نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ 145، طبقه 5، واحد 18- مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ- تماس: 66097851 (7 خط), 66030825-021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

اگر به تازگی یک سینما خانگی سامسونگ خریداری کرده اید، ممکن است متوجه شده باشید که چندین نوع پورت اتصال در پشت آن وجود دارد. اکثر ساندبارها این روزها حداقل دارای یک پورت HDMI هستند، در حالی که بقیه دارای درگاه های نوری، پورت های RCA و موارد دیگر هستند. در اینجا همه چیزهایی است که باید در مورد روش های مختلف اتصال تلویزیون به سینما خانگی سامسونگ و اینکه کدام کابل بهترین کیفیت صدا را ارائه می دهد، بدانید.

HDMI: بهترین راه برای اتصال سینما خانگی سامسونگ به تلویزیون

بهترین راه برای اتصال سینما خانگی سامسونگ به تلویزیون، استفاده از کابل HDMI است. این به این دلیل است که HDMI صدا را به صورت دیجیتالی منتقل می کند، به این معنی که خام و فشرده نخواهد شد. همچنین، کابل‌های HDMI می‌توانند با بالاترین کیفیت صدا، از جمله کابل‌هایی که از صدای فراگیر پشتیبانی می‌کنند، استفاده کنند.

این روزها اکثر تلویزیون ها دارای چندین پورت HDMI (رابط چند رسانه ای با کیفیت بالا) هستند. با این حال، برای اتصال نوار صوتی، باید مطمئن شوید که تلویزیون شما دارای پورت HDMI ARC (کانال بازگشت صدا) است.

برای اینکه بفهمید تلویزیون شما از HDMI ARC پشتیبانی می‌کند، برچسب‌های کنار درگاه‌های پشت یا کنار تلویزیون را بررسی کنید. اگر حداقل یک پورت HDMI را مشاهده کردید که دارای برچسب ARC است، به این معنی است که می توانید از یک کابل HDMI برای اتصال نوار صوتی خود به تلویزیون خود استفاده کنید. همچنین باید مطمئن شوید که سینما خانگی سامسونگ شما دارای پورت HDMI ARC است، اما این روزها اکثر مدل‌ها این کار را انجام می‌دهند.

همچنین ممکن است یک پورت HDMI را در تلویزیون یا سینما خانگی سامسونگ خود مشاهده کنید که دارای برچسب eARC (کانال بازگشت صوتی پیشرفته) است. این نوع اتصال HDMI معمولاً در حال حاضر فقط در مدل های تلویزیون پیشرفته یافت می شود، اما محبوبیت بیشتری پیدا می کند.

HDMI-ARC در مقابل HDMI eARC

HDMI eARC یک فناوری جدید است که سرعت و پهنای باند بهتری نسبت به نسل قبلی ارائه می دهد. با درگاه HDMI eARC، تلویزیون شما می تواند داده های بیشتری را به سینما خانگی سامسونگ شما ارسال کند، که به این معنی است که کیفیت صدا بهتر خواهد بود.

در حالی که ARC از صدای فراگیر فشرده ۵.۱ پشتیبانی می کند، eARC از صدای فراگیر ۵.۱ و ۷.۱ فشرده نشده پشتیبانی می کند. همچنین از نرخ بیت بالاتر پشتیبانی می کند، بنابراین می توانید Dolby Atmos و DTS:X واقعی را با اتصال eARC دریافت کنید. فرمت جدید همچنین دارای جبران همگام سازی لب است، ویژگی که تنها با HDMI ARC اختیاری است.

اگر می‌خواهید درباره تفاوت بین سیستم‌های صدای فراگیر بیشتر بدانید، راهنمای ما در مورد نحوه راه‌اندازی سیستم صدای فراگیر را در اینجا بررسی کنید.

همچنین، eARC سازگار با عقب است، به این معنی که اگر تلویزیون شما دارای پورت ARC و سینما خانگی سامسونگ شما دارای درگاه eARC باشد، دیگر نگران نباشید. با این حال، اگر تلویزیون شما دارای پورت eARC است، باید سینما خانگی سامسونگ تهیه کنید که دارای پورت eARC نیز باشد. در غیر این صورت، نمی توانید از کیفیت صدای تلویزیون خود به طور کامل استفاده کنید.

نحوه اتصال سینما خانگی سامسونگ خود به تلویزیون با استفاده از HDMI

برای اتصال سینما خانگی سامسونگ خود به تلویزیون، یک سر کابل HDMI خود را به پورت ARC یا eARC تلویزیون و انتهای آن را به درگاه OUT در سینما خانگی سامسونگ خود وصل کنید. مطمئن شوید که یک کابل HDMI 1.4 برای اتصال ARC یا یک کابل HDMI 2.1 برای اتصال eARC دارید.

