نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ 145، طبقه 5، واحد 18- مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ- تماس: 66097851 (7 خط), 66030825-021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

اگر اخیراً در بازار یک مانیتور سامسونگ کامپیوتر بوده اید، ممکن است متوجه نقش برجسته وضوح نمایشگر و نرخ تازه سازی در تبلیغات این محصولات شده باشید. دلیل این امر نسبتاً ساده است. با رشد خارق‌العاده صنعت رسانه، ارائه‌دهندگان فناوری مجبورند سخت‌افزاری را که می‌فروشند بهبود داده و اصلاح کنند تا بهترین تجربه ممکن را به مصرف‌کنندگان خود ارائه دهند. با توجه به این واقعیت که وضوح و نرخ تازه سازی مانیتور سامسونگ شما می تواند به طور قابل توجهی بر عملکرد کلی آن تأثیر بگذارد، باید دقیقاً بدانید که چگونه این پارامترها را آزمایش کنید. خوشبختانه، می‌توانید با استفاده از چند مرحله ساده، تست نرخ تازه‌سازی یا مروری بر وضوح تصویر را انجام دهید.

مبانی وضوح و نرخ تجدید

رزولوشن و نرخ تازه سازی تعاریف متفاوتی دارند. وضوح مانیتور سامسونگ شما اندازه گیری تعداد دقیق پیکسل هایی است که صفحه را هم به صورت افقی و هم به صورت عمودی پر می کند. با افزایش تعداد پیکسل ها، میزان دقت و وضوح افزایش می یابد. به عنوان مثال، اگر مانیتور سامسونگ شما دارای وضوح صفحه نمایش ۱۶۰۰ در ۱۲۰۰ است، به این معنی است که در حال حاضر ۱۶۰۰ پیکسل را به صورت افقی و ۱۲۰۰ پیکسل را به صورت عمودی نشان می دهد.

نرخ تازه‌ سازی به‌عنوان تعداد مشخصی از دفعاتی که نمایشگر شما در هر ثانیه تصاویر روی صفحه را بازسازی می‌ کند، تعریف می ‌شود. نرخ تازه سازی مانیتور سامسونگ شما بر حسب هرتز اندازه گیری می شود. به عنوان مثال، اگر مانیتور سامسونگ شما دارای نرخ نوسازی ۷۶ هرتز باشد، تصویر روی صفحه نمایش ۷۶ بار در ثانیه رنگ آمیزی می شود. کارت گرافیک همراه با رایانه شما در درجه اول مسئول تعیین نرخ تازه سازی است. با این حال، نرخ به‌روزرسانی مانیتور سامسونگ نشان می ‌دهد که محدودیتی وجود دارد که می ‌توان این نرخ را افزایش داد و پس از آن مانیتور سامسونگ شما دیگر نمی‌ تواند از پردازش تصویر پشتیبانی کند.

مانیتور سامسونگ مدرن معمولاً دارای نرخ تازه سازی بین ۷۵ تا ۸۵ هرتز هستند که نسبت به استانداردهای قبلی ۶۵ هرتز پیشرفت قابل توجهی دارد، سرعتی که در آن تصاویر مانیتور سامسونگ گهگاه می توانند سوسو بزنند. کاربران اغلب در هنگام استفاده از این دستگاه ‌ها میزان خستگی چشم را افزایش می‌ دهند.

تست رزولوشن مانیتور سامسونگ

اگر آماده آزمایش وضوح مانیتور سامسونگ خود هستید، ساده ترین روش این است که از تنظیمات نمایشگر داخل سیستم عامل خود بازدید کنید. در یک کامپیوتر ویندوزی، با مراجعه به Control Panel، انتخاب گزینه Appearance and Personalization و سپس کلیک بر روی Adjust screen وضوح، به این کنترل ها دسترسی پیدا می کنید. در این مرحله، گزینه های مختلفی از جمله تنظیمات فعلی را برای تنظیم وضوح مانیتور سامسونگ در صورت نیاز مشاهده می کنید.

تکمیل تست نرخ تازه سازی

آزمایش نرخ تازه سازی مانیتور سامسونگ به سادگی یافتن منوی صحیح در رایانه شما است. در رایانه ویندوزی، روی دسکتاپ کلیک راست کرده و از منوی ظاهر شده گزینه Display Settings را انتخاب کنید. در منوی تنظیمات، روی Display adapter properties کلیک کنید تا پنجره جدیدی باز شود. در اینجا، روی زبانه مانیتور سامسونگ کلیک کنید و ابزارهای پیکربندی نرخ تازه سازی مانیتور سامسونگ را از تب تنظیمات مانیتور سامسونگ پیدا کنید.

در این مرحله می ‌توانید نرخ به‌روزرسانی را در صورت نیاز تغییر دهید. به خاطر داشته باشید که اگر نرخ رفرش را به اندازه ای بالا ببرید که مانیتور سامسونگ نمی تواند در آن قرار بگیرد، ممکن است تصاویر روی صفحه را مخدوش کرده یا باعث ناپدید شدن کامل آنها شوید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + 8 =