنوید.
  • با این حال، اگر صدایی از بلندگوهای سیستم سینمای خانگی خود نمی شنوید، کنترل از راه دور خود را بردارید و تنظیمات خروجی صدای تلویزیون خود را بررسی کنید و به دنبال گزینه ای به نام PCM باشید. به حل مشکل کمک خواهد کرد. در بیشتر مواقع، این نوع مشکل معمولاً با سیستم‌های سینمای خانگی مجهز به عملکرد ورودی صوتی نوری، اما فاقد قابلیت رمزگشایی Digital Dolby یا DTS 2.0 PLUS رخ می‌دهد.
  • همچنین توجه به این نکته ضروری است که بسته به تنظیمات سیستم سینمای خانگی شما، همه بلندگوها هنگام دریافت سیگنال دو کاناله صدا را تولید نمی کنند. با این حال، اکثر سیستم های سینمای خانگی دارای ویژگی هستند که یک سیستم استریو دو کاناله را به چندین کانال یا سیگنال های چند بلندگو تبدیل می کند و از این رو صدا را تحریک می کند. این بدان معناست که اگر سینمای خانگی شما سیگنال ۲ کاناله را از تلویزیون سامسونگ دریافت می کند، باید این ویژگی را فعال کنید. می توانید راهنمای کاربر خود را مرور کنید و نحوه انجام آن را یاد بگیرید.

روش ۳: اتصال ARC – HDMI

این یک راه عالی دیگر برای اتصال تلویزیون سامسونگ به تقویت کننده های صدای خارجی است. با این حال، برای اینکه اتصال خود را با استفاده از این روش اجرا کنید، تلویزیون سامسونگ شما باید دارای ورودی اتصال HDMI با برچسب MDMI-ARC باشد.

اما HDMI-ARC چیست؟

تعداد زیادی از تلویزیون های هوشمند سامسونگ از این ویژگی خاص به نام کانال بازگشت صدا پشتیبانی می کنند. این ویژگی برای محدود کردن تعداد کابل های متصل بین تلویزیون شما و یک سیستم صوتی خارجی مانند سینمای خانگی طراحی شده است.

با HDMI-ARC، سیگنال صوتی می‌تواند از هر دو طرف به بلندگوهای سینمای خانگی شما و از آن برود، و این معمولاً تأخیر سیگنال و کیفیت صدا را افزایش می‌دهد. این بدان معناست که شما نیازی به کابل صوتی یا نوری دومی که به بلندگوهای خارجی خود متصل است ندارید.

برای اتصال موفقیت آمیز تلویزیون سامسونگ به سینمای خانگی دارای ARC، ابتدا باید مطمئن شوید که از کابل HDMI 1.4 یا بالاتر استفاده می کنید. همچنین، ممکن است لازم باشد تنظیمات سیستم سینمای خانگی خود را برای فعال کردن کنترل‌های HDMI-ARC تنظیم کنید. برای اطمینان از صحیح بودن تنظیمات HDMI-ARC در تلویزیون سامسونگ، باید تنظیمات HDMI-CEC را فعال کنید. نکته مهم این است که در تلویزیون های سامسونگ از پروتکل HDMI-CEC با نام Anynet+ یاد می شود.

برای روشن کردن این ویژگی در تلویزیون سامسونگ، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • دکمه HOME موجود در کنترل از راه دور تلویزیون سامسونگ را فشار دهید و سپس تنظیمات را انتخاب کنید.
  • در صفحه تنظیمات، GENERAL MENU را انتخاب کنید. بعد، EXTERNAL DEVICE MANAGER را انتخاب کنید.
  • پس از این، منویی نمایش داده می شود که Anynet+ (HDMI-CEC) را به شما نشان می دهد. آن را انتخاب کنید و دکمه enter را روی کنترل از راه دور فشار دهید تا این ویژگی روشن/خاموش شود.

اتصال تلویزیون به سیستم سینمای خانگی با استفاده از HDMI-ARC:

  • ابتدا باید مشخص کنید که آیا تلویزیون شما دارای پورت HDMI-ARC است یا خیر. در تلویزیون های سامسونگ معمولاً این پورت با برچسب ARC در پشت تلویزیون مشخص می شود.
  • حالا تلویزیون و همچنین سیستم سینمای خانگی را خاموش کنید.
  • در مرحله بعد، کابل HDMI را هم به خروجی HDMI-ARC سینمای خانگی و هم به پورت HDMI تلویزیون وصل کنید. پس از انجام این کار، اکنون هر دو دستگاه را روشن کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 5 =