اگر بیش از یک پورت HDMI در سینما خانگی سامسونگ خود دارید، از درگاه های IN می توان برای اتصال دستگاه های دیگر مانند کنسول های بازی، پخش کننده های Blu-ray و غیره استفاده کرد. به این ترتیب، نیازی نیست که همه دستگاه‌های خود را مستقیماً به تلویزیون وصل کنید، که جدا کردن کابل‌ها را آسان‌تر می‌کند، به خصوص اگر تلویزیون شما نصب شده باشد.

هنگامی که سینما خانگی سامسونگ خود را وصل کردید، ممکن است لازم باشد تنظیمات صوتی تلویزیون خود را نیز تغییر دهید. در حالی که اکثر تلویزیون‌ها به طور خودکار تشخیص می‌دهند که سینما خانگی سامسونگ به برق متصل است، ممکن است مجبور شوید صدای تلویزیون خود را به گزینه صحیح بلندگوی خارجی تغییر دهید. در برخی موارد، ممکن است برای کنترل برخی از ویژگی‌های سینما خانگی سامسونگ خود، نیاز به دانلود یک برنامه در تلفن هوشمند خود نیز داشته باشید.

نوری: بهترین کابل بعدی برای اتصال سینما خانگی سامسونگ به تلویزیون

اگر تلویزیون شما پورت HDMI ندارد، بهترین کابل بعدی برای اتصال سینما خانگی سامسونگ شما یک کابل نوری است. این اتصال قابلیت انتقال صداهای دیجیتال را نیز دارد. کیفیت صدای تولید شده توسط کابل های نوری فوق العاده خوب است و می تواند با سیستم های صدای فراگیر کار کند.

در حالی که کابل های HDMI قادر به انتقال صدای باکیفیت برای سیستم های فراگیر ۷.۱ هستند، کابل های نوری فقط با سیستم های صدای فراگیر فشرده شده ۵.۱ کار می کنند. بنابراین، اگر پورت HDMI در دسترس نیست، استفاده از کابل نوری بهترین گزینه بعدی است.

نحوه اتصال سینما خانگی سامسونگ خود به تلویزیون با استفاده از کابل نوری

برای اتصال سینما خانگی سامسونگ خود به تلویزیون با کابل نوری، یک سر کابل را به پورت OUT نوری تلویزیون خود وصل کنید. سپس سر دیگر را به پورت IN نوری سینما خانگی سامسونگ خود وصل کنید. بسته به تلویزیون و نوار صوتی شما، این پورت می تواند به عنوان خروجی نوری صوتی دیجیتال نیز برچسب گذاری شود.

پس از اینکه کابل نوری را به پورت های صحیح وصل کردید، بهتر است به دفترچه راهنمای نوار صوتی خود مراجعه کنید تا بدانید چه مراحلی را برای فعال کردن سینما خانگی سامسونگ خود باید انجام دهید.

نحوه اتصال سینما خانگی سامسونگ به تلویزیون بدون پورت HDMI یا نوری

اگر تلویزیون شما پورت های HDMI یا اپتیکال ندارد، بهترین راه برای اتصال آنها با کابل های RCA است. اینها پورت های قرمز و سفیدی هستند که در برخی از تلویزیون های قدیمی مشاهده می کنید. با این حال، اکثر تلویزیون های جدیدتر گزینه های بهتری خواهند داشت.

اتصال سینما خانگی سامسونگ به تلویزیون از طریق بلوتوث

اگر می خواهید مسیر آسان را طی کنید، می توانید سینما خانگی سامسونگ خود را از طریق اتصال بلوتوث به تلویزیون خود متصل کنید. کیفیت صدا به خوبی استفاده از اتصالات دیجیتال نخواهد بود، اما به این معنی است که می توانید سینما خانگی سامسونگ خود را به صورت بی سیم به تلویزیون خود متصل کنید.

 

1 دیدگاه دربارهٔ «نحوه اتصال سینما خانگی سامسونگ خود به تلویزیون برای بهترین کیفیت صدا»

  1. سلام وقتتون بخیر سینما خانگی که من دارم درگاه HDMI رو نداره و تی وی که خریدم سامسونگ مدل BU8000 هستش چطوری میتونم بهم وصلشون کنم و صدا رو از سینما دریافت کنم … در ضمن سینما که دارم سال ۸۸ خریدم مدلش هم HT-TZ215 هستش و خیلی کن استفاده کردم ازش پشت دستگاه فقط خروجی زرد و قرمز و سفید داره و جایه سوکت باند…ممنون میشم راهنماییم کنید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 1 =