نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ 145، طبقه 5، واحد 18- مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ- تماس: 66097851 (7 خط), 66030825-021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

صفر تا صد خارج کردن لپ تاپ از حالت هنگی

در این مقاله خارج کردن لپ تاپ از حالت هنگی را به شما آموزش می دهیم. چگونه یک لپ تاپ سامسونگ را در زمانی که Control Alt Delete کار نمی کند، از حالت هنگی خارج کنیم؟ ۸ روش قابل اجرا وجود دارد. می توانید آنها را به ترتیب امتحان کنید تا زمانی که بهترین راه حل را پیدا کنید.

خارج کردن لپ تاپ از حالت هنگی

# ۱. از ترکیب کلیدهای Ctrl + Shift + Esc استفاده کنید

اگر ویندوز مسدود کرد ctrl alt delete کار نمی کند، می توانید از ترکیب Ctrl + Shift + Esc استفاده کنید و همه برنامه هایی که پاسخگو نیستند را ببندید. در اینجا چگونه است:

مرحله ۱. کلیدهای Ctrl + Shift + Esc را فشار دهید تا Task Manager باز شود.

مرحله ۲. در تب Processes، روی برنامه یا برنامه غیرمسئول کلیک راست کرده و End task را انتخاب کنید. سپس همین روش را تکرار کنید تا سایر فرآیندهای پاسخگو را ببندید. همچنین، می‌توانید دکمه پاور را برای چند ثانیه فشار دهید تا لپ تاپ سامسونگ شما به سختی خاموش شود.

اگر باز هم کار نمی کند، مشکل “هنگی زدگی لپ تاپ سامسونگ نمی تواند Ctrl Alt Delete را حذف کند” می تواند ناشی از عوامل دیگری باشد.

# ۲. درایور صفحه کلید را به روز کنید

همانطور که در بالا ذکر شد، درایورهای صفحه کلید قدیمی یا خراب نیز مسئول مشکل “Control Alt Delete برای باز کردن قفل رایانه کار نمی کند” هستند. بنابراین، پیشنهاد می کنیم درایور صفحه کلید را به روز کنید تا ببینید آیا کار می کند یا خیر.

مرحله ۱. کلیدهای Win + R را فشار دهید تا کادر محاوره ای Run باز شود و سپس devmgmt.msc را در کادر تایپ کنید و Enter را بزنید.

مرحله ۲. دسته Keyboards را گسترش دهید، و سپس روی درایور دستگاه کلیک راست کرده و Update Driver را انتخاب کنید.

مرحله ۳. روی جستجوی خودکار برای درایور کلیک کنید و ویندوز به طور خودکار آخرین درایور دستگاه را شناسایی و نصب می کند. لطفاً برای تکمیل به‌روزرسانی، دستورالعمل‌های روی صفحه را دنبال کنید.

پس از تکمیل به‌روزرسانی، رایانه خود را مجدداً راه‌اندازی کنید و بررسی کنید که آیا مشکل «Windows 10 freeze Ctrl Alt Del کار نمی‌کند» برطرف می‌شود یا خیر.

# ۳. صفحه کلید خود را بررسی کنید

علاوه بر این، صفحه‌کلید معیوب می‌تواند باعث ایجاد مشکل «هنگی‌زدگی رایانه نمی‌شود Ctrl Alt Delete» نیز شود. اگر از صفحه‌کلید خارجی استفاده می‌کنید، می‌توانید آن را به سیستم دیگری متصل کنید و ببینید آیا صفحه‌کلید خوب کار می‌کند یا خیر. همچنین، می توانید از صفحه کلید دیگری روی رایانه شخصی خود استفاده کنید تا بررسی کنید که آیا صفحه کلید باعث ایجاد مشکل شده است یا خیر. اگر بعد از حذف عوامل مرتبط با صفحه‌کلید، مشکل همچنان ادامه داشت، می‌توانید به راه‌حل‌های زیر بروید.

