نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ 145، طبقه 5، واحد 18- مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ- تماس: 66097851 (7 خط), 66030825-021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

مشکلات پرینتر سامسونگ همیشه در بدترین زمان ظاهر می شوند. اگر از رایانه، تلفن یا رایانه لوحی خود چاپ می کنید، چند راه برای راه اندازی مجدد پرینتر سامسونگ و راه اندازی مجدد آن وجود دارد. اینجا نحوه حل برخی از رایج ترین مشکلات، از جمله پرینت نکردن و سایر مشکلات، آورده شده است. پرینتر سامسونگ می‌توانند سال‌ها و هزاران چاپ به‌طور قابل‌اطمینانی کار کنند، اما همچنین ممکن است دچار مشکل شوند یا به طور کامل کار نکنند. گاهی اوقات دلیل آن به سادگی استفاده بیش از حد یا کم است. بسیاری از افراد به اندازه کافی از پرینترهای جوهر افشان خود استفاده نمی کنند و این می تواند منجر به مشکلاتی با خشک شدن جوهر در مسدود کردن نازل ها شود. استفاده بیش از حد معمول کمتر از استفاده نادرست است: گیره های کاغذ، نوارهای مو و حتی غذا می توانند در پرینتر سامسونگ بیفتند و باعث گیر کردن کاغذ شوند (و بدتر). اگر پرینتر سامسونگ شما با این نکات قابل تعمیر نیست، لیست ما را از بهترین پرینتر سامسونگ برای خرید در حال حاضر بررسی کنید.

پرینتر سامسونگ

پرینتر سامسونگ من چاپ نمی کند

دلایل زیادی وجود دارد که چرا پرینتر سامسونگ شما چاپ نمی‌کند، بنابراین با اصول اولیه شروع کنید، مانند بررسی اینکه آیا پیام خطا یا چراغ هشدار در پرینتر سامسونگ وجود دارد یا خیر. اطمینان حاصل کنید که کاغذ در سینی (های) وجود دارد، بررسی کنید جوهر یا کارتریج تونر خالی نباشد، کابل USB وصل شده باشد یا پرینتر سامسونگ به Wi-Fi متصل باشد.

و اگر پرینتر سامسونگ شبکه یا بی سیم است، به جای آن از کابل USB استفاده کنید. در تجربه ما، برخی از پرینتر سامسونگی Wi-Fi از نظر اتصال غیرقابل اعتماد هستند. بنابراین ارزش آن را دارد که پرینتر خود و هر آداپتور شبکه پاور لاین را که به آن متصل است جدا کنید، سپس همه چیز را دوباره روشن کنید.

برای مطالعه بیشتر : ۵ علت رایح چاپ روشن یا محو شده در پرینتر سامسونگ

پرینتر سامسونگ مناسب را انتخاب کنید!

گاهی اوقات دلیل چاپ نشدن پرینتر سامسونگ این است که نرم افزاری را نصب کرده اید که دارای پرینتر سامسونگ مجازی است و این خود را به عنوان پیش فرض تنظیم کرده است. هنگامی که چاپ را فشار می دهید، به جای اینکه سند به پرینتر سامسونگ فیزیکی شما ارسال شود، یک فایل توسط این پرینتر سامسونگ مجازی ذخیره می شود.

برای بررسی این موضوع، کنترل پنل را از منوی Start باز کنید. سپس به Devices and Printers بروید، روی پرینتر سامسونگ مناسب برای استفاده کلیک راست کرده و آن را به عنوان پیش فرض تنظیم کنید. (زمانی که آنجا هستید، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که وضعیت پرینتر سامسونگ روی Ready تنظیم شده است. در غیر این صورت، این می‌تواند منبع مشکل باشد.)

در مرحله بعد، مطمئن شوید که پرینتر سامسونگ صحیح در برنامه ای که از آن چاپ می کنید انتخاب شده است – مانند تصویر زیر باید گزینه ای را برای انتخاب از لیست مشاهده کنید.

نحوه رفع مشکلات پرینتر سامسونگ

مایکروسافت یک عیب یاب چاپ دارد که می تواند به شناسایی مشکلات کمک کند. روی دکمه Fix it کلیک کنید، برنامه را دانلود و اجرا کنید، سپس مراحل موجود در ویزارد را دنبال کنید.

