نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ 145، طبقه 5، واحد 18- مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ- تماس: 66097851 (7 خط), 66030825-021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نحوه بهینه کردن و توسعه عمر باتری در گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی

 

عمر باتری بسیار به نحوه استفاده از باتری بستگی دارد. دستگاه‌های مختلف ازنظر عمر باتری فرق دارند.

اطلاعات باتری مانند مدت زمان عمر باتری، تغییر حالت ذخیره برق، یا مجو‌زهای برنامه نصب را می‌توان در فرمان تنظیمات < نگهداری دستگاه < باتری چک کرد.

نکات زیر نشان می‌دهند که چگونه از باتری در کاربردهای روزانه استفاده نمود.

 

          جستجوی باتری

تنظیم تنظیمات نمایشگر

تنظیمات مدت زمان طولانی صفحه و یا روشنایی بالایی نمایشگر می‌توانند باعث کاهش زمان باتری شوند.

روشنایی پایین را می‌توان در منوی اعلانات و با تنظیم روشنایی تنظیم کرد. به روشنایی کامل نیاز نیست مگر اینکه دور از نور مستقیم خورشید باشید.

 

حالت ذخیره باتری

گوشی هوشمند دارای حالت ذخیره باتری است. حالت ذخیره باتری اندکی بین دستگاه‌ها متفاوت است اما به طور کلی تمام برنامه‌های غیر ضروری و صفحات مشابهی دارند که می‌توانند زمان باتری را افزایش دهند.

 

چند وقت یکبار دستگاه به همگام سازی داده می پردازد؟

 شما همانند اکثر مردم دارای برنامه‌های زیادی مانند ایمیل یا رسانه اجتماعی در دستگاه خود هستید، این برنامه‌ها بطور مکرر همگام سازی شده و یا ایمیل‌های جدید یا آپدیت ها را چک می‌کند. همگام سازی می‌تواند عمر باتری را کم کند. تنظیمات همگام سازی را در برنامه‌ها یا ایمیل چک نموده، و مطمئن شوید که آنها فقط همگام سازی مورد نیاز را انجام می‌دهند.

 

آیا شما در منطقه گیرنده ضعیف هستید؟ چه تعداد نوار سیگنال موجود است؟

 

اگر از دستگاه در مناطق دارای گیرنده ضعیف استفاده می‌کنید، دستگاه از برق زیاد برای ارتباط گیری با اپراتور شبکه استفاده می‌کند. استفاده از داده‌های موبایل در مناطقی با سیگنال پایین می‌تواند از برق زیادی مصرف کند. داده‌های موبایل را خاموش کنید اگر که باتری کم است و نیازی به آن ندارید.

 

جدیدترین سفت افزار

مطمئن شوید که جدیدترین آپدیت نرم‌افزار در دستگاه انجام شده است.

 

وای فای، بلوتوث و GPS

وای فای، بلوتوث و GPS را در صورت نیاز نداشتن به آنها خاموش کنید، و هر یک را بطور منظم ازنظر سیگنالی که برق مصرف می کند چک کنید. هر یک از اینها را می‌توان با کشیدن منوی روبه پایین و کلیک کردن آیکون مربوطه خاموش کرد.

 

برنامه‌ها و مولتی مدیا

برنامه‌ها و محتوایی که دستگاه را در یک دوره زمانی طولانی روشن نگه می‌دارد می توانند سریعا باتری را خالی کنند (مانند بازی کردن یا تماشای فیلم). بعضی از برنامه‌ها برق زیادی مصرف کرده به ویژه اگر که از ویژگی‌هایی مانند GPS استفاده می‌کنند. مطمئن شوید که در زمان عدم استفاده، برنامه‌های را ببندید و در صورت نیاز نیز بسته باتری قابل شارژ مجدد را خریداری نمایید.

 

نحوه شارژ دستگاه

اگر باتری کمتر از انتظار شارژ می‌کند، مطمئن شوید که از شارژر درستی استفاده می‌شود همچنانکه آمپر روی شارژها می‌تواند متفاوت باشد. عمواره از شارژر اصلی سامسونگ استفاده کنید. در صورت تعویض شارژر، چک کنید که آمپر شارژر جدید متناسب با مدل دستگاه است. خروجی برق که در آنجا دستگاه وصل است نیز بر زمان شارژ تاثیر می‌گذارد. دستگاه را مستقیما از خروجی برق شارژ کنید که سریعتر شارژ می‌شود.

 

جلوگیری از تخلیه کامل باتری

در باتری‌های بسیار قدیمی، دستگاه به طور کامل آنها را تخلیه می‌کند. این مورد برای باتری‌های گوشی هوشمند مدرن درست نیست. تخلیه کامل باتری در دستگاه ممکن است باعث کاهش عمر آن شود.

بهتر است تا شارژ باتری به زیر ۲۰% نرسد.

 

کاهش حداقلی در معرض گرما و سرما

گرما و سرمای زیاد می‌تواند به باتری آسیب برساند. برای مثال، گوشی هوشمند را در محفظه پوشیده ماشین در روزهای بسیار گرم و سرد قرار ندهید.

مثالی وجود دارد که باتری‌ها در صورتی عمر طولانی می‌کنند که در فریزر گذاشته شوند اما این مورد درست نیست و می‌تواند به باتری صدمه بزند.

 

ذخیره کردن دستگاه

اگر گاهی اوقات از دستگاه استفاده کنید آن را در یک بسته قرار دهید، و مطمئن شوید که باتری حداقل ۵۰% شارژ دارد.

 

پیدا کردن باتری‌های جایگزین

دستگاه‌هایی با باتری‌های قابل تعویض: باتری‌های سامسونگ برای دستگاه‌هایی با باتری‌های قابل تعویض را می‌توان از خرده فروشان لوازم الکترونیکی خریداری کرد. پیشنهاد می‌شود تا باتری‌های یدکی را در زمان استفاده نکردن در محلی قرار دهید. فط از باتری‌های ساخته شده توسط سامسونگ یا باتری‌هایی که مورد تایید سامسونگ برای محصولات سامسونگ هستند استفاده نمایید.

 

دستگاه‌هایی بدون باتری‌های قابل تعویض

 اگر به تعویض باتری برای دستگاهی با باتری بدون قابل تعویض است نیاز است، با ارائه‌دهنده خدمات یا نمایندگی مجاز تعمیرات تماس بگیرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − سیزده =