# ۴. یک بوت تمیز انجام دهید

برخی از کاربران گزارش دادند که تداخل نرم افزار شخص ثالث دلیل اصلی “لپ تاپ سامسونگ من هنگی زده است و کنترل Alt Delete کار نمی کند” است. برای اینکه بفهمید چه برنامه ای باعث تضاد می شود، توصیه می کنیم یک بوت تمیز انجام دهید. سپس می توانید نرم افزار متضاد را حذف نصب کنید.

# ۵. اسکن ویروس را اجرا کنید

عفونت ویروس و بدافزار نیز مسئول مشکل «Control Alt Delete برای باز کردن قفل رایانه کار نمی کند» است. در اینجا می توانید راهنمای زیر را برای اجرای اسکن ویروس دنبال کنید.

مرحله ۱. ویروس را در کادر جستجو تایپ کنید و روی برنامه محافظت از ویروس و تهدید از نتیجه بالا کلیک کنید.

مرحله ۲. در داخل Windows Defender Security Centre، روی Run a new advanced scan یا گزینه های Scan در پانل سمت راست کلیک کنید.

مرحله ۳. سپس لیستی از اسکن های پیشرفته شامل اسکن سریع، اسکن کامل، اسکن سفارشی و اسکن آفلاین Windows Defender را مشاهده خواهید کرد. برای شروع یک اسکن کامل سیستم، Full scan را انتخاب کنید و روی Scan now کلیک کنید.

مرحله ۴. پس از اتمام، می‌توانید بخش Current gefs را بررسی کنید و ببینید آیا تهدیدات فعلی وجود ندارد یا خیر. در صورت وجود، روش های زیر را ادامه دهید.

# ۶. به روز رسانی ویندوز را بررسی کنید

گاهی اوقات مشکل “Windows 10 freeze Ctrl Alt Del کار نمی کند” فقط به این دلیل رخ می دهد که برخی به روز رسانی های مهم در رایانه شما وجود ندارد. در اینجا به روز رسانی سیستم ویندوز شما ممکن است مشکل را برطرف کند.

مرحله ۱. کلیدهای Win + I را با هم فشار دهید تا برنامه تنظیمات باز شود و Updates & Security را انتخاب کنید.

مرحله ۲. برای شروع نصب به روز رسانی ویندوز، روی Check for updates کلیک کنید. یا می‌توانید روی مشاهده به‌روزرسانی‌های اختیاری کلیک کنید و همه به‌روزرسانی‌های موجود را به‌صورت دستی نصب کنید. پس از نصب این به‌روزرسانی‌ها، می‌توانید دستگاه خود را راه‌اندازی مجدد کنید و بررسی کنید که آیا مشکل «Windows freeze ctrl alt delete کار نمی‌کند» حل می‌شود یا خیر.

# ۷. فایل های سیستم را بررسی کنید

فایل‌های سیستمی خراب یا مفقود می‌توانند لپ تاپ سامسونگ منجمد را نیز فعال کنند. برای تعمیر فایل های سیستم، می توانید اسکن های SFC و DISM را اجرا کنید.

مرحله ۱. cmd را در کادر جستجو تایپ کنید و سپس روی Command Prompt راست کلیک کرده و گزینه Run as administrator را انتخاب کنید.

مرحله ۲. دستور sfc /scannow را در خط فرمان بالا تایپ کنید و Enter را بزنید. پس از آن، ابزار SFC اسکن می کند و سعی می کند فایل های خراب سیستم را به طور خودکار تعمیر کند.

مرحله ۳. اگر ابزار SFC کار نمی کند، می توانید از ابزار DISM استفاده کنید. دستورات زیر را به ترتیب تایپ کنید و بعد از هر کدام Enter را بزنید.

  • Dism /آنلاین /Cleanup-Image /ScanHealth
  • Dism /آنلاین /Cleanup-Image /CheckHealth
  • Dism /آنلاین /Cleanup-Image /RestoreHealth

پیشنهاد مطالعه: تأثیر منبع تغذیه ناکافی در لپ تاپ سامسونگ

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + ده =