نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ 145، طبقه 5، واحد 18- مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ- تماس: 66097851 (7 خط), 66030825-021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آب خوردگی تلویزیون چه نشانه‌هایی دارد؟

گاهی اوقات آب خوردگی تلویزیون LED و LCD به این صورت نیست که شما رفتن آب به مانیتور یا هر بخش دیگری از تلویزیون را ببینید. بودن تلویزیون در فضای شرجی و رطوبت زیاد هوا هم می‌تواند عامل ایجاد مشکلات مشابه باشد. در این حالت رویت ایراداتی در تصویر می‌تواند نشان دهنده‌ی نفوذ رطوبت یا آب به داخل تلویزیون باشد.

آب خوردگی به هر شکل آن، باعث ایجاد خط روی تصویر، دو تکه شدن تصویر یا برخی اوقات تیره شدن تصویر می‌شود.

اگر بعد از ریخته شدن آب روی تلویزیون اقدامات ضروری را انجام دادید و پس از ۲۴ ساعت تلویزیون را روشن کردید، دیدن خطوط عمودی روی صفحه یعنی که اتصالات فلت دستگاه دچار آب خوردگی شده است. چنانچه هیچ تصویری مشاهده نمی‌کنید، برد اصلی و یا برد T-con آسیب دیده است. در اینصورت حتماً از یک تعمیرکار تلویزیون ال ای دی و ال سی دی کمک بگیرید.

آیا تعمیر تلویزیون آب خورده ممکن است؟

سوالی که زیاد مطرح می‌شود اینست که آیا تلویزیون آب خورده تعمیر می‌شود. پاسخ این سوال کاملاً بستگی به نوع تلویزیون شما و میزان خسارتی است که در اثر ورود آب به تلویزیون بوجود آمده است.

بطور کلی عوامل متعددی باعث ورود آب به داخل تلویزیون می‌شود. ممکن است چکه کردن سقف در یک روز بارانی یا ورود سیل به خانه یا حتی نداشتن دقت کافی زمان تمیز کردن تلویزیون با محلول های شوینده باعث آب خوردگی تلویزیون شود. آب خوردگی تلویزیون به معنی نفوذ آب یا هر مایع رسانا به داخل فلت پنل تلویزیون می‌باشد که به دلیل رسانا بودن، باعث ایجاد اتصالی در مدارهای انتقال تصویر و خراب شدن آن‌ها می‌شود.

اقدامات اولیه برای تلویزیون آب خورده

همانطور که می‌دانید آب یک مایع رساناست و تهدیدی جدی برای وسایل الکترونیکی به حساب می‌آید. اگر به هر دلیلی مثل شیطنت بچه‌ها تلویزیون دچار آب خوردگی شد، بدون عصبانیت و نگرانی کارهای زیر را انجام دهید:

  • اتصال تلویزیون آب خورده به برق را قطع کنید.
  • دستگاه را با پارچه تا حد امکان خشک کنید.
  • با تعمیرکار تلویزیون تماس بگیرید.

تا زمانی که مشکل آب خوردگی تلویزیون کاملاً رفع نشده است آن را اصلاً روشن نکنید.

به همین سادگی می‌توانید از صدمات و هزینه های بیشتر جلوگیری کنید. اما امیدوار نباشید که دستگاه شما هیچ مشکلی نخواهد داشت.

در کنار این کارهای ضروری باید این نکته را هم یادآور شویم که به هیچ وجه از باد گرم سشوار برای خشک کردن تلویزیون آب خورده استفاده نکنید.

تعمیر تلویزیون آب خورده چطور انجام می‌شود؟

می‌توان امیدوار بود که تلویزیون آب خورده تعمیر شود، به شرط اینکه اقدامات ضروری گفته شده را به سرعت انجام دهید و تماس با تعمیرکار تلویزیون برای بررسی تلویزیون به تعویق نیاندازید.

در ابتدا لازم است تا فلت پنل تلویزیون ال ای دی یا ال سی دی مورد بررسی قرار گیرد تا قطعات آسیب دیده‌ی پنل شناسایی شوند. اگر میزان خسارت قطعات کم باشد، تعمیرکار تلویزیون با تعمیر یا تعویض آن قطعه می‌تواند مشکل را مرتفع کند. اما اگر خرابی به کل قطعات پنل سرایت کرده باشد بایستی کل پنل تعویض شود.

بد نیست بدانید که اکثر اوقات تعمیر پنل با وجود امکان انجام، راه‌گشا نیست و تنها مدت کوتاهی مشکلات تصویر تلویزیون آب خورده را برطرف می‌کند.

هزینه تعمیر تلویزیون آب خورده چقدر است؟

این را بدانید که بطور کلی، هزینه تعمیرات وسایل الکترونیکی به دلیل تنوع و حساسیت قطعات آن‌ها بسیار متغییر و در برخی موارد بسیار بالاست. در مورد تلویزیون آب خورده، عوامل زیر بر روی هزینه تعمیر ال سی دی یا ال ای دی آب خورده تأثیرگذار است:

  • تعداد قطعات آسیب دیده
  • میزان خسارت وارد شده به قطعات فلت پنل
  • برند تلویزیون
  • هزینه‌ی رفت و آمد در صورت لزوم انتقال دستگاه به کارگاه

بهتر است برای اطلاع دقیق از هزینه تعمیر تلویزیون آب خورده با یک تکنسین باتجربه تعمیر تلویزیون مشورت کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + چهارده =