همچنین می‌توانید کنترل پنل، دستگاه‌ها و پرینتر سامسونگ را باز کنید، روی نماد پرینتر سامسونگ کلیک راست کرده و عیب‌یابی را انتخاب کنید. همیشه کمک نمی کند، اما ارزش امتحان کردن را دارد.

HP یک Print and Scan Doctor برای شناسایی مشکلات دارد، و Canon ویدیوهای عالی زیادی در وب سایت خود دارد – روی مدل پرینتر سامسونگ خود کلیک کنید و سپس روی پیوند عیب‌یابی ویدیوها کلیک کنید.

چرا نمی توانیم از تلفن یا رایانه لوحی خود چاپ کنیم؟

برای چاپ از iPad، iPhone یا iPod Touch، پرینتر سامسونگ باید Wi-Fi داشته باشد و از AirPrint نیز پشتیبانی کند. فهرست پرینتر سامسونگی AirPrint در حال افزایش است، اما هنوز تعداد زیادی پرینتر سامسونگ، به‌ویژه مدل‌های قدیمی‌تر، از آن پشتیبانی نمی‌کنند.

اگر Mac با پرینتر سامسونگ متصل دارید، می‌توانید با استفاده از HandyPrint آن را به یک پرینتر سامسونگ AirPrint تبدیل کنید. Printer Pro برنامه‌ای برای دستگاه‌های iOS است که به آنها امکان می‌دهد در بسیاری از پرینتر سامسونگی بی‌سیم یا با سیم متصل به رایانه شخصی یا مک چاپ کنند.

برخی از تلفن‌ها، تبلت‌ها و پرینتر سامسونگ به گونه‌ای طراحی شده‌اند که با هم کار می‌کنند و چاپ آن ساده است. سامسونگ همچنین برنامه مخصوص به خود را برای چاپ در پرینتر سامسونگی خود، از جمله از طریق آیفون، دارد.

برای چاپ از هر تلفن یا رایانه لوحی Android به هر پرینتر سامسونگ متصل به رایانه شخصی، می توانید از Google Cloud Print استفاده کنید.

Cloud Print را روی دستگاه تلفن همراه از فروشگاه Google Play نصب کنید. در مرحله بعد، با استفاده از Google Chrome در رایانه شخصی خود، به منو، Settings، Advanced Settings بروید و روی Manage کلیک کنید. سپس می توانید پرینتر سامسونگ متصل به رایانه شخصی را اضافه کنید. به شرط روشن بودن رایانه شخصی و پرینتر سامسونگ، می توانید از دستگاه Android چاپ کنید.

آیا باید کارتریج ها را تعویض کنیم؟

پرینتر سامسونگ هشدار می دهند که جوهر قبل از اینکه واقعا تمام شود تمام می شود. اگر فقط گهگاهی چاپ می کنید، جوهر یا تونر باقیمانده ممکن است چند هفته، اگر نه ماه ها، دوام بیاورد.

به محض ظاهر شدن پیام، کارتریج‌های جدید را سفارش دهید، اما تا زمانی که چاپ متوقف نشود یا رنگ‌ها محو شوند، آن‌ها را نصب نکنید. یک ترفند با پرینترهای لیزری این است که کارتریج رو به اتمام را بردارید و آن را به آرامی از یک طرف به سمت دیگر تکان دهید. این گاهی اوقات اجازه می دهد تا بقیه تونر استفاده شود. در موارد دیگر از شمارنده استفاده می شود و پس از چاپ تعداد معینی از صفحات، کارتریج خالی تلقی می شود.

اگر جوهر رنگی شما تمام شده است، اما باید به چاپ ادامه دهید، ممکن است بتوانید پرینتر سامسونگ خود را برای چاپ سیاه و سفید تنظیم کنید. این تنظیمی است که در ویژگی های پرینتر سامسونگ در کنترل پنل پیدا خواهید کرد – یا وقتی می خواهید از طریق برنامه ای که می خواهید از آن چاپ کنید، روی گزینه کلیک کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − هشت =