نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ 145، طبقه 5، واحد 18- مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ- تماس: 66097851 (7 خط), 66030825-021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آشنایی با دلایل تمیز کردن بوت ویندوز ۱۰

در این مقاله از نمایندگی سامسونگ قصد داریم شما را با تمیز کردن بوت ویندوز ۱۰ آشنا کنیم. اگر نمی‌توانید برنامه‌ای را اجرا کنید یا یک به‌روزرسانی را روی لپ تاپ سامسونگ خود نصب کنید، می‌توانید یک بوت تمیز انجام دهید و سعی کنید سرویس متناقضی را پیدا کنید که مانع از استفاده عادی از لپ تاپ سامسونگ شما می‌شود. برای آموزش تمیز کردن بوت ویندوز ۱۰ می توانید این پست را مشاهده کنید.

تمیز کردن بوت ویندوز 10

چرا باید در ویندوز ۱۰ بوت تمیز انجام دهید؟

می دانید که درایورها، تنظیمات و برنامه های مختلف دستگاه در لپ تاپ سامسونگ ویندوز ۱۰ شما وجود دارد. گاهی اوقات، نرم افزار ممکن است با درگیری مواجه شود. اما، شما نمی دانید کدام برنامه ها دارای تضاد هستند. فقط توجه داشته باشید که ویندوز شما نمی تواند به طور عادی بوت شود یا نمی توانید به روز رسانی ها را به طور معمول نصب کنید.

در این شرایط، می‌توانید اجرای یک بوت تمیز ویندوز ۱۰ را در نظر بگیرید، زیرا بوت تمیز ویندوز شما را قادر می‌سازد با حداقل مجموعه ای از درایورها و برنامه‌های راه‌اندازی بوت شود تا بتوانید دریابید که آیا برنامه‌ای در پس‌زمینه وجود دارد که عملکرد عادی را مختل می‌کند یا خیر.

در این راهنما، شما را با مراحل دقیق نحوه انجام بوت تمیز در ویندوز ۱۰ آشنا خواهیم کرد.

چگونه بوت ویندوز ۱۰ را پاک کنیم؟

برای تمیز کردن بوت لپ تاپ سامسونگ ویندوز ۱۰، باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. کورتانا را فشار دهید.
  2. msconfig را در کادر جستجو تایپ کنید و Enter را فشار دهید.
  3. به بخش Services بروید.
  4. گزینه Hide all Microsoft services را علامت بزنید.
  5. دکمه Disable all را فشار دهید.
  6. به بخش Startup بروید.
  7. Open Task Manager را فشار دهید.
  8. روی برنامه راه اندازی که ممکن است با ویندوز ۱۰ تداخل داشته باشد کلیک کنید و Disable را فشار دهید. سپس این مرحله را تکرار کنید تا همه برنامه های مشکوک غیرفعال شوند.
  9. Task Manager و پنجره System Configuration را ببندید.
  10. لپ تاپ سامسونگ خود را مجددا راه اندازی کنید.

لپ تاپ سامسونگ ویندوز ۱۰ شما فقط با موارد ضروری بوت می شود. اگر قبلاً نمی‌توانید از برنامه‌ای استفاده کنید یا یک به‌روزرسانی نصب کنید، می‌توانید اکنون این کارها را انجام دهید.

اگر مشکل همچنان وجود دارد، می‌توانید بدانید که هیچ تضادی بین نرم‌افزار وجود ندارد و علت دقیق در جای دیگری رخ می‌دهد.

اگر مشکل در محیط تمیز بوت ناپدید شد، می توانید سعی کنید برنامه یا سرویس متخلفی را که باعث این مشکل شده است، پیدا کنید. باید مرحله ۱ تا ۴ را در بالا تکرار کنید، اما فقط نیمی از خدمات را دوباره فعال کنید

برای مثال، می‌توانید نیمه بالایی تمام سرویس‌های غیر مرتبط با مایکروسافت را دوباره فعال کنید (آنهایی که برای ویندوز مهم هستند باید در مرحله چهارم پنهان شوند). پس از راه‌اندازی مجدد لپ تاپ سامسونگ، می‌توانید ببینید آیا مشکل دوباره رخ می‌دهد یا خیر. اگر نه، باید نیمی از سرویس های غیر مایکروسافت را دوباره فعال کنید تا دوباره امتحان کنید. اگر مشکل ظاهر شد، می توانید بدانید که سرویس متناقض در نیمه پایینی قرار دارد. همچنین اگر قصد دارید تا اطلاعات بیشتری در ارتباط با تعمیرات تبلت به دست آورید میتوانید به صفحه ذکر شده مراجعه نمایید.

مهم نیست که تضاد در نیمه بالایی یا نیمه پایینی سرویس ها رخ دهد، سپس می توانید با غیرفعال کردن سرویس ها و راه اندازی مجدد لپ تاپ سامسونگ، محدوده جستجو را محدود کنید. اگر مشکل ناپدید شد، می توانید بدانید دقیقاً چه چیزی باعث آن می شود.

چگونه از محیط تمیز بوت خارج شویم؟

پس از یافتن برنامه متناقض، می توانید به لپ تاپ سامسونگ خود اجازه دهید از محیط پاک بوت خارج شود. می توانید این مراحل را دنبال کنید:

  • کورتانا را فشار دهید.
  • msconfig را در کادر جستجو تایپ کنید و Enter را فشار دهید.
  • به خدمات تغییر دهید
  • گزینه Hide all Microsoft services را علامت بزنید.
  • فعال کردن همه را فشار دهید.
  • سرویس راه اندازی متخلف را بررسی کنید.
  • به Startup بروید.
  • Open Task Manager را فشار دهید.
  • یک برنامه راه اندازی را انتخاب کنید و Enable را فشار دهید.
  • مرحله بالا را تکرار کنید تا همه برنامه های راه اندازی فعال شوند.
  • Task Manager و پنجره System Configuration را ببندید.
  • لپ تاپ سامسونگ خود را مجددا راه اندازی کنید.

اکنون، لپ تاپ سامسونگ شما باید به طور عادی کار کند.

شاید این مقاله را دوست داشته باشید: تعمیر مانیتور

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + سه =