دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تمیز کردن پرینتر سامسونگ لیزری یک راه ساده برای افزایش عمر مفید آن و بهبود سطح عملکرد آن است. پرینتر سامسونگ لیزری حاوی قطعات متحرک زیادی هستند، به ویژه کارتریج تونر، که برای ادامه نقش خود در فرآیند چاپ لیزری باید در طول زمان به خوبی نگهداری شوند.

نحوه تمیز کردن پرینتر سامسونگ لیزری

تمام لوازم را می توان در هر فروشگاه سخت افزار محلی یا انبار خانه پیدا کرد.

  1. دستکش لاتکس. دستکش های لاتکس دست های شما را در طول تمیز کردن تمیز نگه می دارند.
  2. وکیوم تونر. جاروبرقی های تونر به طور خاص برای تمیز کردن کارتریج های تونر ساخته شده اند و دارای فیلترهایی هستند که می توانند ذرات ریز تونر را به دام بیندازند. جاروبرقی های تونر گران هستند و از ۲۰۰ تا ۳۰۰ دلار متغیر هستند، اما برای تمیز کردن مناسب کارتریج های تونر ضروری هستند. در اینجا نمونه ای از جاروبرقی تونر فروخته شده در آمازون است.
  3. پارچه تونر فعال شده. پارچه تونر فعال یک پارچه یکبار مصرف مخصوص است که ذرات تونر را جذب و به دام می اندازد. پارچه تونر فعال شده هر چیزی را که خلاء تونر باقی می گذارد را می گیرد. پارچه تونر فعال شده را باید یک بار استفاده کرد و بیرون انداخت.
  4. ایزوپروپیل الکل/آئروسل اسپری گردگیر. هرگز از الکل مالشی استفاده نکنید. فرمول های تمیز کردن مورد استفاده برای تمیز کردن سی دی ها، درایوهای نوار و غیره. حاوی ۹۹٪ ایزوپروپیل است و برای استفاده خوب است.
  5. ماسک. شما می خواهید به طور کامل از خود در برابر ورود ذرات تونر به گلو و ریه ها محافظت کنید، زیرا این ذرات می توانند باعث تحریک دستگاه تنفسی شوند. استنشاق تونر به عنوان دلیل مرگ و میر شناخته نشده است، اما چرا باید هر گونه شانسی داشته باشید – همیشه هنگام تمیز کردن کارتریج های تونر از ماسک استفاده کنید. ماسک های نقاشی یا سنباده کافی هستند.
  6. قلم مو. هرگز از مسواک استفاده نکنید، زیرا موها خیلی سفت و خیلی کوتاه هستند. شما می خواهید از یک قلم موی کوچک به عرض نیم اینچ با موهای نرم استفاده کنید.
  7. سواب پنبه ای. سواب پنبه ای معمولی خوب است.

برای مطالعه بیشتر : چرا پرینتر سامسونگ سیاه چاپ می کند؟

گام به گام تمیز کردن پرینتر سامسونگ لیزری

  1. پرینتر لیزری خود را یک ساعت قبل از تمیز کردن خاموش کنید. پرینتر لیزری باید خنک شود تا دچار برق گرفتگی نشوید.
  2. ماسک و دستکش خود را بپوشید و وسایل خود را جمع آوری کنید. وقت آن رسیده است که پرینتر سامسونگ لیزری و کارتریج های تونر خود را تمیز کنید.
  3. پرینتر لیزری را باز کنید. برای دیدن بهترین راه برای باز کردن پرینتر لیزری، به دفترچه راهنمای پرینتر خود نگاه کنید.
  4. اجزای قابل جدا شدن را بردارید. این شامل کارتریج تونر، بطری تونر و واحد درام است. سطح یونیت درام را لمس نکنید و آن را در محلی بدون نور قرار دهید.
  5. کارتریج(های) تونر خود را با پارچه تونر فعال شده پاک کنید. در حالی که کارتریج تونر را روی پارچه تونر فعال شده دوم قرار داده اید، تونر اضافی را بردارید.
  6. جاروبرقی تونر را در شاسی پرینتر قرار دهید. از جاروبرقی تونر استفاده کنید تا به آرامی هر گونه تونر ریخته شده در قطعه داخلی را پاک کنید. مطمئن شوید که جاروبرقی تونر با هیچ سطح داخلی داخل پرینتر تماس نداشته باشد.
  7. نقاط دور از دسترس را با قلم مو تمیز کنید. تمام تونرهای موجود در شکاف ها را بردارید، سپس از جاروبرقی تونر برای پاک کردن گرد و غبار یا زباله های باقی مانده استفاده کنید.
  8. سیم های کرونا را تمیز کنید. یک سواب پنبه ای را به الکل ایزوپروپیل آغشته کنید و به آرامی سیم ها را با سواب پنبه ای مالش دهید. مطمئن شوید که قسمت زیرین سیم ها را رها نکرده اید و در صورت نیاز سواب پنبه ای را عوض کنید. هرگز فشار وارد نکنید، زیرا سیم‌های کرونا شکننده و گران هستند (ترکیب بد).
  9. غلتک تغذیه کاغذ را بشویید. مجدداً یک سواب پنبه ای را به ایزوپروپیل آغشته کنید و فیدر کاغذ را به صورت دایره ای با سواب پنبه بمالید تا تجمع تونر از بین برود. در صورت نیاز، سواب پنبه را عوض کنید.
  10. همه اجزا را دوباره وارد کنید و پرینتر را ببندید. شما تقریباً آنجا هستید.
  11. قسمت بیرونی پرینتر لیزری را تمیز و ضد عفونی کنید. با استفاده از پارچه تونر فعال و ایزوپروپیل الکل، گرد و غبار و زباله های تجمع یافته را پاک کنید.
  12. پرینتر را دوباره روشن کنید و دوباره استفاده کنید. توانجامش دادی. پرینتر سامسونگ لیزری و کارتریج های تونر خود را تمیز کردید!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − چهارده =